خمینی شهر پایتخت ورزشی استان می شود

ارسال در سایرعناوین

 kamaliyanرییس اداره تربیت بدنی شهرستان به مناسبت هفته تربيت بدني در گفتگو با خبرنگار فرصت به تشريح چشم انداز آتي ورزش خميني‌شهر پرداخت.

 

كماليان از تدوین سند راهبردی 5 ساله برای ورزش شهرستان خبر داد و گفت: برنامه مدیریت تربيت بدني استان این است که تربیت بدنی هر شهرستان یک برنامه استراتژیک جامع و کامل و یک سند چشم انداز 5 ساله به استان ارائه بدهد تا مجبور نباشد تحت یک برنامه تاکتیکی هر لحظه دنبال یک طرح عمرانی بدود.

 

خمینی شهر اولین طراح سند چشم انداز 5 ساله

کمالیان ادامه داد: شهرستان خمینی شهر اولین شهرستانی بود که برنامه راهبردی اش را پس از یک سال تلاش کارشناسانه در پنجم شهریورماه امسال رونمایی کرد. وی در رابطه با محتوای این سند گفت: آنچه  قبل از هر چیز مورد توجه ما قرار گرفت وضعیت موجود یعنی نقاط ضعف و قوت و تهدیدها و فرصت ها بود که برای  رفع ضعف ها و تهدیدها استراتژی تعریف کردیم.  رییس اداره تربیت بدنی ادامه داد: تعداد ورزشکاران سازمان یافته شهرستان در 5 سال آینده نکته دیگری بود که در تنظیم این سند مورد توجه قرار گرفت.

خمینی شهر پایتخت ورزشی استان می شود

وی تعداد ورزشکاران سازمان یافته شهرستان را در حال حاضر 10 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد تا پایان سال 1390 باید به 15 هزار ورزشکار سازمان یافته و دارای کارت شناسایی و بیمه برسند و تا سال 1394 به 40 تا 45 هزار نفر. مسوول ورزش شهرستان تصریح کرد: چشم انداز ما برای پنج سال آینده این است که خمینی شهر پایتخت ورزشی استان اصفهان بشود. کمالیان با اشاره به  زیرساخت ها، اماکن ورزشی، ورزشکاران، قهرمانان و هیات های ورزشی شهرستان، این هدف را دور از دسترس ندانست. رییس اداره تربیت بدنی 5 هدف اصلی این برنامه 5 ساله را توسعه سلامت، توسعه نشاط اجتماعی، اقتدار ملی، توسعه زیر ساخت ها و هماهنگی صنعت و ورزش اعلام کرد.

 

سرانه فضاهای سرباز ورزشی افزایش می یابد

کمالیان سرانه فضای سرپوشیده برای هر شهروند خمینی شهری را حدود پنج صدم متر مربع دانست و گفت: با توجه به پیش بینی ها باید این سرانه را به یک متر مربع برسانیم. وی همچنین با اشاره به 27  صدم متر مربع سرانه فضای  سرباز هر شهروند تاکید کرد: در این مورد هم زمین آماده ایی برای چمن در محلات اندان و ولاشان داریم که از جمله طرح های سال 1390 بوده که به دلیل کمبود اعتبارات قادر به اجرای آن نشده ایم.

رییس اداره تربیت بدنی اعتبار تملک و دارایی های شهرستان را در سال جاری 420 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: متاسفانه اعتبارات ما نسبت به سال گذشته با حدود 103 میلیون کمبود مواجه شده است. وی بودجه سال گذشته را 550  میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این بودجه با اعتبارات سفر استانی  به یک میلیارد و 600 میلیون تومان رسید. وی اعتبار مورد نیاز امسال را با توجه به طرح های تعریف شده، حداقل 7 میلیارد تومان دانست و گفت: فرماندار در تامین بودجه ورزش شهرستان موثر است.

کمالیان تعداد هیات های ورزشی فعال در کل شهرستان را 65 هيأت اعلام کرد و افزود: 36 هیات در سطح شهر  فعال است که 27 تای آن هیات بانوان هم دارد و 24 هیات نیز در درچه فعالیت می کند. وی همچنین تعداد اماکن ورزشی موجود در شهرستان را 44  باب اعلام کرد.

خوابگاه ورزشی 70 نفره خمینی شهر افتتاح شد

مسوول ورزشی شهرستان افتتاح 6  مکان ورزشی شامل خوابگاه 70 نفری ورزشکاران با اعتباری در حدود 300 میلیون تومان، سالن های ورزشی آدریان، اندان، جوی آباد قدیم، کوشک و درچه با مساحت هایی برابر هر کدام  1400متر مربع و با هزینه 450  میلیون تومان از برنامه های هفته تربیت بدنی اعلام کرد و افزود: احداث این 6 طرح از تعهدات سفرهای  اول و دوم ریاست جمهوری بوده است. وی خاطر نشان کرد: با افتتاح این سالن ها که جمعا  12 هزار متر مربع است، 3 صدم متر مربع به سرانه ورزشی ما اضافه می شود.

کمالیان مهم ترین فعالیت های اداره تربیت بدنی تا پایان سال جاری را  همایش های علمی ورزشی، مشاوره های علمی ورزشی، کلاس های آموزشی و فرهنگی اعلام کرد.