فرار از درد آرتروز با ورزش

ارسال در سایرعناوین

 

69405_634484838188703873_lتحقیقات نشان داده چنانچه  مبتلایان به آرتروز پس از اتمام درمان، فعالیتهای ورزشی مانند پیاده روی را پی گیرند، قدرت ماهیچه های آن ها تقویت شده و درد کمتری را احساس خواهند کرد.

 

در ادامه چند نوع از تمرينات كششي را ذكر مي كنيم.

بهتر است صبحگاهان تمرینات کششی را به طور مرتب از پایین به بالا از بالا به پایین انجام دهید که دچار سردرگمی در عضلات نشوید. در اینجا از پایین به بالا به طرح کردن تمرینات پرداخته شده است. این حرکات بسیار ساده اند و انجام دادن آنها بدون هیچ وسیله ای امکانپذیر است.

در مقابل دیوار و در فاصله 2 یا 3 قدمی به طور قائم بایستید. با کمک دستها از متمایل شدن به طرف دیوار جلوگیری کنید. یک پایتان را به طرف جلو خم کنید. پای دیگرتان را راست نگه دارید و به آرامی در مقابل دیوار تکیه دهید. پای عقبتان را در پایین هم سطح و موازی با ران ها نگه دارید، همراه با عمل بازدم، پاشنه پای عقب را از زمین بلند کنید و وزنتان را روی سینه منتقل کنید، سپس پای عقب را با پای جلو عوض کنید.

تمرینات عضلات چهار سر ران

صاف بایستید و از یک سطح مانند دیوار برای حفظ تعادل بهره ببرید.یک زانو را خم کنید، پاشنه یک پا را بالا بیاورید و آن را نزدیک پایین نگه دارید. همراه با عمل بازدم، پاشنه پا را به طرف باسن بکشید، به صورت ضربدری پای خم شده را پشت پای تکیه گاه (پشت قسمت مخالف باسن) ببرید و بدون آن که فشار بیش از حدی به زانو وارد کنید پاشنه پا را به طرف باسن بکشید.