برنامه های روز جهانی مبارزه با مواد مخدر

ارسال در سایرعناوین

کارگروه مبارزه با مواد مخدربا حضور روسای ادارات و ارگان های مختلف شهر در فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه، که با موضوع بررسی برنامه های روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد روسای ادارات و ارگان ها به بیان برنامه ها و نقطه نظرات خود در جهت مبارزه با مواد مخدر پرداختند.

برپایی جلسات آموزشی ویژه خانواده ها و دانش آموزان، برپایی نمایشگاه سیار، تبلیغات محیطی، توزیع بروشورهای آموزشی،برگزاری مسابقه با موضوع آگاه سازی جوانان و خانواده ها پیرامون خطرات مواد مخدر، دعوت از اساتید و کارشناسان، جلسات آموزشی در مراکز فرهنگی، اجرای طرح سفیران اجتماعی مواد مخدر، اجرای طرح های انتظامی در مناطق پرخطر، تقویت کارگروه های فرهنگی و پژوهشی، جهت دهی به پایان نامه های کارشناسی ارشد در جهت راهکارهایمبارزه با مواد مخدر و... از جمله برنامه های اعلام شده در این جلسه بود.

در این جلسه، فرماندار با بیان اینکه در عرصه مبارزه با مواد مخدر شاهد اقدامات خوبی بوده ایم گفت: رویکردها به مواد مخدر تغییر کرده و در این زمینه باید متناسب با آسیب های جدید برنامه ریزی کرد.

وی ضمن تاکید بر تدوین اطلس فرهنگی شهرستان گفت: در این اطلس، راهکارهای مبارزه با مواد مخدر لازم است به صورت مشخص و ملموس دیده شود.

مسلم زاده ضمن تاکید بر رویکرد ایجابی گفت: برگزاری برنامه های ایجابی مفید همچون مسابقات محلی فوتبال توسط اداره ورزش و جوانان می تواند در مدیریت اوقات فراغت جوانان و کاهش گرایش به آسیب های اجتماعی بسیار موثر باشد.