امیرحسین مجیری

ارسال در سایرعناوین

بسکتبال خمینی شهر همیشه پایگاه پرورش استعدادهای زیادی بوده و همیشه از دل بسکتبال شهرستان جوانان زیادی رشد کرده اند. تاریخ فراموش نکرده که زمان های نه چندان دور بسکتبال خمینی شهر قطب اول بسکتبال استان بود اما این سال ها با فراز و نشیب های بسیاری روبروست. پراکندگی کانون های بسکتبال در شهر در نگاه کلی باعث بهره گیری رقیبان در استان شده چون استعداد های بسکتبال در قالب چند تیم در مسابقات استان شرکت می کنند، همین امر قدرت بسکتبال شهر را پراکنده می کند.
امیرحسین مجیری یکی از این استعداد هاست، جوان بلند قامتی که در حضور بسکتبالیست های قدر اصفهانی و کاشانی وظیفه کاپیتانی تیم استان را به عهده داشت و اکنون یکی از پایه های اصلی تیم ملی است. مجیری در کانون نقش جهان و در همین خمینی شهر رشد کرد و با تلاش بیشتر می تواند آینده درخشانی برای خود و شهرستان رقم زند.


در ابتدا خودتان را بیشتر معرفی کنید.
امیرحسین مجیری هستم متولدبهمن ماه 77 ، 6سال هست که بسکتبال بازی می کنم.

 

چه عاملی باعث گرایش شما به بسکتبال شد؟
در ابتدا فوتبال می کردم اما لذت نمی بردم، با تشویق پسرخاله ام در سال87 بود که به تمرینات تیم کانون بسکتبال نقش جهان رفتم و تا به امروز هم در این کانون فعالیت می کنم.


با چه هدفی به بسکتبال روی آوردید؟
در ابتدا فقط برای تفریح میرفتم اما در ادامه با تشویق ها و حمایت های آقای گلستانه به پیشرفت و قهرمانی علاقمند شدم.

 

چگونه به تیم ملی دعوت شدید؟
در تیم خمینی شهر که بازی میکردیم توسط ذوب آهن انتخاب شدم ، بعد هم در مسابقات کشوری 89 در همدان به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شدم. از سال 93 تا امروز در همه اردوهای تیم ملی حضور داشتم.

 

با تیم ملی در چه مسابقاتی شرکت کردید؟
دو دوره مسابقات داخلی ایران، دوره اول مسابقات غرب آسیا تیر ماه 93 در ورزشگاه آزادی که ما نایب قهرمان شدیم و تیم عراق قهرمان شد، دور برگشت مسابقات غرب آسیا که اردیبهشت ماه 94 در اردن برکزار شد و ما سوم شدیم ، دلیل آن هم نبود همه نفرات اصلی تیم بود.

 

در تیم ملی بازیکن ثابت هستید؟
در پست 3 که پست اصلی ام محسوب می شود بله.

 

در چه مقطعی تحصیل میکنید و در تحصیل با مشکل مواجه نشدید؟
امسال در مقطع سوم متوسطه و در رشته تجربی تحصیل خواهم کرد. چون از ابتدای سال تحصیلی مرتب در اردوهای مختلف تیم ملی شرکت داشتم و فقط دو ماه توانستم به مدرسه بروم ، مسوولین دبیرستان شاهد ثاراله کمک زیادی به من کردند و علیرغم اینکه از کلاس ها عقب بودم با کمک آنها خودم را رساندم.

 

با باشگاه خاصی هم قرارداد دارید؟
بله، با باشکاه ذوب آهن قرارداد دارم. من سال آینده هم میتوانم جوانان بازی کنم.

 

به نظر شما دلیل افت بسکتبال شهرستان در مقطع فعلی چیست؟
بسکتبال خمینی شهر هر روز با امکانات کمتری تمرین میکند وهمین باعث افت بسکتبال خواهد شد، قبلا ما در هفته چهار جلسه تمرین داشتیم اما الان فقط دو جلسه تمرین داریم وهمین امر باعث می شود بسکتبال شهر با افت بیشتری در آینده مواجه شود.

قبلا تیم ذوب آهن توسط بازیکنان خمینی شهر اداره میشد اما این موضوع تا حدودی در یکی دوسال اخیر کمرنگ شده، ما قبلا در نونهالان هفت بازیکن خمینی شهری در ذوب آهن داشتیم.

 

گفته می شود که به بازیکنان خمینی شهری در استان بهای زیادی نمیدهند؟
یک زمانی به بسکتبال خمینی شهر و بازیکن خمینی شهری ارزش زیادی نمی گذاشتند اما دو سال پیش بود که بازیکنان زیادی از خمینی شهر در تیمهای منتخب استان بازی می کردند و در واقع بسکتبال پایه استان در گرو بازیکنان خمینی شهری بود و ارزش زیادی برای ما قائل بودند.

 

از تیم های دیگر هم پیشنهاد داشتید؟
پیشنهاد ازتیم های دیگر در مشهد و آبادان داشتم که در دسته اول بودند اما به دلیل اینکه ذوب آهن در لیگ جوانان کشور شرکت خواهد کرد در تیم ماندم و این فقط به خاطر آقای کلستانه بود.

 

چه برنامه ای برای آینده دارید؟
میخواهم تمریناتم را بیشتر کنم و با آمادگی بیشتری سال آینده در مسابقات شرکت کنم و امیدوارم در آینده بتوانم به تیم ملی بزرگسالان برسم.

 

الگوی خاصی هم دارید؟
الگوی من ارسلان کاظمی است.

 

در را ه پیشرفت چه کسانی شما را حمایت کردند؟
خانواده ام خیلی من را حمایت کردند و از آقای گلستانه که در دوسال حضور من درتیم ملی با من همکاری زیادی داشت از حمیدرضا لاله زار که مرا به بسکتبال علاقمند کرد و همیشه باعث دلگرمی من بوده تشکر می کنم.

 

فکر می کنید دلیل اصلی نزول سال های اخیر بسکتبال ایران چیست؟
دلیل افت بسکتبال ایران سرمایه گذاری بیش از حد در بزرگسالان وعدم حمایت از جوانان بود که به تازگی این مشکل برطرف شده و بازهم به رده های پایه توجه ویژه ای می شود.