چند نکته درباره دوران پس از مصدومیت

ارسال در سایرعناوین

آسیب دیدگی جزء لاینفک ورزش حرفه ای است یعنی به طور معمول ورزشکاران به دلیل تحرکات خاص بسته به نوع ورزش دچار آسیب می گردند. اما نکته مهم برای عدم تکرار آسیب دیدگی بازگشت به موقع و اصولی به صحنه ورزش است. در این میان البته چند نکته ضروری است.

1-    اول سلامتی: فراموش نکنید که هیچ عجله ای برای بازگشت وجود ندارد. حتماً با پزشک حتی در خفیف ترین آسیب دیدگی ها مشورت کنید برای بازگشت و آغاز تمرینات مجوز پزشکی اصلی ترین بخش است.

2-    آرام آرام: شروع آهسته و با کمترین فشار ممکن مرحله بعدی است. شما باید با کسب اجازه پزشک تمرینات سبک و منظم را زیر نظر مربی آغاز کنید البته با بروز کوچکترین درد ناامید نشوید چون پس از طی دوران نقاهت عادی می باشد.

3-    امیدوار گام بردارید: یادآوری خاطره تلخ مصدومیت بر تکرار آن اثر مستقیم دارد. فراموش نکنید آسیب دیدگی برای هر ورزشکاری به وجود می آید پس نگاه مثبت خود را تقویت کنید.

4-    از ترس خود بکاهید: نه تنها از بروز دوباره آسیب دیدگی بیم نداشته باشید بلکه به طور کلی آن را فراموش کنید. به یاد داشته باشید ترس برادر مرگ است پس اگر محکم و اصولی ورزش کنید هیچ گاه آسیب نخواهید دید.