مصائب یک کانال آب

ارسال در سایرعناوین

وجود کانال های آب بدون حفاظ در نقاط شهری و روستایی و عدم توجه خانواده ها به کودکان خود و بی احتیاطی کودکان هر ساله متأسفانه منجر به فوت تعدادی از کودکان شده است. به چند مورد زیر توجه نمایید.

 

یک استادکار بناي یک واحد ساختمانی میخواسته نماکاری کند و فرزند 13 ساله اش که پسر بوده را به دنبال خودش می آورد. در نیمه روز این پسر به اطراف کانال حرکت می کند و از قسمتی که متأسفانه حفاظ کانال باز بوده است عبور و نزدیک کانال می شود و در قسمت سراشیبی کانال قرار می گیرد، ناگهان سر میخورد و داخل کانالی که پر از آب بوده سقوط می کند و در عمق زیاد آب و حرکت جریان آب متأسفانه غرق می شود. جسدش هم در فاصله 7 کیلومتری در کانال بعد از 3 روز توسط مأموران آتش نشانی کشف می شود. چرا به این آسانی جان یک کودک 13 ساله گرفته شد و جان باخته؟ لطفاً اظهار نظر کنید.


هیچ وقت اتومبیل خود را جهت شستشو در کنار کانال آب قرار ندهید


اعضای یک خانواده قصد داشته اند اتومبیل خود را نزدیک کانال ببرند و شستشو نمایند. مالک اتومبیل در حال شستن ماشین خود در کنار کانال بوده است. به  علت برداشت آب، کنار بالای کانال خیس و گل و شل بوده است. يكي از افراد خانواده قصد داشته سطل را پر از آب کند که ناگهان پای او سر می خورد و به داخل کانال آب کشیده می شود و متأسفانه در زیر پل کانال آب گیر كرده و فوت می کند. به  نظر شما این حادثه دلخراش چه علتی داشته است؟


تذكر: مواظب کودکان باشیم و از نزدیک شدن به کانال آب جداً خودداری کنیم، مسؤولین و دست اندرکاران ضمن نصب حفاظ لازم، تابلوهای هشدار دهنده نصب کنند.

 

شنا نمودن یک جوان 24 ساله و غرق شدن 


در اطراف شهرها کانالهای آب جاری است و در فصل تابستان جوانان متأسفانه از  این کانالهای آب برای شنا کردن استفاده میکنند و به تابلوهای هشدار دهنده هیچ گونه توجهی ندارند.


در طول کانالهای آب به علت وجود اختلاف سطح، حالت آبشار مانندی به وجود می آید و در واقع منظرهای زیبا دارد اما در زیر آبشار کانال، آبها حالت چرخشی دارند و کسانی که در این قسمت شنا میکنند احتمال غرق شدن آنها بسیار زیاد است حتی اگر بهترین شناگر باشند.


در یک حادثه یک پسر جوان 24 ساله که  به فن شنا نیز آشنا و مسلط بود و برای تفریح به باغ خودشان در اصغرآباد آمده بودند براي شنا به داخل کانال زیر آبشار میرود و در آب غرق می شود و متأسفانه جان خود را از دست می دهد.


در این  خصوص مسئله اصلی فرهنگ سازی است. درست است که  کانالها آب باید حتماً حفاظ کشی باشد و تابلوهای هشدار دهنده نصب باشند ولی خود مردم باید بدانند شنا کردن در این اماکن اکیداً خطرناك است.