اخبار فرهنگی هنری شهرستان

ارسال در سایرعناوین

kootah* بازی در فیلم تلویزیونی حرمت
* ساخت فیلم طلوع سرخ
* نمایشگاه تخصصی کتاب امام حسین (ع)
* و ...

 

فیلم تلویزیونی حرمت
فیلم تلویزیونی حرمت با بازی علی طالبلو و مهدی امینی خواه و نقش آفرینی حسینعلی عمادی (هنرمند شهرمان) چهارشنبه از شبکه دو سیما پخش گردید. در این فیلم که در قالب پلیسی– مذهبی ساخته شده عمادی در نقش یک بیمار که تومور مغزی دارد و همزمان گرفتار مشکلات مالی است ایفای نقش میکند. ظاهراً قرار بوده جمشید مشایخی در این نقش بازی کند که به دلیل کسالت وی، این نقش به عمادی واگذار می شود.

فیلم طلوع سرخ
فیلم 30 دقیقهای طلوع سرخ با موضوع به تصویر کشیدن عصر عاشورا و به اسارت کشاندن اهل بیت (ع) به همت جمعی از هنرمندان شهرمان و به کارگردانی اکبر نجارپور تهیه و در مراکز توزیع سی دی ارائه گردید. گفتنی است این فیلم از ورود اشقیاء به صحنه کربلا شروع شده و در بر دارنده صحنه هایی از به اسارت کشاندن اهل بیت(ع) است.

نمایشگاه تخصصی کتاب امام حسین(علیه السلام)
در آستانه رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، گروه فرهنگی حسینیه حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) معصومیّه خمینی شهر اقدام به برگزاری نمایشگاه و فروشگاه تخصصی کتاب امام حسین(علیه السلام) کرده است.
مسؤول گروه فرهنگی حسینیه حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) معصومیّه خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار فرصت اظهار داشت: در این نمایشگاه کتابهایی مربوط به امام حسین(علیه السلام) از ولادت تا شهادت و همچنین نرم افزارهای تخصصی قرآنی و سخنرانی و مداحی با تخفیف ویژه به فروش می رسد. پويان افزود: در این نمایشگاه برنامه های دیگری هم اجرا می شود ازجمله مسابقه کتابخوانی از کتاب زیارت عاشورا در نگاهی دیگر، خلاصه نویسی کتاب، خاطره نویسی از سفر به عتبات عالیات و ... لازم به ذکر است که این نمایشگاه تا آخر ماه صفر ساعت 3 تا 9 شب فعالیت می کند.

مسابقه پیامکی اربعین حسینی
از طرف محفل قرآنی امام هادی(علیه السلام) خمینی شهر مانند هر سال ویژه برنامه اربعین سرور و سالار شهدا حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام)، امسال روز اربعین در جوار گلزار شهدای اندآن برگزار شد.
در این مراسم که عصر روز اربعین برگزار شد، مداح روشندل اهل بیت(ع) حاج مهدی منصوری به قرائت زیارت اربعین پرداخت و شرکت کنندگان به عزاداری و سوگواری پرداختند. در این برنامه بروشورهایی تحت عنوان «ویژه نامه اربعین» بین حضار توزیع شد که ضمن بیان مطالبی درمورد امام حسین(علیه السلام) و یاران باوفایش، سؤالاتی هم در این موضوعات درج شده و شرکت کنندگان حداکثر تا یک هفته فرصت دارند به این سؤالات به صورت پیامکی پاسخ دهند.

سوگواره نمایشی خدا کند که بیایی
سوگواره نمایشی «خدا کند که بیایی» همراه با سخنرانی دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان خمینی شهر حجت الاسلام و المسلمین حمید صمدی و عزاداری در مسجد آسید حسن حجازی خمینی شهر برپا شد.
کارگردان این سوگواره در گفتگو با خبرنگار فرصت اظهار داشت: این سوگواره نمایشی ویژه حضرت رقیه(سلام الله علیها) بود که برای عموم مردم به صورت رایگان اجرا شد. محمدجواد حاجیان ادامه داد: در ابتدای این مراسم زیارت عاشورا و مداحی خوانده می شد. در ادامه دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان خمینی شهر حجت الاسلام و المسلمین حمید صمدی درمورد وقایع بعد از عاشورا و سرگذشت کاروان حسینی(ع) سخنرانی می کرد. حاجیان بیان داشت: یکی از زیباترین برنامه های قرآنی گروه ما خطابه خوانی بود که در آن محمدطاها رفیعی از واحد خردسالان مؤسسه جامعه القرآن الکریم و اهل البیت(ع) شعبه عروه الوثقی خمینی شهر به اجرای برنامه خطابه خوانی می پرداخت. در پایان مراسم هم نمایش اجرا می شد که موضوع آن به نقش حضرت رقیه(سلام الله علیها) از روز عاشورا تا خرابه شام می پرداخت.
در پایان این کارگردان نوجوان از اینکه بین هنرهای مذهبی و مسجد ارتباط تنگاتنگی برقرار شده، اظهار امیدواری کرد.
لازم به ذکر است که برنامه های نمایشی این گروه در قالب سوگواره در طول سال به مناسبتهای مختلف ازجمله ایام فاطمیه، شهادت امام علی(ع)، ماه محرم و صفر و... اجرا می شود. این سوگواره نیز در سه شب پنجم تا هفتم بهمن ماه در مسجد آسید حسن حجازی محله فروشان خمینی شهر اجرا شد.

چهار رتبه كشوري در جشنواره هنر و ادبيات ديني
اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر توانستند در پانزدهمين جشنواره هنر و ادبيات ديني چهار رتبه کشوری را کسب نمایند.
این دانشگاه در بخش اساتيد رتبه اول رشته داستان نويسي را توسط  آقاي منصور رياحي کسب کرد و در بخش دانشجويان آقايان روح اله اسحاق زاده در رشته تذهيب حائز رتبه اول، محمد غفاري در رشته  شعر حائز رتبه سوم و عليرضا آستاني در رشته مشبك حائز رتبه سوم گردید.

برگزاری طرح عطر ولایت
در راستای گسترش فرهنگ و سیره اهل بیت(علیهم السلام) به همت دارالقرآن الکریم اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر «طرح عطر ولایت» ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی در تمامی مدارس استان اصفهان برگزار می شود.
این طرح در تمامی مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه سراسر استان اصفهان اجرا می شود که مجری آن دارالقرآن الکریم اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر است.
علاقمندان با تهیه یک بسته از دفتر مدرسه می توانند در این طرح شرکت کنند. این بسته حاوی یک عدد لوح فشرده «عطر ولایت (عترت شناسی)»، بروشور رنگی و برگه مسابقه است که شرکت کنندگان پس از مطالعه بروشور و لوح فشرده می بایست به سؤالات پاسخ دهند تا پس از قرعه کشی از جوایز این طرح بهره مند گردند.
در لوح فشرده «عطر ولایت (عترت شناسی)» نیز مطالبی جالب و خداندنی درمورد امام حسین(علیه السلام) و یاران باوفایش گنجانده شده که برای بزرگسالان نیز مناسب است.