واليبال بانوان خميني شهر در استان درخشش هاي زيادي داشته است

ارسال در سایرعناوین

 

valibalوالیبال امروزه یکی از پر هیجان ترین ورزش ها محسوب می شود که در سراسر دنیا علاقمندان فراوانی دارد. اگر چه در كشور ما هم چند سالی است لیگ برتر این رشته رونق خاصی پیدا کرده اما همانند بسیاری از ورزشهای دیگر، این ورزش نیز در خمینی شهر با رکود چندین ساله مواجه شده بود

به طوری که تنها دلخوشی والیبال دوستان مسابقات بین مدارس شهرستان در سالهای دور و البته در زمین های آسفالت بود.اكنون اما بارقه هاي اميد ديده مي شود و موفقيت هايي براي واليبال شهرستان حال شده است از جمله درخشش بانوان والیبالیست. به همين بهانه، گفتگو كرديم با دبیر هیأت والیبال. محمدتقی محمدیان در ابتدای سخنش گفت: در قدیم والیبال شهرستان حرف اول را در استان می زد به طوریکه چندین سال با تیم های نجف آباد و زرین شهر در رقابت شدید بود. مسابقات والیبال سابقاً در هوای آزاد و با حضور چند باشگاه فعال مثل خانه جوانان، سروش و البرز حال و هوای خاصی داشت به طوری که پس از اعزام تیم منتخب به مسابقات قهرمانی استان چند نفر از والیبالیست های خمینی شهری برای تیم منتخب استان انتخاب می شدند اما به یک باره والیبال شهرستان به دليل مسائل مديريتي دچار رکود شد و طی سالهای 80 تا 85 هیأت والیبال شهرستان بلاتکلیف بود. در اوایل سال 87 آقای سلطانی به عنوان رییس هیأت انتخاب شد كه اگرچه سوابق والیبالی ندارد اما فردی علاقمند محسوب می شود.

 

محمدیان پیرامون مخارج هیأت گفت: همه درآمد ما حاصل از شهریه ای است که از بچه های والیبالیست می گیریم و بخشی نیز کمک های مردمی است که بسیار ناچیز است. ما حدود 8 مربی داریم که به همراه مخارج دیگر سالیانه حدود 15 میلیون تومان هزینه برای هیأت والیبال صورت می گیرد اما تا امروز تربیت بدنی نه تنها کمکی نکرده که حتی از بودجه هم خبری نبوده البته اگر کمکی هم صورت گیرد بسیار جزیی است و هیچ دردی را دوا نمی کند. محمدیان افزود: تصمیم به تقویت و تأمین بازيكن والیبال خمینی شهر به صورت پایه گرفتیم و در حال حاضر در پسران، نوجوانان و نونهالان مستعد و علاقمندی را مشغول تمرین داریم و در بانوان نیز فراتر از انتظار ظاهر شدیم به طوری که به همت خانم صفایی زاده نایب رییس هیأت و مسؤول والیبال بانوان، مقام های زیادی در بخش بانوان کسب کرده ایم. وي به برخي از اين مقام ها اشاره كرد و گفت: در شهریورماه تیم امید بانوان نایب قهرمان استان شد، در آذرماه سه تیم در رده نونهالان به استان اعزام کردیم که مقام های اول و سوم را کسب کردند و در آذرماه هم تیم والیبال بانوان بزرگسالان مقام سوم استان را کسب کرد و این نشان از پتانسیل بالای والیبال خمینی شهر دارد. دبير هيأت واليبال افزود: اما در بخش آقايان متأسفانه به دلیل رکود به وجود آمده در سالهای پیش تیم به معنای واقعی در بزرگسالان آقایان نداریم و دغدغه ما تأمین نیروی انسانی والیبال خمینی شهر از طریق آموزش به کودکان و نوجوانان است.

محمدیان در باره مشکلات هیأت در آموزش والیبال گفت: ما با چند مشکل مواجه هستیم اول اینکه مربی و داور والیبال سالیان سال است که پرورش نیافته اند. دوم اینکه تنها مقر آموزش والیبال در خمینی شهر استادیوم قدس و سالن شهداست. سوم اينكه در حالی که آموزش و پرورش برای بسیاری از رشته ها کانون تشکیل داده اما برای والیبال به دلیل عدم علاقه معلمین ورزش فعالیتی صورت نگرفته است و ما از معلمین ورزش برای فراگیری تخصصی داوری و مربیگری فوتبال دعوت کرده ایم اما حتی یک نفر هم اشتیاق نشان نداده است.

محمدیان در پایان ضمن گلایه از کمبود فضا برای ورزش والیبال گفت: با کمک تربیت بدنی سالن شهدا دو روز در هفته به صورت نیمروز در اختیار ماست اما باز هم با کمبود فضا و سانس مواجه هستیم. امیدوارم اشتیاق به وجود آمده در بانوان در آقایان هم به وجود بیاید و آینده والیبال خمینی شهر تأمین شود.