درآمدی که باید به سمت شهرداری ما بیاید، حداقل است

ارسال در سایرعناوین

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین شهردار در این جلسه ضمن تبریک روز مهندس و تقدیر و تشکر از تمام تلاشگران شهرداری گفت: بیش از 500 نوع وظیفه کاری برای شهرداری ها معین شده و اشخاص از بدو تولد تا وقتی که به رحمت الهی می روند با شهرداری سر و کار دارند. بر همین اساس افرادی که در شهرداری کار می کنند باید طوری خودشان را به روز برسانند که آشنایی نسبی با این شرح وظایف داشته باشند. انتظاری که از مجموعه فنی شهرداری داریم این است که که علاوه بر این که خودشان علم روز را به روز کسب می کنند بتوانند دانش شان  را به سیستم منتقل کنند و خلاقیت را با تجربه بیامیزند تا نتیجه مطلوب حاصل شود همان گونه که امروز این اتفاق افتاده است.
حاج حیدری با اشاره به تلاش زیرمجموعه های مختلف شهرداری افزود: انجام پروژه ها به صورت امانی و تلاش قسمت های مختلف مانند عمران، فضای سبز، شهرسازی، موتوری، مدیران مناطق، مدیرعاملان سازمان ها و ... باعث موفقیت ما شده است.
شهردار به سخت بودن رقابت خمینی شهر با شهرهای همجوار چون اصفهان، نجف آباد و شاهین شهر اشاره کرد و تصریح کرد: گاهی درچه هم از ما جلو می زند چرا که درآمدی که باید به سمت شهرداری ما بیاید، حداقل است و منابع درآمدی که در قانون تعریف شده برای این منطقه صفر است.
وی به بی مهری شهرک علمی تحقیقاتی با شهرداری اشاره کرد و افزود: به دکتر کشمیری مدیرعامل شهرک علمی و تحقیقاتی گفته ام که ما ساخت و ساز های شما را با چشم غیرمسلح می بینیم ولی از این بابت عوارضی به ما پرداخت نمی شود. وقتی ما شهرک علمی تحقیقاتی را از خودمان می بینیم که عملا شهرمان هم از آن محدوده ای از این شهرک که در خمینی شهر قرار دارد منتفع گردد. در طرح جامع شهری ما آمده است که بلوار بهشتی با یک پل به شهرک علمی و تحقیقاتی راه پیدا کند ولی با بی مهری شما (مسؤولین شهرک)  این اتفاق نیفتاد و شما از پرداخت عوارض معاف شدید.
شهردار همچنین از محروم بودن خمینی شهر برای دریافت عوارض آلایندگی پالایشگاه علی رغم قرار گرفتن در شعاع 50 کیلومتری صنایع آلاینده گفت و افزود: ضعف ارائه خدمات در خمینی شهر باعث شده است اراضی ارزان باشد، انسان ها توانمند از شهر بروند و سرریز کلان شهر اصفهان به طرف خمینی شهر بریزد. اما از لحاظ درآمد باید بگویم که فقیرترین افراد جامعه در شهر ما زندگی می کنند. پیش آمده است که فردی برای 10 هزار تومان فیش عوارض نوسازی که توان پرداختش را ندارد به من مراجعه کرده است.
وی افزود: مع الوصف ما کار را همان گونه که آغاز کرده ایم باید پیش ببریم. ما پیمانکاری نداریم. ما با نیروهای خودمان جدول های شهر را رنگ می کنیم، در لادر کار می کنیم، کارهای عمرانی می کنیم و ...
حاج حیدری همچنین به دو انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: همیشه در انتخابات شهرداری بمباران می شد و هر کدام از نامزدها که پشت تریبون می رفتند اولین انتقادشان به شهرداری بود و می گفتند اگر ما رفتیم بالا، امکانی این چنینی و آن چنینی برای شهر می آوریم. ولی شما(کارکنان شهرداری) کاری کردید که همه نامزدهای انتخاباتی از اقدامات شهرداری و شورای شهر تشکر می کنند.
وی به توصیه های مقام معظم رهبری و سایر بزرگان برای حضور حداکثری در انتخابات اشاره کرد و گفت: هر کس که رای آورد نماینده مردم است و کسی است که مورد تایید شورای نگهبان است. حضور مردم برای حفظ نظام مان، جمهوریت مان و برای تقدیر از کسانی است که با جان خودشان در حال دفاع از میهن هستند و باعث می شود که در جهان قدرتمند حاضر شویم.