رییس شورای شهر: کارنامه پورکاظم درخشان است

ارسال در سایرعناوین

 

shorafa-sarparast1در پی استعفای عزیزاله پور کاظم از شهرداری به منظور شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر مهندس محمد شرفا را به عنوان سرپرست شهرداری برگزید و با برگزاری مراسمی از زحمات پور کاظم تشکر کرد.

امیر صدر صهری رئیس شورای شهر خمینی شهر در مراسم تودیع و معارفه شهردار خمینی شهر از زحمات و تلاش های پورکاظم تشکر و اظهار امیدواری کرد که طرح های نیمه کاره با وجود کمبودها در سایه تلاش و همت مدیر بعدی شهرداری و مابقی مدیران شهرداری ها به ثمر برسد.

 

وی افزود: در این مدت ما شاهد کارنامه درخشانی از مهندس پورکاظم بودیم و امیدواریم که ایشان در هر مسوولیتی به عنوان یک نیروی اجرایی خوب موفق باشند . صهری همچنین از برگزاری  مراسم تودیع و معارفه رسمی استاني با حضور مسؤولین در آینده خبر داد و گفت: با رأی اعتماد 7 نفر از اعضای شورا، مهندس محمد شرفا به عنوان سرپرست انتخاب شد و ما از همه مسؤولین و کارکنان شهرداری می خواهیم همانگونه که با مهندس پورکاظم همراهی و همیاری نمودند، در زمان تصدی مهندس شرفا نیز این همکاری ادامه وتقویت شود، همه ما موظفیم به اندازه توان و قدرتی که داریم در حل مشکلات شهرداری و شهر و خدمت به مردم تلاش کنیم و هر چه قدر میزان این تلاش بیشتر بشود به عنوان یک امر خیر برای ما محسوب خواهد شد.

عزیز ا... پورکاظم شهردار سابق شهر نیز در این مراسم گفت: جا دارد از زحمات اعضای شورا و اعتمادشان به اینجانب به عنوان عضو هشتم شورای شهر تقدیر و تشکر کنم. ما دراین مدت ارتباط وتعامل بسیار نزدیکی با یکدیگر داشتیم و مصوبات زیادی در سایه همین تعامل و همکاری اجرایی شد. پورکاظم هدف اصلی شورای شهر و شهرداری را در این مدتِ نزدیک به 4 سال، اجرایی شدن طرح ها در سراسر محلات و مناطق اعلام کرد و افزود: تا حدی زیادی به این هدف رسیدیم.

وی همچنین ارائه خدمات شهری و تقویت زیرساخت های طرح های زیربنایی را از دیگر اهداف مدیریتی خود اعلام کرد و گفت: با وجود مشکلات مالی، در حد سعی و توانمان جوابگوی مردم و نیازهای مناطق مختلف بودیم.

پور کاظم طرح های عمرانی همچون جدول گذاری، آسفالت معابر و کوچه، توسعه فضای سبز، راه اندازی کارخانه کود کمپوست، پل شهید لری، بهره برداری از باغ بانوان، اجرای طرح های ترافیکی، نصب آب نما در سطح شهر، تکمیل سالن بصیرت و... را از جمله طرح های انجام شده در این مدت معرفی و اعلام آمادگی کرد هر وقت برای پیشرفت امور نیاز به حضورش بود دریغ نخواهد کرد.

مهندس پورکاظم درادامه به طرح های اجرایی در بخش خدمات شهری هم اشاره کرد و اجرای طرح های آموزشی ویژه شهروندان، اجرای طرح های تفکیک زباله و پسماند، جمع آوری و نصب سطل های زباله، خریداری تجهیزات و خودروهای مکانیزه جمع آوری زباله، ساخت 2 سکوی جمع آوری زباله، توسعه 35 هکتاری فضای سبز و اجرای طرح پارک های محلی بهار، جانبازان، مهر، بازسازی و زیرسازی خیابان های اصلی را از جمله اقدامات دیگر شهرداری در این دوره اعلام کرد.

وی در ادامه گفت: از جمله اقدامات مهم شهرداری پیگیری برای جذب در آمدهای پایدار و عوارضات و دریافت مطالبات و معوقات دولتی و افزایش صد در صد بودجه شهرداری در مدت 4 ساله گذشته نسبت به دوره مشابه خود در دوره دوم شورای شهر بود. پورکاظم گفت: در حال حاضر حدود 62 میلیارد تومان از محل صدور آرای کمیسیون ماده 77 و 100 و همچنین حدود 20 میلیارد تومان بابت ارائه خدمات از سازمان مسکن و شهرسازی طلبکار هستیم به علاوه اختصاص سهمیه آلایندگی پالایشگاه و پتروشیمی که امیدواریم به زودی در ماه های آینده شاهد تحقق این مطالبات باشیم.

وی با ابراز تشکر از زحمات بی دریغ و خالصانه استاندار اصفهان گفت: دکتر ذاکر به عنوان تنها حامی شهرداری خمینی شهر در استان محسوب می شد و تنها مسؤولی بود که با جدیت از حق و حقوق خمینی شهر و شهرداری در پرداخت عوارض آلایندگی دفاع کرد و امیدواریم با قولی که به ما داده شد بخشی از عوارض آلایندگی فولاد مبارکه و شرکت ذوب آهن نیز به خمینی شهر اختصاص یابد. شهردار سابق خمینی شهر همچنین با اشاره به طرح های سیتی سنتر به عنوان یک طرح مشارکتی با بخش خصوصی و طرح ساخت 20 تالار رفاهی، تفریحی گفت: این طرح ها برای شهرداری دارای جایگاه و اهمیت زیادی بوده و به عنوان طرح های پایدار شهرداری محسوب می شوند.

وی افزود: در یک طرح مطالعاتی در سکونتهای غیر رسمی و در جلسه مشترکی که با مسکن سازان استان داشتیم به زودی مبلغ3  میلیارد تومان از اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان که در بودجه استان پیشنهاد شده است به خمینی شهر اختصاص پیدا خواهد کرد که امیدواریم با پیگیری های مسؤولین بعدی و مهندس شرفا به نتیجه مطلوب برسد.

شهردار سابق  یکی از اقدامات مهم در مدت مدیریتش را اصلاح و بازنگری در طرح جامع و حذف حریم شهری بین خمینی شهر و اصفهان دانست و گفت: این طرح در حل مشکلات شهرداری خیلی مؤثر خواهد بود.

پورکاظم در ادامه به تدوین برنامه توسعه دهم و چشم انداز 5 ساله خمینی شهر اشاره نمود و گفت: بعد از شهر اصفهان و شهرهای بزرگ، خمینی شهر پیشگام در تدوین این برنامه می باشد.

مهندس پورکاظم به توسعه سازمان خدمات موتوری و سازمان اتوبوسرانی نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت 4 سال نزدیک به 20 دستگاه ماشین آلات به سازمان خدمات موتوری اضافه شد که از جمله آن می توان  6 دستگاه اخیر جمع آوری مکانیزه زباله را نام برد که کمک بزرگی برای بخش خدمات شهری محسوب می شود، در بخش سازمان اتوبوسرانی نیز 36 دستگاه اتوبوس اضافه شد. وی در همین رابطه افزود در حال حاضر شهرداری آمادگی خرید 20 دستگاه  اتوبوس دیگر را دارد و تنها مشکل ما در این مورد مشکلات مالی و کمبود 400 میلیون تومان اولیه پیش قسط این تعداد اتوبوس بوده است.

به سازمان تاکسیرانی نیز حدود 50 دستگاه خودروی نوساز اضافه شد و تعدادی دیگر نیز موجود است که به دلیل عدم توانایی برای خرید نقدی استقبالی نشده است. شهردار سابق به سازمان آتش نشانی نیز اشاره کرد و گفت: متناسب با منابع مالی موجود در شهرداری 2 دستگاه نیز به ناوگان موتوری این سازمان اضافه شد و همچنین زمین ایستگاه شماره 4 آتش نشانی  خریداری شده و آماده ساخت می باشد.

وی در انتها به فعالیت شرکت مهربین نیز پرداخت و افزود: با حمایت سازمان میراث فرهنگی به بازسازی و بهره برداری از دو اثر خانه سرتیپ و خانه مجیر به عنوان دو اثر ماندگار پرداختیم و  در طی این دو سال پذیرای بیش از 8 هزار بازدید کننده بوده ایم و امیدوارم شهرداري در آینده برای جذب گردشگران داخلی و خارجی و مرمت آثار دیگر تلاش کند.

عزیزالله پور کاظم شهردار سابق خمینی شهر در انتها از همه کارکنان و پرسنل، مدیران و شهروندان حلالیت طلبید و خداحافظی کرد.