بسیج ورزشکاران آمیزه ای از ایمان و عمل

ارسال در سایرعناوین

در راستای هفته بسیج با رییس بسیج ورزشکاران سرهنگ ابراهیمیان به گفت و گو نشستیم:
اگر از من بپرسند از جوانان چه می خواهید خواهم گفت: تحصیل، تذهیب و ورزش. امام خامنه ای(مدظله العالی)


بسیج ورزشکاران از چه زمانی در خمینی شهر تشکیل شد؟
با توجه به اینکه حوزه های محلی به قشرهای مختلف بسیج تقسیم شدند یکی از قشرها قشر بسیج ورزشکاران بود که در سال 1389 در خمینی شهر تشکیل و فعالیتش را شروع کرد. من در اوایل سال 1392 با توجه به دستور فرمانده وقت سپاه ناحیه خمینی شهر سرهنگ هاشمی مسوولیت آن را عهده دار شدم.


خودتان اهل ورزش هستید؟
ورزش والیبال را در سال 1370 شروع کردم و هنوز ادامه می دهم. در ورزش شنا هم فعالیت دارم.


بسیج ورزشکاران چند شهید ورزشکاران دارد و برنامه شما برای خانواده آنها چه بود؟
بسیج ورزشکاران شهرستان 150 شهید دارد. ما با همت و همکاری بنیاد شهید و کنگره شهدا آمار شهدای ورزشکار را گرفتیم که 75 شهید ورزشکار شهر از خمینی شهر و 75 شهید ورزشکار دیگر از شهر درچه هستند. بسیج هنرمندان برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای ورزشکار یادواره شهدای ورزشکار را با همکاری اداره ورزش و جوانان برگزار کرده است. پس از آن دیدار از خانواده های شهدای ورزشکار را در دستور کار خود قرار دادیم که در سال جاری تا کنون دونوبت دیدار از خانواده های آنان داشتیم.


شما برای حمایت از جانبازان ورزشکار هم برنامه ای داشته اید؟
از خانواده های جانبازان ورزشکاردیدارهایی داشته ایم، از جانبازان قطع نخاع نیز در منازل آنان و آسایشگاه امام حسین(ع) دیدار کرده ایم.


شورای بسیج ورزشکاران متشکل از چه کسانی است و برنامه های آنان چیست؟
این شورا متشکل از رییس اداره ورزش و جوانان به عنوان ریاست شورا و تعدادی از رواسای هیات های ورزشی می باشد. جلسات شورای بسیج به صورت ماهانه برگزار می شود. برنامه ریزی برای خانواده های ورزشکار بسیجی از جمله فعالیت های این شورا می باشد. ورزشکارانی که دارای مقام های جهانی، کشوری و یا استانی باشند و عضو بسیج ورزشکاران باشند به صورت تشویقی از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد. از دیگر برنامه های خود می توانیم به اعزام ورزشکاران بسیجی به مناطق دفاع مقدس به صورت رایگان اشاره کنیم.


برنامه ی بسیج ورزشکاران جهت حمایت از هیات های ورزشی شهرستان چیست؟
بسیج ورزشکاران از هیات هایی که مقام های جهانی یا کشوری کسب کنند حمایت ویژه ای می کند. از ورزشکاران مدال آور به صورت حضوری با اهدا لوح تقدیر و یک دست لباس کامل ورزشی تقدیر به عمل خواهد آمد همچنین اعزام نیروهای بسیجی به سفرهای سیاحتی و زیارتی از دیگر حمایت های ما بوده است. معرفی اعضای فعال این کانون جهت دریافت وام های بلند مدت از دیگر فعالیت بسیج ورزشکاران بوده است.


آیا بسیج ورزشکاران برای پیشکسوتان ورزشی نیز برنامه ای دارد؟
ما در سال 93 تیم والیبال پیشکسوتان را تشکیل دادیم. این تیم با هماهنگی فرماندهی سپاه ناحیه خمینی شهر و مسوول بسیج پیشکسوتان به تمرینات خود ادامه می دهد. تجهیز این تیم کاملا بر عهده بسیج ورزشکاران است و هم اکنون هر هفته به مدت چهار ساعت تمرین دارند. در حال حاضر نیز رایزنی برای برگزاری مسابقات بین تیم های والیبال پیشکسوتان سپاه های هم جوار شهرستان هستیم.


کانون بسیج ورزشکاران خمینی شهر در سال 94 و 95 موفق ترین کانون در سطح کانون بسیج ورزشکاران سپاه استان معرفی شده است، رمز موفقیت شما چه بوده است؟
ما خود را مدیون شهدای ورزشکار می دانیم و با کمک آنان به این جایگاه رسیدیم. البته راهنمایی های مسوولین بسیج ورزشکاران استان، فرمانده محترم سپاه خمینی شهر، رییس اداره ورزش و رووسای هیات ها کمک حال ما بوده است.


گویا شما در سال 94 به جشنواره مالک اشتر سپاه راه یافتید، جشنواره مالک اشتر چه جشنواره ای هست؟
جشنواره مالک اشتر هر ساله به صورت کشوری زیر نظر سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می شود و افرادی که در بسیج استانها فعالیت چشمگیری داشتند به آن جشنواره راه پیدا می کنند. در سال 94 بسیج ورزشکاران خمینی شهر به عنوان نماینده استان اصفهان به این جشنواره راه پیدا کرد.


بسیج ورزشکاران از ورزشکاران شهرستان که دارای رتبه های جهانی هستند چه حمایتی به عمل آورده است؟
بسیج ورزشکاران به صورت حضوری از آنان تقدیر کرده است، گاه به صورت دیدار، گاه به صورت مالی و گاه به صورت تجلیل.


آیا از ورزشکارن جهانی کسی عضو بسیج ورزشکارن خمینی شهر است؟
بله، افراد زیادی هستند که می توان به اکبر نوری از پیشکسوتان وزنه برداری ، میثم متقیان از مقام آوران وزنه برداری ، محمدعلی قاسمی از پهلوانان باستانی و فاطمه جزینی در ورزش ووشو اشاره کرد.


آیا ارگانهای شهر با شما همکاری می کنند؟
بله، سازمان بسیج ورزشکاران استان، شهردار حاج حیدری و اعضای شورای شهر از حامین ما بوده اند، فرمانده محترم سپاه ناحیه خمینی شهر، جا دارد از محمدی رییس اسبق اداره ورزش و جوانان و مرادیان رییس اداره ورزش و جوانان و همچنین رووسای هیات های ورزشی تشکر کنم.


از نظر بسیج ورزشکاران چه مشکلاتی در زمینه ورزش در شهرستان وجود دارد؟
مشکلات عمده ای که در ورزش شهرستان وجود دارد کمبود فضای ورزشی است که جا دارد از حاج علی فخاری تشکر کنیم که مجموعه ی فرهنگی ورزشی شهدای اسفریز در مدت کوتاه هفت ماه به اتمام رساند که این مجموعه در هفته بسیج افتتاح خواهد شد، از مشکلات دیگر می توان به نبود زمین ساحلی، عدم همکاری خانواده ها به تشویق جوانان خود به امر ورزش، عدم همکاری اداره آموزش و پرورش در زمینه های مختلف ورزشی و عدم حمایت مالی از سوی مسوولین شهرستان به هیات های ورزشی فعال اشاره کرد.


بسیج ورزشکاران در قسمت بانوان چه فعالیتهایی انجام داده است؟
30 درصد از نیروهای بسیجی ما از قسمت بانوان تشکیل شده است و هیچ تفاوتی با آقایان ندارند. تمام مزایای ما برای بانوان و آقایان یکسان است.


بسیج ورزشکاران در فعالیت های ورزشی شهرستان چه نقشی ایفا کرده است؟
ما توانسته ایم جوانهایی که در کمپ های ترک اعتیاد هستند را با همکاری هیات شنا به صورت رایگان از ورزش شنا بهره مند کنیم. در محل برگزاری نمایشگاه اجلاسیه ملی شهدا کانون بسیج ورزشکاران غرفه ای با نام و یاد شهدای ورزشکار زد که بازدید کنندگان زیادی داشت.


سخن آخر
در پایان از امام جمعه خمینی شهر آیت اله رحیمی تشکر می کنم که به امر ورزش توجه خاصی دارند و جلسه ای با مسوولین ورزشی شهرستان برگزار کرد و امیدوارم اینگونه جلسات تداوم داشته باشد، از رضوانی فرماندار شهرستان تشکر می کنم که از مقام آوران جهانی ووشو تجلیل به عمل آوردند و همچنین از همکاری شهردار حاج حیدری تشکر می کنم. برخود لازم می دانم از برادران اصغر و محمد قدیمی که از خانواده بسیج ورزشکاران هستند نیز تشکر کنم.
.