دانشگاه صنعتی و شهرک صنعتی اصفهان جزو شهرستان خمینی شهر هستند

ارسال در سایرعناوین

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با طرح انتقاداتی نسبت به بی€Œتوجهی در رابطه با وضعیت معشیتی معلمان و فرهنگیان،خواهان برگزاری جلسه غیرعلنی و بررسی این موضوع برای رسیدن به نتایج عملی شد.
به گزارش فرصت آنلاین به نقل ازخبرگزاری خانه ملت،محسن صرامی فروشانی در نشست علنی امروز یکشنبه ( 27 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی درنطق میان دستورخود ضمن تبریک عید مبعث و تاکید بر جذب حداکثری و دفع حداقلی براساس اصول پیامبراعظم با مخاطب قراردادن وزیر راه وشهرسازی گفت:آقای آخوندی،جاده آزادگان به خمینی شهر به دلیل مشکلات هرروزه خسارات مالی و جانی زیانباری را برای مردم ایجاد می کند و ما شاهد مرگ جوانانی هستیم که داغ آنها هرگز فراموش نمی€Œشود،ما خواهان آن هستیم که هرچه سریع€Œتر مشکلات این جاده مرتفع شود.
صرامی€Œفروشانی گفت: آقای چیت چیان،طبق مصوبات شورای عالی آب،باید پساب شهرستان€Œها در اختیار صنعت قرار گیرد.چرا نظر فرماندار و مقامات مسئول برای تحویل پساب شهرستان خمینی شهر به پالایشگاه و نیروگاه شهید منتظری که پیگیری€Œهای دوساله اینجانب جهت هماهنگی و کارکارشناسی را در کارنامه خود دارد ، انجام نمی گیرد.
وی گفت:وزیرعلوم و مسئولان دانشگاه صنعتی اصفهان بدانند؛دانشگاه صنعتی اصفهان و شهرک صنعتی اصفهان جزء شهرستان خمینی شهر هستند و هرگونه کم نظری یا تنگ نظری مسئولان دانشگاه منجر به این خواهد شد که نام دانشگاه صنعتی اصفهان را به دانشگاه صنعتی خمینی شهر تغییر دهیم.نباید از متانت و صبوری مردم خمینی هیچ سوء استفاده€Œای شود واگر از این پس رئیس دانشگاه صنعتی در شوراهای اداری حاضر نشود مقدمات این امر را فراهم خواهیم کرد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: سازمان خصوصی سازی و وزارت نیرو باید بدانند که چاه€Œهای خمینی شهر و درچه به واسطه برداشت€Œهای بیش از حد نیروگاه و پالایشگاه خشکیده€Œ شده€Œاند . اگر حق و حقوق شهرستان توسط آب منطقه€Œای پرداخت نشود،اطلاعات آن را در اختیار مردم قرار می€Œدهم.
وی افزود:دخانیات کشور در حال ضرردهی است، آیا وقت آن نرسیده است که ظرفیت های موجود را تقویت کرده و نگذاریم نابود شود؟ چرا مازاد مالیاتی استان اصفهان به خود استان بازنمی€Œگردد ؟ چرا دولت و خزانه دست گیرنده خوبی دارند اما مطابق همان قانون دست دهنده آنها صفر است و خلاف قانون حرکت می€Œکنند؟ آیا این برای مالیات دهندگان تشویق است یا تنبیه؟
چرا به داد زندگی مشقّت بار فرهنگیان نمی€Œرسیم؟

وی در ادامه تشریح کرد:لازم می دانم از خیرین خمینی شهر که دربخش مسکن€Œسازی شهرستان،سرای سالمندان ، کتاب€Œخانه€Œسازی ، بیمارستان€Œسازی ، بانک خون،تامین جهیزینه،مدرسه€Œساز،خیرین قرآن€Œیار و سایرخیرین خمینی شهر تشکر کنم و انشاالله جلسه€Œای برای تقدیر از آنها برگزار خواهد شد.
عضوکمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:چرا ما نباید متوجه باشیم که حق و حقوق معلمان کم است ، آیا زمان آن نشده که ما به این بلوغ فکری برسیم که معلم کارمند نیست؟ آیا نباید متوجه باشیم که رکن پیشرفت در کشور فرهنگیان هستند؟ آیا اگر بررسی کنیم مرجعیت سیاسی،اقتصادی و اجتماعی در دست فرهنگیان است؟ چرا به داد زندگی مشقّت بار فرهنگیان نمی€Œرسیم؟ آقای نقوی رئیس فراکسیون فرهنگیان،آقای زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چرا نهضت حمایت از فرهنگیان را با جدیت پیگری نمی€Œکنید؟ این موضوع درصدر سخنان و مواضع مقام معظم رهبری مشاهده می شود تا با امضای تمام نمایندگان پیام فرهنگی مجلس را به دولت ابلاغ کنیم.

وی گفت: ازهیئت رئیسه و رئیس محترم می خواهم یک جلسه غیرعلنی مربوط به معیشت فرهنگیان با حضور محمدباقر نوبخت و فانی وزیر آموزش و پرورش تشکیل دهند تا با مستندات زندگی فرهنگیان را روشنگری سازیم. به داد تولید علم ،تحقیقات و دانش نسل آینده باید برسیم. تا ما به فکر نباشیم و ما همراهی نکنیم این حرف ها در غالب حرف€Œها،شعار و همایش ها و تقدیهای بی€Œروح خواهد ماند.