طرح مسائل امنیتی شهر از جانب نمایندگان مردم در شورای شهر با فرمانده نیروی انتظامی

ارسال در سایرعناوین

جلسه مشترک شوراي اسلامي شهر با فرماندهي انتظامي شهرستان خميني شهر برگزار شد. به گزارش سایت اطلاع رسانی و خبری شورای شهر، در اين جلسه كه به منظور بررسي مسائل اجتماعي و با هدف جستجوي راه هاي تامين امنيت فراگير برای شهروندان برگزار شده بود، تعدادي از اعضاي شوراي اسلامي شهر به طرح ديدگاه هاي خود پرداختند.


حسن صالحي عضو شوراي اسلامي شهر خميني شهر با اشاره به لزوم انجام فعاليت هاي فرهنگي قبل از پرداختن به اقدامات امنيتي گفت: خوشبختانه شهرداري رويكرد عمراني قابل قبولي را در منطقه جوي آباد در پيش گرفته كه اين رويكرد موجب تعميق و تقويت اقدامات فرهنگي گرديده است.


وي در عين حال وجود معتادان ولگرد و همچنين كارتن خواب ها را تهديدي جدي براي امنيت شهر برشمرد و بر تامين امنيت مراكز بهداشتي و درماني جوي آباد تاكيد كرد.
محمود هاروني عضو ديگر شوراي اسلامي شهر نيز جسارت توزيع كنندگان مواد مخدر را در انجام فعاليت هاي غيرقانوني، كج دهني به اقتدار نيروي انتظامي دانست و خواستار برخورد جدي با سوداگران مرگ شد. وي همچنين بر ايجاد پاسگاه نيروي انتظامي در منطقه جوي آباد تاكيد كرد.


قنبر علي خليلي ديگر عضو شوراي اسلامي شهر نيز خواستار تدابير لازم شوراي تامين شهرستان در رابطه با برخورد جدي€Œ تر با قاچاقچيان و توزيع كنندگان مواد مخدر كه گستاخانه در كوچه پس كوچه هاي مركز شهر به صورت سازمان يافته جوانان را به دام اعتياد گرفتار مي كنند، شد.


حسين رحيمي نايب ریيس شوراي اسلامي شهر نيز هماهنگي و همراهي نيروي انتظامي با پايگاه هاي بسيج محلات شهر را موجب ايجاد امنيت فراگير در شهر عنوان كرد و بر جمع آوري متكديان با همكاري شهرداري از سطح شهر تاكيد كرد.


الهام ستاره عضو ديگر شوراي اسلامي شهر نيز خواستار توجه بيشتر بر فعاليت غيرقانوني شركت هاي هرمي در زير پوست شهر شد.


قاسم شيروي دبير شوراي اسلامي شهر نيز مقابله با برهم زنندگان نظم و امنيت را از جمله مهمترين مطالبات مردم از نيروي انتظامي دانست و خواستار برخورد جدي با عوارمل ترقه زني در سطح شهر شد.


محمد علي پورشريعت عضو ديگر شوراي اسلامي شهر نيز با اشاره به اقتدار جدي نظام اسلامي در سطح منطقه و كشور، آن را حاصل خون شهدا و فداكاري ايثارگران دانست. وی در ادامه بر لزوم روان سازي ترافيك شهري به ويژه در مناسبت هاي خاص سال تاكيد كرد.


فاطمه حيدري فر رییس دو كميسيون بانوان و محیط زیست نيز در اين جلسه از لزوم مقابله با عوامل ترقه زني در شهر سخن گفت و تامین امنيت شهر و شهروندان را در هنگام حركت كاروان هاي عروسي مورد تاكيد قرار داد.


ریيس شوراي اسلامي شهر نيز در جمع بندي مطالب مطرح شده توسط اعضاي شوراي اسلامي شهر از اقدامات و فعاليت هاي شبانه روزي دلاور مردان نيروي انتظامي تقدير كرد و گفت: به لطف الهي خميني شهر از جمله امن ترين شهرهاي كشور است و شوراي اسلامي شهر در راستاي تقويت حمايت از نيروي انتظامي است.


فرشته پريشاني تصريح كرد: شوراي اسلامي شهر و شهرداري آمادگي دارند تا با تمام توان و امكانات خود از اقدامات و برنامه هاي نيروي انتظامي در شهر حمايت كنند.


در ادامه سرهنگ پاسدار احمدي با ارائه€Œ عملكردي از فعاليت ها و اقدامات نيروي انتظامي گفت: خوشبختانه آمار جرايم در شهرستان خميني شهر از ميانگين استاني كمتر است و هرسال اين آمار نسبت به سال قبل كمتر شده است.


وي وجود برخي ناهنجاري ها را حتي در امن€Œترين شهرهاي جهان موضوعي غير قابل انكار دانست و گفت: معدود افراد قانون شكن در جامعه وجود دارند و اين به معناي

ناامني نيست ضمن آنكه نيروي انتظامي نيز در برخورد با اينگونه افراد، هيچگونه اغماضي نخواهد كرد.


فرماندهي انتظامي شهرستان خميني شهر گفت: نيروي انتظامي، ريزترين مشكلات و مسائل امنيتي را در شهرستان مورد رصد قرار مي دهد و به منظور پيشگيري از وقوع جرايم و كشف جرم و مقابله با عوامل تهديد كننده امنيت شهر با قاطعيت و اقتدار عمل مي كند.


وي از توقيف خودرو، رانندگان و راكبان موتورسيكلت هاي متخلف و ارجاع پرونده تخلف آنان به دادگاه و مقابله برنامه ريزي شده با عمده فروشان و خرده فروشان مواد مخدر خبر داد و گفت: نيروي انتظامي با تمام توان و قدرت خود براي ايجاد حداكثر امنيت و آسايش شهروندان در صحنه حضور دارد.


وي همچنين از ايجاد پاسگاه انتظامي در مناطق جوي آباد و منظريه در آينده نزديك خبر داد و گفت:  قرار است اداره كل راه و شهرسازي با همكاري شهرداري خميني شهر زمين مناسبي را در جوي آباد براي احداث كلانتري در اختيار نيروي انتظامي قرار دهد و نيروي انتظامي استان نيز يكي از اولويت هاي اصلي خود را ساخت و احداث كلانتري در اين نقطه از شهر قرار داده است.


فرماندهي انتظامي شهرستان خميني شهر همچنين از ايجاد كلانتري در منظريه خميني شهر در آينده نزديك خبر داد و گفت: مسوولان شهر نيز اين موضوع را در دستور كار خود دارند.