فقط 20درصد ساکنین منطقه فیش های عوارض و نوسازی و خودروی خود را پرداخت نموده اند

ارسال در سایرعناوین

محدوده منطقه یک شهرداری از شمال به بلوار آزادگان، از شرق به خیابان لوله 1400، از جنوب به بلوارآتشگاه و از غرب به خیابان های امیرکبیر، امام و مطهری ختم می شود.
سرپرست شهرداری منطقه یک در گفتگو با خبرنگار فرصت گفت: شهرداری منطقه یک با 20 نفر کارمند و به ازای هر 4 هزار نفر جمعیت یک کارمند، در خدمت مردم منطقه است، با این وجود طبق برنامه ریزی انجام شده، ماهانه 500 بازدید انجام می شود و نوبت دهی برای بازدید متقاضیان به حدود یک هفته رسیده است.
مهندس سعید حاج هاشمی افزود: بایگانی شهرداری منطقه یک با 37 هزار پرونده بیشترین تعداد پرونده بین شهرداری های مناطق را داراست که خود نشان دهنده حجم امور و فعالیت ها جهت پاسخگویی به متقاضیان می باشد.
وی افزود: بودجه مصوب سال 93 برای شهرداری منطقه یک، هفت میلیارد  و700 میلیون می باشد، ومبلغ بودجه مصوب چهار ماهه اول امسال 2 میلیارد و 566 میلیون تومان بوده که موفق شدیم در این مدت، با چند درصد کاهش، 2 میلیارد و 520 میلیون تومان در آمد جذب و وصول نماییم.
وی درخصوص آمار پروانه های ساختمانی صادره در شهرداری منطقه یک گفت: آمار پروانه ساختمانی صادره در 4 ماهه اول امسال 24 فقره به مساحت حدود 5 هزار متر مربع بوده که در مقایسه با زمان مشابه درسال 92 از نظر مساحت و تعداد، با 85 درصد کاهش صدور پروانه روبرو بودیم.
سرپرست شهردار ی منطقه یک در خصوص علت این کاهش گفت: بخش عمده ای از کاهش مربوط به صدور و اجرای قانون بیمه ساختمانی بوده است. از این رو تعداد زیادی از شهروندان و ساکنین در اواخر سال 92 برای دریافت پروانه ساختمانی مراجعه نمودند ولی با وجود کاهش تعداد صدور پروانه، تا این لحظه شهرداری منطقه در کسب درآمد و تخصیص بودجه با مشکل خاصی روبرو نبوده است.
وی افزود: در بخش درآمد عوارضات کسب و پیشه در چهار ماه اول امسال با اطلاع رسانی محلی که انجام شده بود،940 فقره عوارضات کسب و پیشه صادر شد که این آمار در مقایسه با سال گذشته نشان دهنده رشد 50 درصدی مراجعات کسبه و اصناف منطقه برای دریافت مجوز فعالیت شغلی از شهرداری می باشد.
مهندس حاج هاشمی از کسبه و اصناف فعال در منطقه یک خواست برای دریافت مجوز به شهرداری مراجعه و با شهرداری منطقه همکاری بیشتری داشته باشند تا از تخفیفات در نظر گرفته شده بهره مند شوند.  
وی افزود: تعداد فیش های صادره عوارض نوسازی درسال گذشته 28 هزار فقره بوده است که متاسفانه کمتر از 20درصد از فیش های توزیع شده در منطقه پرداخت شده است. همچنین بیش از 5 هزار فقره فیش عوارض خودرو صادر شده که با توجه به حجم ساکنین و تعداد خودروهای منطقه، کمتر از 25 درصد عوارض خودروی خود را پرداخت نموده اند. درخواست ما از اهالی و ساکنین این است که در پرداخت فیش های عوارض و نوسازی، کسب وپیشه و خودروی خود با شهرداری همکاری بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه طرح لکه گیری معابر و کوچه های منطقه یک شروع شده است گفت: در منطقه یک مساحتی بیش از 900 هکتار نیاز به لکه گیری دارد که در ماههای گذشته در 230 هکتار از معابر و کوچه های قسمت مرکزی لکه گیری انجام شد. تلاش می کنیم در ماه های آینده و قبل از شروع فصل سرما طرح لکه گیری معابر در سطح منطقه ادامه پیدا کند.
حاج هاشمی در خصوص توافقات منطقه یک گفت: با مصوبه شورای شهر توافق و آزادسازی خیابان های 17 شهریور، مرکزی و شهیدان موسوی در اولویت توافقات شهرداری منطقه یک قرار دارد ولی ما آمادگی خود را برای توافقات خیابان هایی همچون کی رهنان، شهدای خوزان، بسیج دستگرد، درب محکمه به صورت صدور مجوزات، پروانه تجاری و شناور اعلام می کنیم.
وی با بیان اینکه در ابتدای سال جاری 26 پرونده توافق نشده در خیابان 17 شهریور وجود داشت گفت: در چهار ماه گذشته 10مورد توافق با هزینه بالغ بر یک میلیارد تومان به صورت ریالی و صدور مجوز انجام شده و 16پرونده توافق با مالکین انجام نشده است.
شهردارمنطقه یک با اشاره به حمایت های اعضای شورای شهر در حذف ارزش افزوده در خیابان 17 شهریور و تسهیلات در نظر گرفته شده توسط شهرداری گفت: از مالکین منازل توافق نشده می خواهیم در فرصت باقی مانده نسبت به توافق و تعیین تکلیف ملک خود اقدام کنند، در غیر این صورت شهرداری مجبور است طبق قانون ماده 8 از طریق نظریه کارشناسی و مراجع قضائی وارد عمل شده و هزینه ملک توافق نشده را به حساب دولتی وازیر نماید.
وی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر به مردم وعده تکمیل و آزاد سازی کامل خیابان 17 شهریور تا انتهای سال جاری داده اند و مصمم به اجرای وعده داده شده خود هستند گفت: تعدادی از مالکین باقی مانده این خیابان در حال طی مراحل توافق هستند ولی متاسفانه تعدای حاضر به توافق ملک خود نشده اند که در صورت عدم همکاری این تعداد مالکین، شهرداری در نیمه دوم امسال از طریق مراجع قضایی و قانونی برای آزاد سازی وتخریب ملک آنها اقدام خواهد کرد.
حاج هاشمی در خصوص اجرای پروژه های عمرانی منطقه یک گفت: درسال جاری بودجه مصوب طرحهای عمرانی صرف آزادسازی اراضی طرحهای عمرانی، احداث جوی، جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت معابر و اصلاح هندسی، پیاده رو سازی و زیبا سازی، مرمت آثار تاریخی، توسعه فضای سبز و راه اندازی دفاتر بهسازی و بازسازی بافت فرسوده خواهد شد.
وی افزود: در چهار ماه گذشته در حدود 2 میلیارد تومان برای آزادسازی اراضی، آسفالت معابر 25 درصد منطقه، نور پردازی و تزئینات شهری خیابانهای مدس و شریعتی شمالی وجنوبی، شهید رجائی و نگهداری وتوسعه فضای سبز منطقه هزینه شده وامیدواریم مابقی بودجه عمرانی منطقه برای اجرای طرح های دیگر در دستور کار گیرد.
وی افزود: آزادسازی خیابان های نیمه کاره ،اصلاح هندسی سه راهی معلم، پیاده رو سازی سه راه معلم تا سه راه شهید رجائی، خیابان های کهندژ و شهید فهمیده، احداث میدان دستگرد و لکه گیری معابر در مناطق حاشیه ای در اولویت اقدامات ما قرار دارد.
سرپرست شهرداری منطقه با اشاره به تخریب ریسه های آذین بندی روشنائی و اموال عمومی تزئینات شهری نصب شده در خیابان شریعتی شمالی و جنوبی گفت: هزینه تزئینات و روشنائی شهری از محل عوارضات و هزینه های دریافتی از مردم تامین شده بود. درخواست ما از مردم این است که با شناسائی و معرفی افراد تخریب کننده، به حفظ اموال عمومی شهری کمک و با مراقبت و نظارت بیشتری از تکرار این گونه حوادث جلوگیری کنند. این حرکت و به این شکل، مورد انتقاد شدید و اعتراض اهالی، کسبه و مراجعین مردمی به شهرداری قرار گرفته است.