کارگردان سریال حرفه ای رشید: فرهنگ دوستی مردم خمینی شهر مثال زدنی است

ارسال در سایرعناوین

قدرت اله ایزدی و جمشید وثوقی از بازیگران اصلی این سریال اند و  تهیه کننده آن هم خمینی شهری و از شهروندان هرستانی است. اصغر مولایی  که پا در عرصه هنر گذاشته علاوه بر تهیه کنندگی در این سریال نقشی هم ایفا می کند. با عوامل این مجموعه گفتگویی ترتیب دادیم. 

کارگردان راجع به موضوع این سریال می گوید: رشید و برادرش برای تهیه خرج عمل برادرشان دست به دزدی در خانه کیومرث خان می زنند و در این مسیر دچار مشکلاتی می شوند.مجید کاشی ساز یکی از مزیت های سریال "حرفه ای رشید" را پر بازیگر بودن، فیلم برداری درمکانهای مختلف، ریتم تند و فضای کمدی آن برشمرد و گفت: ما در این سریال سعی کردیم بیشتر سراغ جاهای مدرن برویم و از فضای سنتی اصفهان فاصله بگیریم.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه آن بخش هایی از فیلم را که در خانه کیومرث خان اتفاق می افتد در خمینی شهر می گیریم گفت: خانه های خمینی شهر را به خاطر خلاقیت و زیبایی که در ساختمان و نمای آنها به کار می رود انتخاب کردیم . وی افزود: البته این اولین باری نیست که من در این شهر کار می کنم و 7 سال پیش نیز یک فیلم 30 دقیقه ای در خمینی شهر ساختیم که البته بنده مشاور کارگردان بودم.


کاشی ساز در پاسخ این سوال که آیا خمینی شهر را فقط به خاطر خانه های اشرافی اش انتخاب کرده است؟ می گوید: خیر فرهنگ دوستی مردم خمینی شهر مثال زدنی است و ما اینقدر که برای کار در این خانه راحت هستیم جاهای دیگر احساس راحتی نمی کنیم.


وی با اشاره به اصغر فرهادی می گوید: خمینی شهر استعداد هنری زیادی دارد و من برای سینمایی لوک خوش شانس که تست بازیگری می گرفتم چند نفر خمینی شهری را هم انتخاب کردم که البته بازیگر اصلی نیستند.


مجید کاشی ساز در پایان از اعضای سینمای جوان خمینی شهر که با او همکاری کرده اند و همچنین مردم فرهنگ دوست شهر تشکر کرد و گفت: خمینی شهر قطعا از این پس جزو پیشنهادات ما برای کار خواهد بود.


گفتنی است اولین فیلم بلند این کارگردان جوان به نام جلباب که به تهیه کنندگی قدرت اله ایزدی ساخته شد رتبه اول تولیدات تلویزیونی در ایران را گرفت و سینمایی لوک خوش شانس او یکی دو ماه دیگر مجوز اکران عمومی می گیرد.

 

تهیه کننده: سریال بعدی ام "جدایی نادر از قادر" خواهد بود
تهیه کننده خمینی شهری این سریال نوروزی نیز آن را از برندهای صدا و سیما در سال جدید خواند و گفت: همزمان 7 سریال در اصفهان در حال ساخت است اما مهندس ضرغامی در سفرش به اصفهان تنها سر صحنه این سریال حاضر شد. اصغر مولایی ادامه داد: آقای کلباسی (رییس صدا و سمای اصفهان) نیز 3 بار سر صحنه حاضر شده است. وی در پاسخ به این سوال که آیا به عقیده او قابلیت ساخت فیلم با موضوع خمینی شهر وجود دارد؟ گفت: قطعا هم این قابلیت وجود دارد و هم این شهر از استعداد هنری سرشار است. وی با اشاره به اینکه حرفه ای رشید دومین تجربه وی در زمینه تهیه کنندگی است، گفت: حتما در کارهای بعدی به شهر خودم ویژه تر نگاه خواهم کرد و در خدمت مردم خواهم بود.


مولایی با اشاره به اینکه دفتر کارش را در آینده نزدیک در محله آتشگاه افتتاح خواهد کرد از سریال بعدی که قرار است تهیه کننده اش باشد نیز خبر داد و گفت: این کار طنز "جدایی نادر از قادر" نام دارد و علی صادقی و قدرت اله ایزدی در آن نقش آفرینی خواهند کرد.

 

مشاور هنری: نظیر این سریال تا کنون در اصفهان ساخته نشده است
دستیار کارگردان و مشاور هنری نیز درباره این سریال نوروزی گفت: 40 بازیگر اصلی و 120 بازیگر فرعی در این سریال بازی می کنند. هاشم شمس با تاکید بر اینکه صحنه های مختلف حرفه ای رشید را در شهرهای مختلفی مثل اصفهان، خمینی شهر، نجف آباد، فلاورجان، محمود آباد و... گرفته ایم، گفت: این مجموعه نوروزی از 116 لوکیشن برخوردار است به گونه ای که بیننده در هر قسمت با 10 لوکیشن روبرو خواهد بود و چنین سریالی با این تعداد بازیگر و لوکیشن تا کنون در اصفهان ساخته نشده است. وی ادامه داد: پیش تولید این فیلم یک ماه و نیم زمان برد و ما دو ماه و نیم است که فیلمبرداری را شروع کرده ایم می شود گفت برای ضبط یک کلمه به طور متوسط به20 دقیقه زمان نیاز است. شمس افزود: فیلمبرداری این کار 10 روز دیگر پایان می یابد.


تهیه کنندگان: اصغر مولایی و رسول هنرمند


کارگردان: مجید کاشی فروشان


نویسنده فیلمنامه: ساسان حبیبی


دستیار کارگردان و مشاور هنری: هاشم شمس


تصویر بردار: یاسر زمانی


صدابردار: فرامرز مختاری


بازیگران: قدرت اله ایزدی، جمشید وثوقی، سعید محقق، سعید یاردوستی، امین زارع، اصغر مولایی، بهزاد مسلمی، زهرا فدایی، ساسان حبیبی، غفور نصوحی، الهام رضایی و...