اولین جلسه کار گروه میراث فرهنگی خمینی شهر تشکیل شد

ارسال در سایرعناوین

به دعوت فرماندار شهرستان سفر یک روزه مدیر کل و معاونین سازمان میراث فرهنگی استان به خمینی شهر انجام شد. به گزارش خبرنگار فرصت، حضور در منطقه گردشگری لادر، تشکیل جلسه بررسی راهکارهای توسعه این منطقه، بازدید از عصارخانه، تشکیل اولین کار گروه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان در فرمانداری با حضور نماینده مردم در مجلس، اعضای ستاد و مسئولین دستگاه های فرهنگی، بازدید از برج های کبوترخانه ولاشان، خانه تاریخی آیت اله درچه ای، مجموعه تفریحی کوه سفید شهر درچه از جمله برنامه های این سفر بود.


فریدون اللهیاری در بازدید از منطقه نمونه گردشگری لادر گفت: منطقه نمونه گردشگری لادر یکی از مناطق گردشگری استان است که از موقعیت جغرافیایی و طبیعی و کوهستانی خاص و ویژه برخوردار است.


مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان اظهار داشت: این منطقه به دلیل موقعیت خاص خود می€Œ تواند به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری استان و کشور در مجاورت کلان€Œشهر اصفهان کاربری لازم را برای جذب گردشگران داخلی و خارجی داشته باشد.


وی با اشاره به اینکه به همت شهرداری و با حمایت مسئولان شهرستان اقدامات خوبی برای تأمین زیرساخت €Œهای لازم در این منطقه انجام شده است گفت: شرایط لازم برای جذب سرمایه €Œگذاران داخلی و خارجی برای سرمایه €Œگذاری و اقدامات مشارکتی در منطقه لادر خمینی €Œشهر مهیا است و این منطقه فرصت بسیار مناسبی برای جذب سرمایه €Œگذاران داخلی و خارجی در صنعت گردشگری است.


مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: وظیفه ما به عنوان متولیان امر گردشگری استان معرفی هر چه بیشتر ویژگی€Œ های منطقه گردشگری لادر به گردشگران داخلی، خارجی، مردم استان و مسافران شهر اصفهان و سرمایه€Œ گذاران برای سرمایه€Œ گذاری است.


وی با تأکید بر اینکه هم€Œجواری منطقه گردشگری لادر با مرکز کلان€Œشهر اصفهان یک امتیاز منحصر به فرد این منطقه است گفت: منطقه گردشگری لادر ظرفیت عظیمی برای اجرای طرح€Œ های ملی گردشگری و رفاهی و تفریحی توسط سرمایه€Œ گذاران داخلی و خارجی به صورت مشارکتی با مسئولان خمینی €Œشهر دارد.


اللهیاری با تأکید بر اینکه تلاش می €Œکنیم این منطقه در کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی استان مورد حمایت مدیریت استان قرار گیرد گفت: تلاش ما این است در بخش€Œهایی که نیاز به حمایت برای تأمین زیرساخت€Œهای لازم در منطقه گردشگری لادر وجود دارد شرایط حمایت مدیریت استان فراهم شود.


وی وعده داد تمام سرمایه €Œگذاران که در این منطقه اقدام به سرمایه €Œگذاری €Œهای مشارکتی کنند از حمایت€ Œهای لازم برای تأمین تأسیسات گردشگری برخوردار شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه با توجه به محدودیت €Œهای مالی حمایت از سرمایه €Œگذاران بخش خصوصی از اولویت ویژه€Œای برخوردار است گفت: سعی می€Œ کنیم از سرمایه€Œ گذاران در بخش تسهیلات بانکی حمایت مورد نیاز را داشته باشیم.

 

اللهیاری با اشاره به اینکه در سال گذشته و همزمان با سفر رئیس€ Œجمهور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از منطقه گردشگری لادر بازدید کرد گفت: تلاش می€Œ کنیم احداث منبع عظیم ذخیره آب€Œهای سطحی و فصلی به عنوان یک زیرساخت این منطقه مورد حمایت مالی قرار بگیرد.


وی با اعلام اینکه دستورات رئیس سازمان میراث فرهنگی در این رابطه پیگیری شده است گفت: تخصیص بخشی از اعتبارات ملی برای زیرساخت€Œهای منطقه لادر در دستور کار مسئولان میراث فرهنگی استان است.