افزایش 34 درصدی اعتبارات تملک دارایی خمینی شهر

ارسال در سایرعناوین

کمیته برنامه ریزی شهرستان خمینی شهر با هدف توزیع اعتبارات تملک دارایی با حضور نماینده سازمان برنامه و بودجه استانداری، فرماندار، نماینده، بخشدار و مدیران دستگاه های مختلف در محل فرمانداری تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین فرماندار در این جلسه با تاکید بر این که طرح های مربوط به تامین آب، طرح های نیمه تمام و دیون از اولویت های تخصیص اعتبارات امسال هستند افزود: امسال اعتبارات تملک دارایی 34 درصد و اعتبارات ماده 180 -که امسال تحت عنوان قانون استفاده متوازن از امکانات کشور نامگذاری شده- 46 درصد افزایش یافته است.

رضوانی افزود: امسال اعتبار قانون استانی استفاده متوازن از امکانات (ماده 180)، 7 میلیارد و 300 میلیون تومان است و اعتبارات تملک دارایی نیز 9 میلیارد و 800 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سال گذشته تنها 25 درصد از اعتبارات تملک دارایی به شهرستان تخصیص پیدا کرد و این در حالی بود که از محل ماده 180 اعتباری دریافت ننمودیم.

فرماندار به الزامات موجود در تخصیص بودجه اشاره نمود و گفت: برای بعضی از طرح ها به هیچ وجه نمی توانیم بودجه ای در نظر بگیریم و اگر اختصاص دهیم طبق مصوبه از رده خارج خواهد شد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که از نظر اصولی اعتبارات ماده 180 صرف طرح های نیمه تمام خواهد شد افزود: زمانی به جای این که این مبلغ رابه فرمانداری بدهند تا زیر نظر سازمان برنامه و بودجه تخصیص پیدا کند، آن را به نماینده می دادند و این خلاف قانون محاسبات عمومی بودکه در سال جاری این روند اصلاح شد.

ابطحی از عدم تخصیص اعتبارات ماده 180 در سال گذشته به شهرستان خمینی شهر گلایه کرد و از روسای ادارات خواست که برای جذب اعتبارات متعلقه به دستگاه خود تلاش و پیگیری نمایند.