خمینی شهر سر پیاز بود یا ته پیاز؟!

ارسال در سایرعناوین

بررسی روزانه انعکاس اخبار نشان می دهد که اگر یک رسانه مکتوب یا مجازی و یا شبکه اجتماعی خبری مانند سرقت ودزدی وقاچاق وحتی تصادف در خمینی شهر را منعکس کند، پایگاهای خبری و رسانه ها این خبر را بدون اندکی درنگ و راستی سنجی، مسلسل وار منتشر می سازند. بررسی های فرصت آنلاین نشان می دهد اینگونه اخبار ظرف یکی دوساعت توسط حدود 20 خبرگزاری وپایگاه خبری انعکاس مجدد می یابد اما اخبار معمولی که هیچ، خبرهای مثبت که گاه نمایندگان خبرگزاری ها با سلام و صلوات به آن دعوت شده اند هیچ انعکاسی نمی یابد. بدتر از آن در انعکاس اخبار منفی نقاط دیگر مثلا دستگیری یک دزد در تهران، برگزاری یک همایش در مورد بزهکاری واظهار نظر یک نماینده از شهری دیگر پای شهر ما به میان کشیده می شود که هیچگونه توجیهی جز ذهنیت منفی در مورد این دیار سرفراز نمی تواند داشته باشد. تازه ترین مورد انفجار یک شی ناشناخته در پارک سپاهان شهر در شب گذشته بوده که به سرعت به نام خمینی شهر منتشر شده است. کسی که پیگیر نیست ولابد اگر کسی هم اعتراض کند می گویند اشتباه شده اما واقعیت آن است که خیلی ها به همان دلیل ذهنیت منفی بدون اینکه فکر کنند این اتفاق را به خمینی شهر منسوب می کنند. بعد از آن هم هر کار بخواهی بکنی تا این ذهنیت منفی پاک بشود چندان موفق نخواهی بود چراکه حکم آب ریخته را دارد. مگر اینکه شبکه های اجتماعی شهر وارد عمل شوند.


خبر مذکور که دیشب در پایگاه های خبری و شبکه های اجتماعی منتشر شد به قرار زیر است.


انفجار شی ناشناخته در پارک بزرگ سپاهان شهر
فرمانده انتظامی استان اصفهان از انفجار یک شی ناشناخته در پارک بزرگ سپاهان شهر دقایقی پیش خبر داد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در اصفهان، ساعتی پیش در شبکه های اجتماعی خبری مبنی بر انفجار در یکی از پارک های خمینی شهر منتشر شد؛ این حاثه دومین حادثه مهم امروز پس از سرقت مسلحانه صبح در سپاهان شهر است که ختم به خیر شد.


در این ارتباط سردار عبدالرضا آقاخانی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تایید خبر انفجار در سپاهانشهر اظهار داشت: این انفجار در پارک بزرگ این شهر اتفاق افتاده است.


وی با بیان اینکه در حال حاضر کارشناسان در حال بررسی این شی هستند، ابراز داشت: خبرهای تکمیلی در خصوص میزان و نوع مواد این شی منفجر شده تا دو ساعت آینده اعلام می€Œ شود.