محمدی: وزنه برداری خمینی شهر دارای حداقل امکانات است

ارسال در سایرعناوین

وزنه برداری خمینی شهر در سالهای نه چندان دور حرف اول را در استان مي زد به طوری که علاقمندان فراوانی در شهر پیدا کرده بود.

اما در سالهای اخیر به دلیل برخی مشكلات، به حالت سکون فرو رفته بود. این وضعيت و برخي نامهربانی ها، باعث به هدر رفتن استعداد چند نسل از وزنه برداران مستعد شهرستان شد. اوایل امسال بود که اعتراضات وزنه برداران نسبت به وضعیت هیأت باعث شد رییس اداره ورزش و جوانان، تغییراتی را در این هیأت صورت دهد و از سوي ديگر، با فعاليت جواد محمدی بعنوان سرپرست هیأت، تحولاتي مشاهده گرديد. هم اينك جوانان علاقمند این ورزش با شور و شوق سالن تمرین خاک خورده و مرده این هیأت در استادیوم قدس را رنگ و بوی تازه دادند و امروز با حداقل امکانات چشم به آینده دارند. خیلی از آنها بازماندگان همان نسل سوخته دوره قبل هستند که البته به گفته خود آنها نمی خواهند کودکان و نوجوانان علاقمند این ورزش همانند آنها همه استعدادشان نادیده گرفته شود. به هر حال، به بهانه افتتاح مجدد سالن وزنه برداری دقایقی مهمان جواد محمدی - سرپرست چندین شغله این هیأت- شدیم. البته در این مصاحبه آقایان قدیری و نجارپور به عنوان فعالان وزنه برداری شهرستان ما را یاری کرد

 

- چطور به سرپرستي هيأت انتخاب شديد؟

همان طور که می دانید هیأت پرورش اندام و وزنه برداری دارای یک فدراسیون مشترک بود که 6-5 سال پیش این دو وزش دارای تشکیلات مجزایی شدند و این نشان می دهد این دو ورزش وجوه مشترک زیادی با هم دارند. به هر حال اوایل امسال رئيس محترم اداره تربيت بدني به بنده پیشنهاد سرپرستی این هیأت به صورت موقت را داد و بنده نیز با تحقیق از اطرافیان متوجه شدم اولاً وزنه برداری نیاز به تغییرات دارد و ثانیاً پتانسیل پیشرفت را داراست و بنده نیز به همین دلایل اين مسئوليت را پذيرفتم.

- و برنامه هاي شما بعد از قبول سرپرستی چه بود؟

بنده برنامه خود را بر سه محور امور اداری، فنی و همگانی تنظیم کردم که در بعد اداری جلسات بسیار مفیدی با جناب آقای سیف زاده ریاست محترم وزنه برداری استان براي رتق و فتق امور و آشنایی بیشتر، داشتم. در بحث فنی نیز جلسه مشترک بسیار خوبی با عزیزان فعال در امر وزنه برداری برگزار کرديم که باعث شد از نقطه نظرات دوستان آگاه شوم. اما در بحث همگانی مهمترین دغدغه بنده امکانات سخت افزاری بود. سالن متروکه و کمترین امکانات آن باعث شد ما چند وقتی سالن را تعطیل و به بازسازی آن با کمک خود وزنه برداران بپردازیم. اما برای متوقف نشدن چرخ وزنه برداری، به طور موقت بچه ها در سالن باشگاه نیرو زیر نظر استاد نوری تمرین می کردند. درست است که نتوانستیم سالن را به حد مطلوب برسانیم اما سعی کردیم حداقل ها را برای عزیزان ورزشکار فراهم کنیم.

- در بحث فنی چه فعالیت هایی داشتید؟

تیم نونهالان را به مسابقات استان اعزام کردیم که یکی از آنها برای طرح استعدادیابی در تهران انتخاب شد. تیم نوجوانان شهرستان مقام سوم مشترک مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان استان را کسب کرد و تیم جوانان ما هم البته علیرغم شایستگی مقامی بهتر از چهارم در استان کسب نکرد. ما یک نفر را نیز جهت کلاس مربیگری به نجف آباد اعزام کردیم. برای هر رده سنی مربی جداگانه در نظر گرفتیم و در کل مشغول برنامه ریزی های زیادی هستیم.

- به نظر می رسد سالن و وسایل آن هنوز پاسخگوی نیازهای یک وزنه بردار معمولی هم نیست؟

حرف شما را قبول دارم، اما ما با تمام وجود تلاش کردیم و هنوز هم در حال تلاش کردن هستیم تا سالنی در حد و اندازه های نام خمینی شهر برای وزنه برداری مهیا کنیم که این تغییرات نیاز به زمان دارد.

- تا چه حد بر ساختن آینده وزنه برداری اهمیت می دهید؟

بنده و همکارانم یکی از مهمترین دغدغه هایمان تأمین آینده وزنه برداری شهر است. جلسه بسیار خوبی با کارشناس مسؤول آموزش و پرورش براي استعدادیابی در مدارس برگزار کردیم و ثمرات آن را در آینده برای وزنه برداری شهرستان و مدارس ملاحظه خواهید کرد.

- شما یکی از پر مشغله ترین افراد حال حاضر ورزش شهرستان هستید. به جز شغل خودتان، رییس هیأت پرورش اندام، عضو کمیته فنی هیأت فوتبال، مشاور رییس اداره تربیت بدنی، داور فوتبال و اینک سرپرست هیأت وزنه برداری. به نظر شما اینها مشكل ساز نمي شود؟

حرف شما زمانی صدق می کند که سیستم فردمدار باشد. دوستان عزیز من در هیأت پرورش اندام آن قدر امور را در کمیته فنی و اجرایی خوب مدیریت می کنند که نیازی به حضور فیزیکی بنده نیست. من  اعتقاد دارم در هر مجموعه ای اگر همکاری باشد نیازی به حضور افراد نيست. شما می بینید که امروز در وزنه برداری بدون کوچکترین دخالتی از بنده روند این ورزش به سرعت رو به پیشرفت است و این حاصل نشده به جز با همکاری دوستان عزیزم در هیأت وزنه برداری.

- آقای محمدی! حتماً از بودجه ناچیز ورزش شهر مطلع هستید. از بخش خصوصی برای وزنه برداری چه انتظاری دارید؟

زمانی ما می توانیم از بخش خصوصی کمک بخواهیم که به حداقل ها رسیده باشیم. البته رایزنی هایی انجام داده ایم اما باید با درخشش در استان و حتی کشور بخش خصوصی را ترغیب به حمایت کنیم. مقام های قهرمانی سالهای دور وزنه برداری خمینی شهر نشان دهنده پتانسیل بالای ماست و مطمئن باشید ما قابلیت های زیادی در وزنه برداری داریم.

- و حرف آخر؟

تقدیر و تشکر از عزیزانی که هیأت را یاری می کنند و از رییس محترم اداره تربیت بدنی و رئيس محترم هیأت وزنه برداری و از دوهفته نامه فرصت به دلیل حمایت هایتان.