همایش تجلیل از پرورش دهندگان و اسب‌ سواران

ارسال در سایرعناوین

 به منظور تجلیل از پرورش دهندگان اسب وپیش کسوتان سوارکاری وپرورش اسب ومعرفی یکی از ظرفیت های پنهان شهرستان به همت هییت سوارکاری شهرستان وبا همکاری نهاد هاوادارات شهرستان  بر ای نخستین بار مراسم ویژه ای در سینما فرهنگ برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار فرصت آنلاین در این مراسم  سه ساعته که برای نخستین بار در شهرستان بزرگزار می شد،برنامه های ویژه ای از جمله رونمایی از تمبر اسب ، معرفی پیشکشوتان اسب داری و سوارکاری و نعلبندان به عمل آمدوبرنامه های متنوعی ازجمله، اجرای موسیقی زنده سنتی، شاهنامه خوانی اسب رخش و رستم اجرا گردید. پس از خوش آمد گوی  رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان نماینده مجلس شورای اسلامی در بیاناتی ضمن اشاره به ظرفیت های صنعتی شدن اسب شهرستان، افزود: شناختن ظرفیت ها از هدر رفتن سرمایه ها جلوگیری می کند. مهمترین سرمایه ما برای حرکت با پیشرفت های روز افزون نیروهای انسانی است. خیلی از شهرها زیر ساخت ها و امکانات کافی دارند اما با نداشتن نیروهای انسانی پرقدرت پیشرفت نمی کنند. شهر ما با وجود کم بودن زیر ساخت ها نیروی انسانی که غنی ترین نیروی یک شهر هست را داراست. با نگاه به قابلیت های علمی و هنری و فرهنگی و ورزشی و قرآنی ودر تمام زمینه ها همیشه چهره های برتری را در ایران و جهان خواهیم دید. حفظ و حمایت این سرمایه ها وظیفه ماست .در ادامه برنامه، اولین تمبر خصوصی اسب خمینی شهر توسط معاون اداره پست خمینی شهر و مدیر روابط عمومی پست اصفهان با حضور پروفسور میردامادی و نماینده مجلس رونمایی شد. این مراسم که پروفسور ریحان میردامادی، ریاست دانشگاه ،ریاست دامپزشکی خمینی شهر ، معاونت اداره ورزش و جوانان استان ، ریاست اتاق اصناف و تعدادی از مسولین شهرستان و میهمانان داخلی واز استانهای دیگر حضور داشتندبا استقبال مردم وعلاقه مندان به این رشته روبرو شد.

گفتنی است شهرستان خمینی شهر باداشتن بیش از00 2مرکز پرورش اسی باحدود 4000راس اسب وسابقه تاریخی در این رشته در استان وکشور جایگاه ویژه ای دارد.هزینه های این برنامه تماماتوسط حامی مالی یکی از شرکتهای نمایندگی خودرو در شهرستان پرداخت شد.