15 درصد از مدارس فرسوده خمینی شهر خطرساز هستند

ارسال در سایرعناوین

تحویل مدرسه حضرت زینب (س) در جوی آباد که زیر نظر بنیاد برکت در حال بازسازی است، رفع نواقص مجموعه عماد سیادت، تخریب و بازسازی مدارس رابعه و شریف اصغر آباد نویدهایی بود که مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان برای سال تحصیلی جدید در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان از آن خبر داد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، دومین جلسه شورای آموزش و پرورش با موضوع بررسی طرح های عمرانی و کمبود فضاهای آموزشی شهرستان برگزار گردید.


مدیر کل آموزش و پرورش استان: درنظر نگرفتن مجموعه آموزشی در کنار مسکن های مهر از مشکلات این مجتمع ها است
مدیر کل آموزش و پرورش استان دراین جلسه ضمن اشاره به این مشکل که از ابتدا مکانی برای فضای آموزشی در کنار مسکن های مهر در نظرگرفته نشده است، گفت: این مشکلی برای کل کشوراست و برای حل آن باید هزینه زیادی پرداخت شود.


قائدی ها از وضعیت مجتمع آموزشی مسکن های مهر شهرستان که در الویت کاری قراردارند خبر داد و گفت: این مجتمع آموزشی تا کنون50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال حاضر نیز درمرحله سفت کاری قرار دارد.


وی موفقیت هایی که آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر تا کنون کسب کرده را مرهون حمایت مسئولان شهرستان از مسائل تربیتی و برنامه ریزی های مناسبی که دراین زمینه انجام شده است، دانست.


مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان: مدرسه رابعه خوزان تخریب و بازسازی می شود
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در این جلسه از تخریب و بازسازی مدرسه رابعه خبر داد و گفت: بنابر تعهدات قبلی خود این مدرسه را با اعتبارات ملی تحویل خواهیم داد.
مهندس سجاد در ادامه مهاجرت زیاد به شهرستان را یکی از علل افزایش مشکلات دانست و گفت: با توجه به وجود مشکلات و کمبود اعتبارات، درخواست کمک از خیرین مدرسه ساز برای افزایش فضاهای آموزشی شهرستان یکی از راه کار های عملی است.


وی همچنین از تبدیل به احسن شدن زمین هایی که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد به عنوان راهی برای حل مشکلات و ارتقای سطح آموزشی شهرستان یاد کرد.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در پایان گفت: نباید باتوجه به اعتبارات کم، تعداد مدارس شهرستان را که نیاز به بازسازی دارد با همین وضعیت رها کرد چرا که از لحاظ روانی برای دانش آموزان و اولیای آنها تبعات منفی خواهد داشت.


فرماندار: از 25 طرح عمرانی شهرستان 21 طرح غیرفعال است
فرماندار در این جلسه طی سخنانی با اشاره به این موضوع که 21طرح شهرستان با وجود 10 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی اکنون متوقف شده، از مسئولین حاضر در جلسه خواستار فعال کردن این طرح ها شد.


مدرسه زاغ آباد را که اکنون بودجه 500 میلیون تومان برای آن تخصیص داده شده، مناسب سازی ورودی اداره آموزش و پرورش که محوطه مناسب ندارد، بازسازی مدرسه خیّرساز طهماسب منظریه و رسیدگی به مشکلات مجتمع آموزشی مسکن مهر از مواردی بود که رضوانی خواستار اولویت بخشی به آنها شد.


وی در ادامه کمبود فضای آموزش ابتدایی و کمبود آموزگار مرد در پایه های چهارم، پنجم و ششم، کمبود اعتبارات در مسابقات فرهنگی و هنری ودیر پرداخت شدن حقوق معلمان حق التدریس را از مشکلاتی که اکنون در آموزش و پرورش شهرستان وجود دارد، دانست.


رئیس آموزش و پرورش شهرستان:15 درصد مدارس شهرستان خطرساز هستند
رئیس اداره آموزش و پرورش با اعلام این خبر که 35 درصد مدارس شهرستان فرسوده هستند گفت: 15 درصد از این مدارس خطر سازند و این موضوع نگران کننده است.
بدیهی در ادامه با اشاره به دراختیارداشتن 2 سالن ورزشی توسط اداره آموزش و پرورش گفت: 60درصد دیگر مدارس نیزاز کمبود فضاهای ورزشی رنج می برند، در همین رابطه در تلاش هستیم استخر وسالن ورزشی لادره را در کنار شهرداری سابق و سالنی که در کنار مجموعه عماد سیادت قرار دارد را برای دانش آموزان در آینده نزدیک افتتاح کنیم.


بدیهی در ادامه به تعدادی از افتخارات آموزش و پرورش اشاره کرد: ارتقای جایگاه مدارس فنی و حرفه ای از رتبه 9 به 3 استان، ارتقای آموزش نظری که ملاک آن امتحانات نهایی است از جایگاه 19 به 12 و انتخاب 67 ورزشکار دانش آموز برای مسابقات کشوری از بین 400 نفر در کل استان و بسیاری دیگر از افتخاراتی که در این چند سال آموزش و پرورش شهرستان کسب کرده است.


وی درپایان ازخیرین مدرسه ساز در خواست کرد تا مشکل کمبود فضای آموزشی رابرای آینده دانش آموزان شهرستان حل کنند.


رئیس شورای شهر: زمین های موقوفه تبدیل به احسن شوند
پریشانی رئیس شورای شهر در این جلسه در خواست کرد که زمین های موقوفه ای که سال هاست رها شده اند با توجه به کمبود بودجه آموزش و پرورش با هماهنگی مدیر کل اوقاف و گرفتن دستورات لازم تبدیل به احسن شوند.


شهردار: هنرمندان خمینی شهری دوباره ایران را طلایی کردند
اصغر حاج حیدری شهردار با اشاره به وجود 700 نخبه شهرستان عملکرد آموزش و پرورش شهرستان را مناسب دانست و در ادامه از افتخارات اخیرمردم شهرستان را گرفتن نخل طلا توسط اصغر فرهادی دانست و ضمن تبریک به ایشان گفت: مردم شهرستان بار دیگرایران را طلایی کردند و افتخاری دیگر برای شهرستان آفریدند.
لازم به ذکر است در پایان جلسه از برگزارکنندگان دوی صحرانوردی که از طرف آموزش و پرورش برگزارشد وشهرستان میزبان این مسابقات استانی بود تجلیل شد.