خميني شهر در زیر چرخهای پیشرفت اصفهان درحال نابود شدن است

ارسال در سایرعناوین

bayaniyeمجمع طلاب خميني شهر در بيانيه اي به تحليل جوانب ماجراي جنايت باغ پرداخت. در بخشي از اين بيانيه آمده است: باید ریشه های این گونه جرائم را خشکاند و به مسائل فرهنگی بیشتر بها داد و در نظر داشت که مسائل فرهنگی هزینه بر است نه در آمد زا و این دید را باید عوض کرد که باید هزینه پرداختی را با درآمدزایی جبران کرد. رسانه ای کردن این اتفاق باعث شد که به این مردم فهیم و دلیر و شهیدپرور و ولایتی و ولایتمدار جفا شود و بی شک بی مهری هایی که از استان به این شهرستان شده با این اتفاق تداوم یافته و کماکان ظرفیت ها و تاریخچه پرافتخار این شهر نادیده گرفته شد.

در بخش ديگري از اين بيانيه با تشريح سابقه كهن و درخشان خميني شهر آمده است: این شهر دارای تاریخچه ای سه هزار ساله می باشد و در صفحه های تاریخی خود مقاومت ها و شهامت هایی را به جای گذاشته كه از جمله آنها مي توان به مقاومت در مقابل حمله مغول و حمله محمود افغان و مبارزه با بهایی گری و مبارزات علیه پهلوی و رشادت های جنگ تحمیلی با تقديم بیش از 2300 شهید و بیش از 40 روحانی شهید كه از مهمترین آنان مي توان به شهید محراب میرزا عطاء ا... اشرفی خوزانی معروف به اشرفی اصفهانی و شهید میرلوحی درچه ای معروف به نواب صفوی و شهید آیت ا... هاشمیان و سردارانی همچون سردار چریک اسلام قوچانی معروف به ابوالفضل و مؤذنی و لری و ابراهیمی و ... و علامان و ادیبان و دانشورانی همچون آیت ا... جبل عاملی و مرجع عالم تشیع آيت الله سید محمد باقر درچه ای و نيز حضرات آيات مشکوه، املایی، فیض الاسلام، فیاض، مفسر قرآن آیت ا... معرفت، صهری، قصری، احمدی، امام سدهی و ... شاعرانی همچون سروش سدهی معروف به سروش اصفهانی، ابونعیم اصفهانی و محدثینی همچون ابن مردویه و آثار تاریخی همچون کوه آتشگاه، ماربین اصفهان، مسجد جامع خوزان، خانه سرتیپ و ... اشاره داشت كه بخشی از تاریخ مهم این شهر می باشد.

مجمع طلاب در بخش ديگري از بيانيه ضمن محكوميت اين جنايت، خواستار سالم سازي محيط باغات خميني شهر و جلوگيري از برپايي مجالس لهو و لعب توسط غيربومي ها در اين باغات شده و آورده است: مدتهاست که چرخ های پیشرفت اصفهان به سرعت به حرکت افتاده که البته جای خشنودی دارد اما بارها دلسوزانه هشدار داده ایم که خمینی شهر در زیر چرخهای پیشرفت اصفهان درحال نابود شدن است. اختلاف شدید بین سرانه شهروندان اصفهان و خمینی شهر یکی از نمونه های این تبعیض است به گونه ای که رشد اصفهان از جیب مردم خمینی شهر پرداخت می شود. حادثه اخیر، ضرورت تشکیل اتاقل فکر شهرستان را بیش از پیش نمایان کرد. چرا که اگر مسؤولان شهرستان هر کدام به صورت جداگانه و به سلیقه خود در مورد این حادثه اظهار نمی کردند و نحوه انعکاس این حادثه از درون یک اتاق فکر بررسی شده بود این هجمه گسترده روانی علیه مردم خمینی شهر صورت نمی يافت.