نهمین جشنواره انتخاب سبزه برتر

ارسال در سایرعناوین

نهمین جشنواره انتخاب سبزه برتر به همت سازمان رفاهی تفریحی شهرداری و با حضور بی نظیر مردم خمینی شهر و برخی مسوولین شهر،10 فروردین ماه در مجموعه فرهنگی باغ بانوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرصت، در دهمین روز از بهار طبیعت خمینی شهر شاهد نمایش هنر سبزه های نوروزی بود. این برنامه از ساعت 8 صبح با تحویل سبزه های شرکت کنندگان آغاز و تا ظهرهنگام ادامه یافت.

دبیر جشنواره درباره هدف از برگزاری این جشنواره به خبرنگار فرصت گفت: کاشتن سبزه عید به صورت نمادین و €شگون از روزگاران کهن، در همه خانه€Œها و در بین همه خانواده€Œها مرسوم بوده است و هدف سازمان رفاهی تفریحی از برگزاری اینگونه جشنواره ها نمایش توانمندی بانوان خمینی شهری همچنین ایجاد شادی و نشاط اجتماعی در بین مردم می باشد. وی در ادامه افزود: امسال در مقایسه با سال های گذشته تعداد آثار بیشتری در جشنواره شرکت داده شده است. حدود 83 سبزه داروی شده و از این تعداد به 13 اثر به مناسبت سیزده روز عید هدایایی اهدا گردید.

علیرضا پیمانی ضمن اشاره ای کوتاه به برنامه های اجرا شده در ایام نوروز گفت: برنامه های متنوعی در ایام نوروز برگزار شد که انشااله با برگزاری سه جشن در یک روز، روز سیزدهم فرودین در منطقه گردشگری لادر و بام سبز برنامه های عیدانه سازمان را به پایان می بریم.

محمد رضا تاج میر داور جشنواره نیز در گفتگو با خبرنگار فرصت با اعلام این موضوع که سطح جشنواره نسبت به سال های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است ، گفت: گزینه های مدنظر برای داوری این جشنواره زیبا سبز شدن و یکدستی سبزه، تنوع بذر، استفاده از المان های شهری، ملی، مذهبی و سنتی بوده است.

از برنامه های اجرا شده در این برنامه می توان به اجرای نمایش، موسیقی سنتی و بخش کودک و در پایان اهدای جوایز اشاره نمود.

برگزیدگان این جشنواره به ترتیب سید حیدر نوربخش، مینا مجیری، فاطمه جعفری، زهرا جعفری، ام البنین مهدیان، مهین عموشاهی، مریم لطفی، راضیه پریشانی، اکرم رضایی، مرضیه پریشانی، شیرین حاج هاشمی، زهره آقاکوچکی و طاهره عباسیان می باشند.