با همت خیرین خمینی شهری گلنگ یکی بزرگترین مجموعه های تفریحی و نگهداری سالمندان استان به زمین زده شد

ارسال در سایرعناوین

همزمان با عید سعید مبعث به همت خیرین و با حمایت مسئولین استان وشهرستان گلنگ احداث مجموعه رفاهی و تفریحی و نگهداری سرای سالمندان فرزانگان خمینی شهر به زمین زده شد.


به گزارش فرصت معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی کشور در این مراسم با اشاره به همت و مشارکت خیرین شهرستان خمینی شهر برای احداث یکی بزرگترین مجموعه های کم نظیر نگهداری سالمندان کشور واستان گفت: به دلیل افزایش تعدادافراد سالمند جامعه و رشد سن کهنسالی در کشور یکی از نیازهای اصلی وغیر قابل انکار جامعه امروز ما برای آینده احداث مراکز سالمندان در جامعه می باشد.


عبدالرحمان تاج الدین با بیان اینکه دولت به دلیل مشکلات و محدویتهای منابع مالی قادر به بر آورده کردن همه نیاز جامعه در این حوزه نمی باشد گفت: مشارکت وحمایت خیرین برای حل مشکلات سالمندان و حفظ کرامت آنها در جامعه ضروری است.


وی با تاکید براینکه احداث مرکز سامند فرزانگان خمینی شهر پاسخ گوی همه نیاز های روحی، فرهنگی و درمانی و معنوی سالمندان خواهد بود افزود:امروز من حامل پیام تشکر وزیر کار و رفاه واموراجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور از خیرین خمینی شهر هستم.


معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: روی کرد دولت تدبیر وامید ومخصوصا تاکید شخص رئیس جمهور بسترسازی و تامین زیرساختها و حمایت معنوی از حضور ومشارکت خیرین در جامعه مخصوصا در حوزه کاهش دغدغه و معضلات سالمندان کشورمی باشد.


مجموعه سرای سالمندان فرزانگان بدونه هیچ انگیزه سیاسی و جناحی راه اندازی شده است
رئیس هیت مدیره خیریه فرزانگان خمینی شهر در این مراسم گفت: در گذشته کرامت سالخوردگان و افراد کهنسال جامعه در خانوداه ها بیش از امروز رعایت می شد اما با توجه به تغییرات رفتاری ،تغییرات وسیعی در برخورد با سالمندان به وجود آمده است.


نعمت اله علیرضائی با شاره به اینکه امروز نگهداری و کوتاهی در حفظ کرامت سالمندان به عنوان یک معضل جدی جامعه ما محسوب می شود گفت: امروز رها سازی سالمندان وعدم مراقبت صحیح از سالمندان درخانواده هارو به افزایش است که در گذشته ما شاهد اینگونه رفتارها ومعضلات در جامعه خود نبودیم.


نماینده اسبق شهرستان در مجلس با تاکید بروظیفه فرزندان وخانواده ها در نگهداری سالمندان گفت: امروز همه مسئولین، خانواده ها، خیرین باید تلاش کنند تا نشاط و امید را به قشر سالمندان جامعه خاصه کسانی که در معرض آسیب جدی هستند فراهم نمایند.


وی با تاکید براینکه مجموعه سرای سالمندان فرزنگان بدونه هیچ انگیزه سیاسی وجناحی راه اندازی شده است گفت: هدف از راه اندازی این مجموعه فقط خدمت و کمک به افراد محروم وسالمندان جامعه خواهد بود و هیچ انگیزه سیاسی نخواهد داشت.


علیرضائی با تاکید براینکه هدف ازاحداث این مجموعه حفظ کرامت سالمندان جامعه است گفت: کلیه مراحل ثبت خیریه و مراحل دریافت مجوزات قانونی وتغییر کاربری برای احداث این مجموعه دریافت شده که جا دارد، از مسئولین کشور واستان و شهرستان که ما را همراهی و حمایت کردند تقدیر و تشکر کنم.


رئیس هیت مدیره خیریه فرزانگان خمینی شهر افزود:مجموعه فرهنگی ، تفریحی ونگهداری فرزانگان درزمینی به مساحت 20 هزار متر اهدائی توسط خیرین در منطقه طبیعی بام سبز خمینی شهرجانمائی ودر سه مرحله در سالهای آینده ساخته خواهد شد.


وی افزود: عملیات احداث مرحله اول این مجموعه در حدود 6 هزار متر زیر بنا ودر 2 هزارمتر زمین با ظرفیت نگهداری 200 نفر سالمند طی دوسال و با هزینه بالغ بر 10 میلیارد ریال ساخته خواهد شد.


وی با تاکید براینکه در طراحی این مجموعه تلاش شده تا کلیه امکانات لازم اعم از مراحل درمانی ، مراقبتی بخش های فرهنگی و تفریحی برای رفاه و آسایش سالمندان در نظر گرفته شود، گفت: اطمینان کامل داریم با همت خیرین ومردم نیکو کار خمینی شهر گام اول در مدت دوسال تکمیل و اجرا خواهد شد.


علیرضائی با اشاره به اینکه اعضاء هیات مدیره در حدود 15 میلیارد هزینه مرحله اول را متعهد شده اند وما بقی آن با حمایت خیرین و مردم تامین خواهد شد گفت: از همه مسئولین وخیرین ومردم خمینی شهر می خواهم تا با کمک به احداث این مجموعه بخشی از آلام ورنجهای سالمندان را کاهش دهند و فرصت رابرای خدمت به افراد جامعه مغتتم بشمارند.


وی با تاکید براینکه کلیه مسئولین استان و شهرستان همکاری وهمراهی خیلی زیادی برای راه اندازی واحداث این مرکز داشته اند گفت: در این مدت تلاش شد تا هیات موسس سرای سالمندان از اقشار مختلف و با دیدگاه مختلف انتخاب شوند.


مجموعه نگهداری سالمندان فرزانگان خمینی شهر یکی از بی نظیر ترین مجموعه نگهداری از سالمندان استان و کشور می باشد
معاون توسعه ومنایع انسانی استانداری اصفهان با تاکید براینکه مشارکت خیرین خمینی شهری برای مسئولین استان افتخارمی باشد گفت: مجموعه تفریحی ،رفاهی وفرهنگی ونگهداری سالمندان فرزانگان خمینی شهر یکی از بی نظیر ترین مجموعه های نگهداری ازسالمندان استان وکشور از نظر نوع خدمات و امکانات و مخصوصا فضای مکانی طبیعی در استان وکشور خواهد بود.


حسین سیستانی در مراسم گلنگ زنی در جمع خیرین خمینی شهر با اشاره به روحیه بارز ونمونه مشارکت مردم خمینی شهر در امور خیر ومخصوصا حمایت فعالیتهای خداپسندانه واجتماعی گفت: مردم و خیرین خمینی شهر در سالهای گذشته قدمهای بلند در بخشهای مختلفی از امور خیرمدرسه سازی، بیمارستان سازی و نگهداری از معلولین و سالمندان بر داشته اند.


فرماندار اسبق شهرستان با تشکر از حمایتهای وهمت خیرین به عنوان همراهان دولت ومسئولین استان وشهرستان در حل مشکلات ونیازهای درمانی ، فرهنگی و اجتماعی شهرستان گفت: ساخت مجموعه رفاهی و تفریحی سالمندان فزرنگان خمینی شهر به عنوان یک طرح نمونه والگو از نظر کیفیت و نوع خدمات برای شهرهای مختلف کشور واستان محسوب می شود.


معاون استاندار اصفهان با تاکید براینکه خیرین خمینی شهری در کمترین زمان رقم واعدای سنگینی در امورخیر اهداء نموده اند گفت: جا دارد از بنیانگذاران و موسس خیریه مجموعه فرزانگان به عنوان حامیان دولت در حل مشکلات وارائه خدمات سالمندان و کهنسال تقدیر و تشکرکنم.


وی با تاکید براینکه دین مبین اسلام به رعایت شان واحترام سالخوردگان و کهنسالان جامعه سفارش و تاکید نموده است گفت: زیبائی وارزش نوع خدمات عام المنفعه در این است ،ولی با این وجود دولت ومسئولین وظیفه دارند به وظایف خود عمل کنند.


معاون استاندار اصفهان تاکید کرد : مسئولین استان ازجمله شخص استاندار و مسئولین استانداری و مدیران دستگاه های خدماتی واجرائی استان افتخار خود می دانند در حمایت از خیرین وکمک به حل مشکلات و زیر ساختهای خدماتی همکاری و همراهی داشته باشند.


خیرین شهرستان خمینی شهر در بخش های مختلف نقش بسیار پررنگ و موثری دارند
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در این مراسم با بیان اینکه در حدود 40 مرکز نگهداری از سالمندان وجود دارد وبه صورت روزانه وشبانه روزی وظیفه مراقبت از سالمندان را به عهده دارند گفت: خوشبختانه خیرین از جمله خیرین شهرستان خمینی شهر در بخش های مختلف از جمله نگهداری و مراقبت از معلولین وسالمندان نقش بسیار پررنگ وموثری دارند.


سعید صادقی افزود : امروز جمعیت کهنسال وسالخورده کشور واستان در حال افزایش ورو به رشد است هدف ما این با مشارکت خیرین مراکز نگهداری از سالمندان وحتی به صورت نیمه وقت تامین و ساخته شود.


وی با تاکید براینکه تعدادی زیادی از سالمندان استان به دلیل محرومین نیاز به حمایت شبانه روزی دولت و خیرین دارند گفت: مجموعه نگهداری سالمندان فر زانگان خمینی شهر یکی از بی نظیر ترین مراکز استان وکشور در نوع خود از نظر موقعیت مکانی و خدمات فرهنگی و تفریحی و رفاهی خواهد بود.


به گزارش فرصت در این مراسم تعدادی زیادی از شخصیتهای فرهنگی، مذهبی و سیاسی استان وکشور وخیرین مشهور و توانمند خمینی شهر در کشور واستان و شهرستان در عرصه مختلف حضور داشتند.