حادثه خمینی شهر را نباید بیش از اندازه در بوق و کرنا می کردند

ارسال در سایرعناوین

esmaeeli1esmaeeliمعاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان كه پيشتر نيز موضعي دلسوزانه در قبال هجمه هاي رسانه اي به مردم شريف خميني شهر اتخاذ كرده بود روز گذشته در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه اصفهان رتبه سوم احساس امنیت در کشور را دارد گفت:رسانه ها نباید حادثه خمینی شهر را بیش از اندازه در بوق و کرنا کرده اند. دكتر محمد مهدي اسماعيلي كه در روز 18 خرداد و در نخستين موضع خود درباره ماجراي خميني شهر گفته بود " مردم خميني شهر مردم مذهبي هستند و بروز چنين اتفاقي تا كنون در خميني شهر سابقه نداشته و نگراني مردم متدين خميني شهر به خاطر مسائل مذهبي بوده است." ديروز سه شنبه 31 خردادماه هم در كنفرانس خبري خود موضعي دلسوزانه اتخاذ كرد.

 

به گزارش ایمنا، محمد مهدی اسماعیلی در نشست خبری خود با خبرنگاران، اتفاقات رخ داده در حادثه خمینی شهر را بدون هیچ برنامه ریزی از قبل انجام شده، عنوان کرد و اظهار داشت: دشمنان ما منتظر چنین اتفاقات ناگواری هستند تا با معرفی ایران به عنوان کشوری بدون امنیت به نفع خود استفاده نمایند.

وی با تاکید بر این موضوع که رسانه ها نباید بیش از اندازه این مساله را در بوق و کرنا می کردند، خاطرنشان ساخت: این اتفاق ناگوار بود اما به دلیل امنیتی بودنش مایل به این نبودیم که خود در ابتدا وارد میدان شده و بحث رسانه ای آن را آغاز نماییم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان به مضرات بزرگ نمایی حادثه به وقوع پیوسته در خمینی شهر اشاره کرد و گفت: مرتکبین این جنایت با دیدن جو رسانه ای این حادثه هوشیار و آگاه شده و متاسفانه برخلاف طراحی های امنیتی پلیس عمل نمودند.

اسماعیلی با بیان اینکه بزرگ کردن این حادثه ها را کار درستی نمی دانیم، یادآورشد: کشور ما به لحاظ امنیتی وضعیت بسیار خوبی را در دنیا به خود اختصاص داده است و این موضوع حرف من از روی تعصب نیست بلکه آمار آن را تایید می نماید. وی با اعلام اینکه اتفاق صورت گرفته در این شهرستان هیچ ربطی به مردم متدین خمینی شهر نداشت و مردم این شهرستان دارای ریشه های روشن تاریخی هستند، بیان داشت: علیرغم اینکه شدت و حدت جرایم متفاوت است اما داشتن بزه کار در هر جا و مکانی ممکن و غیر قابل انکار است.

رییس شورای اطلاع رسانی با بیان اینکه این موضوع در استان در حال پیگیری است، تاکید کرد: اکثر متهمین این حادثه دستگیر شده اند و به زودی پرونده قضایی آن سیر صعودی خود را طی و مصوبین آن به جزاری کار زشت خود خواهند رسید.

اسماعیلی با خرده گرفتن از فرمانده انتظامی استان اصفهان در اعلام رشد ۱۱۳ درصدی تجاوز به عنف در اصفهان گفت: ضریب احساس امنیت استان اصفهان در کل کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.