تأملی در جایگاه اسب سواری در شهر و لزوم ساماندهی فعالین این رشته

ارسال در سایرعناوین

varzesh-asbsavari-3پیامبر اسلام (ص): به فرزندانتان شنا، اسب سواری و تیراندازی بیاموزید.

اسب و سوارکاری در خمینی شهر دارای قدمت بسیاری است. مردم خمینی شهر همانند بسیاری از شهرهای اطراف علاقه عجیبی به اسب سواری و نگهداری این حیوان نجیب دارند.

نژاد مختلف اسب های خمینی شهری باعث شده مردم شهر با علاقه بسیار، هزینه های گزافی را نیز برای نگهداری و پرورش اسب متقبل شوند. اما این عشق و علاقه هیچ گاه صورت حرفه ای نداشته است. اغلب اوقات اسب ها صرفاً برای مراسم شبیه خوانی استفاده و یا به صورت کاملاً تفریحی به کار برده شده اند. واقعیت اینکه هیچ گاه محلی برای اجتماع و تاخت و تاز این دسته حیوانات و صاحبان آنها در نظر گرفته نشده و این قشر فعال با همه هزینه های سرسام آور اسب صرفاً از آن استفاده تفریحی می کنند. البته شنیده ها حکایت از وجود یک باشگاه تربیت اسب و سوارکاری در اطراف شهر دارد اما آیا یک باشگاه پاسخگوی این حجم از استقبال کننده ها خواهد بود؟

عدم ساماندهی سوارکاران و اسب های آنها و عدم استفاده ورزشی از اسب ها باعث شده این جمعیت علاقمند گروهی تشکییل داده و با عشق و علاقه روزهای جمعه در حوالی چشمه لادر به تاخت و تاز بپردازند. سئوال اين است كه چرا تربیت بدنی شهرستان با توجه به این پتانسیل بالا تصمیمی برای سازماندهی آنها نمی گیرد؟

ختم کلام اینکه سوارکاری و اسب سواری در دنیا از پراستقبال ترین رشته ها محسوب می شود و خمینی شهر از پتانسیل بالایی برای کسب افتخار در این رشته برخوردار است. هر چند عدم وجود هیأت هدایت کننده و سامان دهنده برای آن ها سؤالی است که برای هر ورزش دوستی پیش خواهد آمد.