اعضای بدن داور بین المللی تکواندو به 3 بیمار نیازمند اهدا شد

ارسال در سایرعناوین

وی در همان سال های قبل از انقلاب در کنار درس گرفتن از استاد قورچانی، در اطراف اصفهان و شهرستان ها مشغول آموزش تکواندو شد. باقریان که در جبهه سنندج حضور پیدا کرد پس از شهادت استادش با خواهرزاده وی ازدواج کرد و همین شد که راه شهید قورچانی را بیش از پیش ادامه داد به طوری که موفق به کسب گواهی داوری بین المللی تکواندو شد. وی که تا آخرین لحظات عمرش یعنی 55 سالگی همچنان به صورت حرفه ای به تکواندو ادامه می داد سال گذشته موفق به اخذ مدرک دان 8 شد. این استاد مسلم تکواندو همچنین به گفته همسرش اسفند ماه 92 در آزمون مربیگری بین المللی تکواندو که از طرف کشور کره برگزار شد، شرکت کرد و موفق به کسب درجه مربیگری بین المللی نیز شد.


باقریان که چند سالی را به همراه خانواده در منطقه هفتصد دستگاه خمینی شهر زندگی می کرد به ورزش تکواندوی این شهر نیز خدمات شایانی را ارائه داد و از جمله بنیانگذاران این رشته ورزشی در شهرستان بود.


بنیانگذاری تکواندو در شهرستان سنندج در سال های 60-59، بنیانگذاری تکواندو در شهرستان فلاورجان در سال های 64-63 ، تاسیس هیات تکواندو در شهرستان فلاورجان و ریاست هیات، بنیانگذاری تکواندو در شهرستان الیگودرز، بنیانگذاری تکواندو در بسیاری از شهرستان های حومه اصفهان از قبیل شهرضا، گز و برخوار، پیربکران، قهدریجان، دستگرد و...تنها بخشی از کارنامه ورزشی این ورزشکار متعهد است.
همسر استاد علی باقریان درباره خصوصیات اخلاقی وی می گوید: با وجود فعالیت های بسیار از جمله مدیریت های ورزشی و اداری که داشت، بسیار صبور و با گذشت بود به گونه ای که هیچ وقت در پی تلافی بدی های دیگران نبود و هیچکس از او حرف ناپسند یا حتی صدای بلندی نشنیده بود.


وی ادامه می دهد: خیلی از کسانی که در مراسم ختم شرکت می کردند به ما می گفتند که استاد چقدر از آنها دستگیری می کرده و گره کارشان را باز می کرده است اما ما که نزدیک ترین کسانش بودیم از این دست اقداماتش خبر نداشتیم.


خانم باقریان درباره نحوه درگذشت همسرش می گوید: چند سالی می شد که داروهای قلبی مصرف می کرد ولی اجازه نمی داد کسی از آن بویی ببرد خصوصا نسبت به اینکه شاگردانش از آن مطلع شوند خیلی حساس بود. دلش نمی خواست این موضوع باعث تضعیف روحیه آنها بشود. نیمه های شب خیلی ناگهانی حالش بد شد و پس از بستری شدن در بیمارستان وضعیتش هر لحظه وخیم تر شد و پس از 4-3 روز پزشکان اعلام مرگ مغزی کردند. ما حتی از اینکه استاد کارت اهدای عضو پر کرده بود هم خبر نداشتیم اما بعد که متوجه شدیم خواسته خودش هم اهدای اعضایش بوده دیگر در اعلام رضایت تعلل نکردیم و 2 کلیه و کبدش به 3 بیمار نیازمند اهدا شد.


از استاد باقریان که در سال 66 وارد سپاه و در سال 88 بازنشسته شد دو دختر و یک پسر به یادگار مانده است. پسر استاد امسال و در آستانه 18 سالگی موفق به اخذ دان 3 تکواندو شد.