برگزاری دهمین المپیاد ورزشی روستایی به میزبانی خمینی‌شهر

ارسال در سایرعناوین

 به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین به نقل از صاحب نیوز مهدی اسدی با بیان اینکه دهمین المپیاد و جشنواره ورزشیر بروستایی استان اصفهان به میزبانی شهرستان خمینی شهر برگزار می شود، اظهار کرد: اولین دوره المپیادهای مرتبط با ورزش روستایی و عشایری کشور در استان اصفهان برگزار شده که می توان به نخستین المپیاد ورزشی عشایر ایران در شهرستان سمیرم و نخستین المپیاد ورزشی روستاییان در شهرستان شاهین شهر اشاره کرد.

وی با اشاره به توصیه رهبر انقلاب به ورزشکاران که در بین مردم نشاط و شادی را به ارمغان بیاورند و ورزش های بومی که جزء فرهنگ و رسوم ما هستند را زنده کنند، گفت: 24 شهرستان با 550 نفر ورزشکار در این دوره از مسابقات به رقابت می پردازند.

رییس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان اصفهان اضافه کرد: قهرمان این رشته ها به عنوان نماینده استان به المپیاد کشوری که در مشهد مقدس برگزار می شود راه پیدا کرده و در مرحله بین المللی نیز نفرات برتر کشور برای مسابقات قرقیزستان انتخاب می شوند.

اسدی اعلام کرد: در استان اصفهان بیش از 168 خانه ورزش روستایی راه اندازی شده که زیر نظر دهیاران روستاها اداره می شود و هیچ هزینه جانبی برای دولت ندارد، در شهرستان خمینی شهر نیز دو خانه ورزش روستایی وجود دارد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان خمینی شهر نیز با بیان اینکه در محلات خمینی شهر مسابقات شهرستانی برگزار می شود و جوانان به سمت ورزش جذب شده اند، افزود: خمینی شهر در زمینه ورزشی پتانسیل خوبی دارد و باعث شده که این خطه به عنوان محل برگزاری این دوره از مسابقات انتخاب شود.

عباس مرادی با تاکید بر نشاط اجتماعی و پویایی جامعه، ادامه داد: در کنار این مسابقات برنامه هایی برای معرفی شهرستان به شرکت کنندگان در مسابقه پیش بینی شده و مراسم افتتاحیه نیز در منطقه گردشگری و کوهستانی لادر برگزار می شود.

وی بیان کرد: این المپیاد ورزشی 25 مرداد با ورود تیم های ورزشی روستاهای استان به شهرستان آغاز می شود که طی دو روز ورزشکاران و تیم های ورزشی به رقابت می پردازند.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان خمینی شهر اظهار کرد: کمیته های فنی، اجرایی، پذیرایی، امنیتی و امدادی و چندین کمیته دیگر تشکیل شده که مسئولیت آن را ادارات مرتبط در شهرستان بر عهده دارند و شرح وظایفی برای آن ها پیش بینی شده تا پیگیری لازم برای برگزاری این رویداد مهم ورزشی در استان انجام شود.

IMG 20180815 WA0000

Â