جواب درختان را چه بدهیم؟

ارسال در سایرعناوین

«جواب درختان را چه بدهیم؟» این سخن کشاورزی بود که از جاری نشدن آب زمستانه در کانال نکوآباد، در کارگروه کشاورزی شهرستان سخن می گفت. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، رییس هیات مدیره نظام صنفی شهرستان در ادامه سخنانش با ابراز تاسف از اینکه آخرین باری که آب در کانال جاری شده 15 شهریور بوده و قرار است نوبت بعدی 15 اردیبهشت باشد، گفت: کدام درخت تاب می آورد 8 ماه آب نخورد؟
حاجیان با بیان اینکه زراعتکار می تواند از کشت زمستانه به امید کشت تابستانه بگذرد، گفت: اما چطور می توان یک درختی را که 70 سال است بار می دهد از آب محروم کرد.
وی همچنین با اشاره به امکان آبیاری درختان باغات با استفاده از لوله کشی آب چاه گفت: در این صورت تنها درختان باغات آبیاری می شوند اما درختان اطراف جوی ها و در حریم باغات چه می شود؟ درختانی که غالبا چنار هستند و باید سرسبزی و نشاط به بار بیاورند در حال خشکیدنند.
در ادامه یکی دیگر از کشاورزان حاضر در جلسه گفت: خمینی شهری که 10 رشته قنات داشته با 10 روز آب، بارش بار نمی شود.
شاهین ادامه داد: از میان 5 شهرستان غرب استان تنها خمینی شهر و نجف آباد هستند که در مورد جاری شدن آب زمستانه اتفاق نظر دارند و سه شهرستان دیگر با ما هم عقیده نیستند.
امینی که به عنوان نماینده آب منطقه ای در این جلسه حضور داشت در پاسخ کشاورزان خمینی شهر که از به نتیجه نرسیدن جلساتی که برای گرفتن آب زمستانه گلایه داشتند، گفت: نظام صنفی کشاورزان غرب استان باید حضورشان را در نظام صنفی کشاورزان استان پررنگ تر کنند.
در ادامه جلسه فرماندار ضمن تایید سخنان کشاورزان، گفت: حق با شماست اما همانطور که همه می دانیم ما دچار خشکسالی شده ایم و اولویت با تامین آب شرب است.
رضوانی همچنین در ادامه با اشاره به آنفلونزای مرغی و تلاش های شبانه روزی اداره دامپزشکی شهرستان در این زمینه گفت: اگر تلاش های شبانه روزی یک ماهه اخیر نبود تلفات سنگینی در این زمینه می دادیم.
وی از اداره دامپزشکی، شهرداران، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی، اتحادیه خبازان، معاونت های فرمانداری و... که در این زمینه از وارد شدن آسیب به شهرستان جلوگیری کردند، قدردانی کرد.