رشد چشمگیر آمار گردشگران در سال های اخیر

ارسال در سایرعناوین

شهرستان خمینی شهر می تواند جایگاه بسیار شایسته ای در صنعت گردشگری کشور داشته باشد و نقش بسیار عظیمی در توسعه پایدار و همه جانبه استان ایفا کند. علیرضا حبیبی با اعلام این موضوع در جلسه شورای اداری شهرستان افزود: در همین راستا ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان خمینی شهر فعالیت خود را در سال های اخیر و با قوت و برنامه ریزی و تلاش تمام اعضا شروع کرده است به طوری که در نوروز 1394 رشد 1200 درصدی در زمینه گردشگری و در نوروز 1395 رتبه پنجم جذب گردشگری استان اصفهان را بعد از شهرستان های اصفهان، کاشان، نطنز و خور کسب نمود.


وی با اشاره به این که بیش از 72 نهاد دولتی، نیمه دولتی، نظامی، انتظامی و بخش خصوصی شهرستان در ایام نوروز در خدمت مسافران نوروزی می باشند ادامه داد: حاصل تلاش و یکدلی اعضای ستاد خدمات نوروزی کسب تقدیر نامه از سوی ستاد مرکزی خدمات سفر و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در سال های 94 و 95 شد. برنامه های شاد و متنوع فرهنگی هنری، جشنواره ها، نمایشگاه ها و جاذبه های فرهنگی تاریخی و انسان ساز در ایام نوروز محیطی بسیار جذاب برای گردشگران مخاطب شهرستان فراهم کرده است و هر ساله آمار این گردشگران با افزایش چشمگیری همراه است.
حبیبی گفت: تلاش فرمانداری، شهرداری ها و همه دستگاه های اجرایی شهرستان خمینی شهر در ایام نوروز باعث ایجاد جهش و تحول در صنعت گردشگری شهرستان در سال های اخیر شده است.


نماینده میراث فرهنگی شهرستان ضمن ارائه توضیحاتی راجع به تاریخچه، آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری، علما و مشاهیر خمینی شهر گفت: صنایع دستی خمینی شهردارای قدمت زیادی است ولی چرخه آموزش، تولید و عرضه صنایع دستی در این شهرستان یک نقیصه داشت و آن بازاریابی و فروش تولیدات صنایع دستی بود و به همین منظور نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی خمینی شهر در فضایی بسیار زیبا، از این پس ویترین هنرمندان رشته های صنایع دستی خواهد بود.