برگزاري جشنواره فرهنگی ورزشی با شركت 40 هزار خميني شهري

ارسال در سایرعناوین

jashn-tarbiat-badaniتو هم مانند تختی پهلوان باش            تو هم در زُمره نام آوران باش

 

شبیه پوریا باش و همیشه                شریک غصه های دیگران باش

 

توی اتوبوس ایستاده بودم و با خودم می گفتم ای کاش یک اتفاق خوب می افتاد و این حرف و حدیث های تلخ را از خاطر شهر پاک می کرد و این بنر سر میدان نماز بود که ناگهان دلم را از خوشحالی لرزاند: جشنواره فرهنگی ورزشی به مناسبت هفته تربیت بدنی.

فورا با اداره تربیت بدنی تماس گرفتم و از چند و چون ماجرا پرسیدم. این جشنواره سه روزه قرار بود در روزهای 27 تا 29 مهرماه در زمین اسکیت پارک پیروزی برگزار شود از ساعت 6 عصر تا 9 شب.

***

وقتی موج جوان های شهر که روی صندلی ها و دورتا دور زمین اسکیت؛ مشغول تماشای برنامه های "سومین جشنواره فرهنگی، ورزشی تربیت بدنی" بودند را می دیدی دلت گرم می شد که جوان های ما چه جوان های ورزشکار و ورزش دوستی هستند. برنامه های سومین جشنواره ورزشی شهر با حضور خبرنگارانی از صدا و سیمای اصفهان و برخی خبرگزاری ها و هنرنمایی هیات باستانی در میانه ی زمین اسکیت شروع شد. برنامه ای که احساس غرور و افتخار را به دل ها سرازیر می کرد خصوصا آن که نام مولا علی(ع) همنوا با ضرب در فضایی باز طنین انداز می شد. پس از اجرای برنامه هیات باستانی، هیات های ورزشی شهر یکی یکی فراخوانده و آنها با پلاک هایی در دست در صف هایی منظم وارد زمین شدند و جمعیت تماشاچی به احترام سرود ملّی سر پا ایستادند و در حال و هوایی باشکوه سرود ملّی ایران خوانده شد. هرکدام از هیات های ورزشی طی پانزده الی بیست دقیقه یکی پس از دیگری به اجرای برنامه پرداختند و افتخار آفرینی هایشان توسط مجری برنامه به اطلاع همشهریان رسید. آخرین برنامه؛ برنامه اسکیت بازان حرفه ای و نمایشی شهرستان بود که با شکوه و نظم خاصی اجرا شد.

***

امشب سومین شب این جشنواره است، برنامه شروع شده است که من می رسم، جمعیت دور تا دور زمین اسکیت نشسته اند روی صندلی ها و آن ها که مثل من دیر رسیده اند، سرپا تماشا می کنند، بچه های ایروبیک مشغول هنرنمایی اند که فشفشه ها به پرواز در می آیند و جمعیت را به هیجان می آورند وحالا نوبت به بقیه گروه ها رسیده است: کونگ فو، ژیمناستیک، تکواندو و ووشو. همه سعی دارند اجرای خوبی داشته باشند اما این ورزشکاران  نو نهال ژیمناستیک هستند که از همه منظم ترند و گوش به سوت مربی.

***

رییس اداره تربیت بدنی می گوید: در مجموع حدود 40 هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند و تا پایان مراسم حضور داشتند. کمالیان هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی رشته های مختلف ورزشی و ترغیب جوانان به ورزش عنوان کرد و گفت: برگزاری چنین برنامه هایی پس از اتفاقات ناگوار اخیر برای مردم ضروریست.

در حاشیه:

- کارشناسان ورزشی طی این 3 شب به صورت رایگان به مردم مشاوره های ورزشی و تغذیه ای می دادند.

- گروه موسیقی نغمه اصفهان، هر شب به اجرای برنامه پرداختند.

- هر شب طی یک مسابقه پیامکی چند نفر جایزه گرفتند.

- حضور فعال نیروی انتظامی در اطراف زمین اسکیت، به برگزاری جشنواره با امنیت و نظم مناسب کمک شایانی کرد.

- شب نخست پس از سخنرانی رئيس سازمان تربیت بدنی؛ نماینده شهر برای ایراد سخن به جایگاه دعوت شد. نماینده با درخواستی جالب از مردم سخنان خود را آغاز کرد که "اگر مایل به سخنرانی من نیستید کف بزنید" و وقتی جمعیت با سوت و کف فراوان پاسخ ایشان را داد، وی به مختصری بسنده کرده و باز با سوت و کف مردم سن را ترک کرد.

- برای این برنامه نیز مانند بسیاری از برنامه ها، تبلیغات اندکی صورت گرفته بود اما با وجود این تبلیغات اندک سیل جمعیت به زمین اسکیت سرازیر شده بود که این نشان دهنده اشتیاق مردم خمینی شهر به برنامه هایی از این دست است.

- شب سوم برودت هوا و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک به حدی بود که ورزشکاران به سختی برنامه های خود را اجرا کردند و لزوم احداث سالن سرپوشیده ای که گنجایش لازم برای برپایی چنین جشنواره هایی را داشته باشد؛ بیش از بیش احساس می شد.

-از شب اول که همشهریان با نشستن روی صندلی های خاکی، خاک آنها را گرفتند تا آخرین شب که جوان ها روی نرده ها و دور میدان جا گرفته بودند، صندلی های جشنواره حرف و حدیث ساز بودند.