بیانیه

ارسال در سایرعناوین

tolhmemorghهر از گاهی سرکی می کشیم به وب های همشهری ها و مطلب جالب و البته به روزی اگر به چشممان بخورد، فرصت آنلاین را از وجودش بی بهره نمی گذاریم، این بار قرعه فال به نام وبلاگ سرگل افتاده است یا نه بهتر است بگویم که مطلب به روز صفحه اول این وبلاگ توجه فرصت آنلاین را به خود جلب کرد.  تخم مرغ ها این روزها نقل همه محافل و مجالس حقیقی و مجازی اند و این قیمت سرسام آورشان که به سرعت برق بالا می رود سر و صدای این همشهریِ صاحب وب ما را هم درآورده است.

بیانیه رسول پریشانی را  با هم می خوانیم:

 

بیانیه

بيانيه ؛ تاآنجائي كه سواد من اجازه مي دهد ؛ نوعي سخن يا نوشته است كه براي دفاع از خود يا كوبيدن ديگري يا توجيه برخي از رفتارها يا ناهنجاري ها استفاده مي شود و باز هم تا جائي كه حافظه من ياري مي كند ؛ در سنين كودكي و بخصوص در مدرسه اگر با كسي دعوايمان مي شد و از خود بيانيه صادر مي كرديم گوشمان را مي پيچاندند يا پس گردني محكمي نوش جان مي كرديم كه : "بي تربيت ! حرف زشت نزن" شايد به همين دليل ساده است كه پسِ گردن بسياري از ما بچه هاي آن دوره صافتر و گوشهايمان اندكي درازتر از بچه هاي نسل هاي بعدي است.اصلا بيانيه ميانيه در دوره ما معنا نداشت اما دراين روزها برخي رجال سياسي بيانيه دادن را به رسمي معمول و مرسوم در جامعه تبديل كرده اند تا جائي كه حتي اگر كسي با مادرش مشكل پيدا كند اولين چيزي كه به ذهنش مي رسد دادن يك بيانيه محكم و بلند بالاست.مثلا فلان بازيكن در فلان مسابقه بازي نكرده يا مربي با مديرعامل يا مربي تيم ديگر يا با چمن ورزشگاه و... مشكل پيداكرده يا هنرمندي دستمزد كافي نگرفته يا مبلغ ناچيزي از بيت المال جابجا مي شود ؛ آن وقت سيل بيانيه است كه در همه جا و از همه كس صادر مي شود و از كشيده شدن گوش و پس گردني هم خبري نيست.

ما هم تصميم گرفتيم عقده دوران كودكيمان را در زمينه بيانيه دادن خالي كنيم و از طرف برخي از اصناف بيانيه صادر كنيم:

بيانيه اول:

باتوجه به اهميتي كه توليدات همسران ما -در تغذيه و زنده ماندن اقشار آسيب پذير- دارد ؛ ما به شدت گراني هاي اخير را محكوم مي كنيم و صراحتا اعلام مي داريم كه نقشي در اين معضل نداشته و نداريم و در اين روزها نه تنها تلاشمان را كم نكرده ايم بلكه براي جبران كم كاري هاي ديگران تلاش خود را چند برابر كرده ايم اما متاسفانه شنيدن برخي از خبرها و به خصوص خبر بالا رفتن قيمت جهاني طلا همسران ما را به فكر توليد تخم طلا انداخته است.

جمعيت خروسان مدافع اقشار آسيب پذير

بيانيه دوم:

به تمامي توليد كنندگان محصولات تخمي و مرغي هشدار مي دهيم كه دست از اقداماتي كه باعث آشفته شدن بازار  و گراني اين نوع محصولات مي شوند ؛ بردارند و گرنه درهاي بازار داخلي را به روي تخم مرغ چيني باز خواهيم كرد و با اين اقدام جريانات انحرافي ؛ كه باعث اين گراني شده اند ؛ به زمين گرم خواهند خورد و حتي ممكن است نسل تخم مرغ و مرغ داخلي به هفته اي منقرض شود كه چيز زياد مهمي نيست. تجربه هاي گذشته در زمينه واردات محصولات چيني – از سبزي آش گرفته تا  تجهيزات پيشرفته مخابراتي- ما را در ارائه خدمت شايسته به هموطنان اميدوار كرده است.

سازمان هماهنگي نهادها و سازمانهاي وارد كننده محصولات چيني

بيانيه سوم:

با نهايت شرمندگي و تاسف اعلام مي داريم كه كليه بحث ها و مجادلات متقدمين و متاخرين از علماي سلف و خلف در مورد تقدم ذاتي يا زماني پيدايش مرغ بر تخم مرغ غلط بوده و به ضرس قاطع و با ارائه قوي ترين براهين و ادله عقلي و منطقي ثابت مي كنيم كه ابتدا تخم مرغ حدوث يافته و سپس مرغ و اساسا امكاني بر اين امر مترتّب نيست كه مرغ كيلوئي دو هزارتوماني قبل از تخم مرغ چهارهزارتوماني به مرحله وجوب حدوث رسيده باشد.

انجمن فلاسفه نوانديش.

البته اگر بخواهيم دامنه بيانيه دادنمان را وسيع تر كنيم شايد پاي خيلي از موجودات و اصناف ديگر هم به ميان كشيده شود ؛ مثلاكيفيت بد نان عليرغم بالا رفتن قيمتش  ربطي به نانوايان ندارد يا مثلا خشكيده ماندن زاينده رود به هيچ سازمان مربوطه اي مربوط نيست و ...

اما براي اينكه بيش از اين سخن به درازا نكشد و نيمروي گرانبهائي كه عيال با هزاران زحمت تهيه كرده است سرد نشود و از دهن نيفتد به همين مقدار بسنده مي كنيم.

والسلام.