فوتبالي ها كمك كنند را رونق را به فوتبال خميني شهر برگردانيم

ارسال در سایرعناوین

 

footballفوتبال شهرستان همیشه آبستن حوادث متعددی بوده است. آخرین نمونه آن عدم عمکاری باشگاه ها و هیأت فوتبال برای لیگ دسته اول بزرگسالان بود. براي كند و كاو پيرامون وضعيت فوتبال شهرستان و حواشي آن، گفتگو كرديم با جواد راشدفر سرپرست فعلی هیأت فوتبال؛ مصاحبه  ای که شاید بر بسیاری از ابهامات فوتبال شهر پایان دهد.

 

اگر موافق هستید از هیأت قبل شروع کنیم. با توجه به اینکه شما یکی از اعضای آن هیأت بودید عملکرد آن ها را چگونه ارزیابی می کنید؟

هیأت قبلی یکی از بهترین هیأت های فوتبال بود. هر مدیری نقاط ضعف و قوت دارد اما چیزی که مسلم بود هیأت فوتبال قبلی از نظر علمی و فرهنگی در بالاترین سطح قرار داشت. هر مدیری نقاط ضعفی دارد اما آمار نشان می دهد هیأت آقای عمادی بسیار موفق بود به خصوص از لحاظ فرهنگی. ما سال گذشته کمترین جلسات کمیته انضباطی را داشتیم.

شاید یکی از دلایل کم بودن جلسات کمیته انضباطی، تعداد کم بازی ها بود؟

این درست نیست. ما سال گذشته در هر چهار رده مسابقات را برگزار کردیم طبق برنامه و قرعه کشی. فقط هفته آخر بزرگسالان بازی برگزار نشد پس ما در تعداد بازی ها نیز موفق بودیم.

یکی از ضعف های هیأت قبلی، برگزاری مسابقات در زمان های نامناسب و در نتیجه بیشترین بازی سه بر صفر به دلیل عدم حضور تیم ها بود.

قبول ندارم. چون داستان هفته آخر بزرگسالان در سال گذشته به دلیل مشخص شدن تکلیف همه تیم ها بود. بنده نمی خواهم ایرادی به هیأت های قبل بگیرم اما اجرای درست قانون باعث شد خیلی از تیم ها از ما دلخور بشوند. مثلاً ما هیچ بازیکنی را سر مسابقه کارت بازی برایش صادر نمی کردیم. هدف ما ثبات دهی به فوتبال شهر بود و بی نظمی باشگاه ها دلیل یک سری لغو شدن مسابقات بود.

به هر  حال شما در برگزاری مسابقات تعلل می کردید و این امر، باعث فاصله بین بازی ها و از بین رفتن انگیزه ها می شد.

سال گذشته ما با ترافیک مسابقه همراه بودیم و شما این امر را به کمبود داور اضافه  کنید. در کنار آن ما با باشگاه ها مصالحه می کردیم و بزرگسالان را چند بار به خاطر آن ها به تأخیر انداختیم.

اگر موافق باشي بحث را به ابتدای امسال بکشیم. تعلل شما با توجه به آگاهی نسبت به تعویض چمن برای همه تعجب آور بود. اين تعلل براي چه بود؟

ما تعلل نکردیم و منتظر تصمیم تربیت بدنی بودیم. در اولین جلسه سال 90 در خردادماه تقویم و همه چیز آماده بود اما مشکل مشخص نبودن زمان تعویض چمن بود. البته در این ناهماهنگی همه ما مقصریم از تربیت بدنی گرفته تا هیأت فوتبال.

بالاخره مشخص نشد آقای عمادی برکنار شد یا استعفا داد؟

یک سری مسائل بعد سیاسی دارد و بنده درمورد آن اظهار نظر نمی کنم. اما سؤال من از شما این است چرا فرصت می خواهد هیأت فعلی را سیاسی جلوه دهد؟ بنده سوابق فوتبالی فراوانی دارم و اگر بتوانم از قدرت سیاسی استفاده کنم بسیاری از مشکلات فوتبال شهر حل می شود.

و اولین برنامه شما پس از انتصاب چه بود؟

کمتر از ده روز پس از در اختیار گرفتن کرسی ریاست هیأت فوتبال، جام رمضان را برگزار کردم و همگان دیدند که  یکی از بی حاشیه ترین و باکیفیت ترین مسابقات سال های اخیر بود.

مسابقه فینال همه چیز را تحت الشعاع قرار نداد؟

یک سری اتفاقات بازی فینال از قبل طراحی شده بود اما آن تماشاگران ظلم بزرگی به فوتبال شهر کردند. حضور مسؤولین، فرصت بزرگی بود تا مسؤولین بیشتر با فوتبال آشنا شوند. رفتار ناشایست آن معدود تماشاگر و چند بازیکن فوتبال شهر را دچار چالش کرد. نیروی انتظامی نیز نیروی کامل را اعزام نکرد وگرنه ما در این زمینه هماهنگی لازم را انجام داده بودیم.

در مورد مسابقات چمن امسال توضیح دهید؟

مسابقات جام رمضان که تمام شد بلافاصله لیگ دسته دوم را قرعه کشی و برنامه را اعلام کردیم اما تیم ها مثل سال قبل دسته جمعی انصراف دادند ما نیز سریعاً جلسه دسته اول بزرگسالان را برگزار کردیم. ما پیشنهاد برگزاری مسابقات پایه در روزهای جمعه و برگزاری بزرگسالان به صورت حذفی را دادیم با دو هدف؛ یکی برگزاری سریع مسابقات و دیگری ایجاد انگیزه در تیم ها تا روز آخر مسابقات. طرح برگزاری رده های پایه را فقط امید و صنعت سنگ قبول کردند و طرح برگزاری بزرگسالان به صورت حذفی را فقط همین دو تیم به اضافه تام مخالفت کردند. ما نیز با بررسی جوانب به این  نتیجه رسیدیم که برگزاری مسابقات با 5 تیم بی نتیجه است. پس مسابقات را لغو کردیم و جالب اینکه همین آقایان پیش رئیس اداره تربیت بدنی رفته و گفتند هیأت فوتبال مسابقات را برگزار نمی  کند.

داستان ورودی مسابقات چه بود؟

وقتي که تیم ها تردید نشان مي دهند بايد شأن مسابقات و فوتبال شهر حفظ شود.

اما قابل پیش بینی بود که تیمی که رایگان در مسابقات شرکت نکرده با  شنیدن کلمه ورودی مسابقات قید فوتبال را بزند.

این درست، اما اگر تصمیم من اشتباه بود چرا هیچ کس اعتراض نکرد؟ چرا باشگاه ها حتی حاضر نشدند دلیل این  کار را بپرسند؟ باشگاه های ما انگیزه ندارند و دنبال بهانه برای عدم شرکت بودند. مسابقات امسال اگر برگزار می شد فقط باعث هزینه اضافی برای ما بود آن هم بدون نتیجه مثبت.

به نظر مي رسد مهمترین تهدید برای  فوتبال شهر، کم شدن همه روزه و همه ساله فوتبال دوستان است. شما موافق اين نظر هستيد؟

متأسفانه فقط هشت باشگاه از پایه کار می کنند. سایرین نیز یک سری بازیکنان قدیمی را دوباره می  آورند و به بازیکنان جوان میدان نمی دهند. همین باعث می شود جوان خمینی شهری برای فوتبال بی انگیزه شود.

چه برنامه ای برای آینده فوتبال شهرستان دارید؟

ما در ابتدا یک گروه فنی 6 نفره تشکیل داده ایم كه بر همه امور نظارت می کند. مهمترین نیاز ما فعلاً بحث داور است. ما نیاز به داور داریم به همین دلیل به دنبال برگزاری کلاس داوری هستیم که با  تلاش های آقای مالکی قطعاً برگزار خواهیم کرد. مطمئن باشید سال آینده مسابقات بزرگسالان را در تابستان برگزار می کنیم چون همه ساله در حق آنها اجحاف می شد. برنامه بعدی نیز برگزاری رده های پایه به صورت لیگی می باشد که انشاءا... در اولویت های اجرایی ما خواهد بود.

شایعاتی در مورد بدهی های هیأت فوتبال شنیده می شود. توضيح مي دهيد؟

ما بدهی زیادی نداریم. دستمزد داوران نیز تا مسابقات  نونهالان امسال پرداخت شد. قول می دهم هیأت فوتبال را بدون بدهی تحویل رئیس بعدی آن بدهم.

امسال در کشمکش تعویض رئیس هیأت فوتبال، مدارس فوتبال بدون ناظر شدند و خیلی از آنها ادعاهایی مطرح کردند که  به نوعی عوامفریبی بود. این امر صدای خانواده ها را هم در آورد.

حرف شما را قبول دارم. آنها در این گیر و دار مجوز گرفتند اما متأسفانه نظارتی بر آن ها نشد. یکی از برنامه های بنده نظارت دقیق بر مدارس فوتبال است. کمیته فنی ما آنها را هدفمند می کند. متقاضیان مدارس فوتبال باید برنامه بدهند.

در مورد فوتسال و فوتبال ساحلی برنامه ای دارید؟

لیگ فوتسال و راه اندازی فوتبال ساحلی از مهمترین برنامه های ماست البته اگر فرصت کافی در اختیار بنده قرار داده شود.

و حرف آخر؟

من به پیشکسوتان احترام می گذارم و از آنها می خواهم با بازگشت دوباره به فوتبال شهر گرمای فوتبال را زیاد کنند. از همه منتقدین هم می خواهم انتقادشان فقط در راستای پیشبرد اهداف فوتبالی باشد. در مورد تماشاگران نیز برنامه های فرهنگی زیادی دارم که نیاز به زمان دارد.