عزاداران حسینی برای تکمیل بیمارستان، «ساعی» شدند

ارسال در سایرعناوین

پیرمردی عصازنان می آید، پیرزنی نشسته بر ویلچیر، جوانی همراه با خانواده، دخترکی همراه با پدربزرگ، یک کلاس دانش آموز همراه با آقامعلم، پدر و مادری همراه با عکس فرزند شهیدشان، امام جماعت مسجد همراه با نمازگزاران، متخصصی با همه دانشش و دانشجویی با همه دست تنگی اش... فوج فوج می آیند پشت این میزها می نشینند، نامشان را در این دفتر به ثبت می رسانند و برمی خیزند تا نوبت به افراد و گروه بعدی برسد.


نزدیک به نیم قرن پیش، آن زمان که حاج محمدحسین ساعی کلنگ بیمارستان ساعی را به زمین زد، گفت: این بذری که حالا دارد در زمین فرو می رود زمانی سر برمی آورد و به بار می نشیند که بیماری اینجا مداوا شود. از سال 1349 تا همین امروز بیماران بسیاری روی تخت های این بیمارستان مداوا شده و به زندگی بازگشته اند اما گویی این درخت 50 ساله هنوز سودای سر به فلک کشیدن دارد.


شاید تا همین دو ماه پیش مجمع خیرین بیمارستان ساعی متشکل از100 نفر بود اما چیزی مثل معجزه در عرض مدت کوتاهی در این روزها که معطر به نام و یاد امام حسین (ع) است پای همگان از خردسال تا سالخورده را به این محل پرخیر و برکت باز کرده است. مکانی که این روزها انسان های زیادی را به خود دیده است. پسرکی که قلک سفالی اش را روی میز این دفتر هزار تکه می کند، پیرزنی که باغ شش جریبی پشت قباله اش را به نام بیماران سند می زند، خانمی که النگوهایی را که یک عمر برای روز مبادا نگه داشته بود پیشکش بیمارستان می کند و دانش آموزانی که کل پول توجیبی هایشان روی هم 275 هزار تومان بود.


اما فضای مجازی هم میدان دارکاروان خیران شده است. گروهی که همزمان با ماه محرم درشبکه مجازی توسط چند نفر که می خواستند کاری برای اتمام بیمارستان بکنند راه اندازی شد وبه سرعت تعداد زیادی را همیاران بیمارستان ساعی کرد و دسترسی به این کار خیر را راحت تر کرد و خیلی ها کمک های ریز و درشتشان را از همین مسیر به هیات امنا رساندند.

 

کودکانه
درمحرم پرجوش وخروش خمینی شهرخردسالان هم به کمک ساخت بیمارستان ساعی آمدند. طی چند روز گذشته بارها کودکان و خردسالان دختر و پسر همراه والدین خود بر روی صندلی گذشت وخیر دفتر خیران بیمارستان در مقابل واسطه هایی که حلقه اتصال مراجعه کنندگان به دریای بی انتهای عمل صالح هستند تکیه زده اند تا با دستان کوچک خود کارهای بزرگ را رقم بزنند. یکی از زیباترین جلوه های حضور خالصانه شهروندان خمینی شهری در ماراتن بزرگ عاشورایی خیّران همین سبقت مکرر کوچک ترها از بزرگترهاست که نشانگرطینت پاک آنها و مستعد بودن وجودشان برای دریافت پیام های الهی و نداهای یاری طلبیست. امید که در چرخه زندگی زنگارها بر این پاکی ها غلبه نکند.

 

زنان شهر برای ادامه ساخت بیمارستان ساعی مادری می کنند
یکی دیگرازجلوه های قابل تحسین حرکت همگانی مشارکت در ساخت بیمارستان ساعی حضور پررنگ خانم ها و حتی دختر بچه ها و دختران جوان در این اقدام خداپسندانه است که از پخت نان وغذا برای افراد حاضر در دفتر خیریه تا اهدای طلا و جواهر و املاک را در برمی گیرد. در این نمایش مردمی زنان از دستبندها و گوشواره ها و جواهرات تا املاک خودرا به خیریه اهدا می کنند اهدای یک باب باغ به مساحت شش جریب در خیابان شهید صدوقی توسط حاجیه خانم فاطمه خانی فرزند محمدعلی خان وشرکا حاج عبد الرحمان صادق پوروحاحیه خانم حاتمی در صدر آنهاست.

 

کمک های مردمی به نام و یاد شهدا متبرک شد
تعدادی از خانواده های شهدا به یاد شهیدان والامقام خود دفتر خیران بیمارستان ساعی واقع در بیمارستان ساعی را با حضورخود مزین کردند. طی چند روز گذشته بارها پدر و مادر و اعضای خانواده های شهدا به منظور اعلام حمایت از این حرکت عظیم مردمی و ارائه کمک های خود در محل مذکور حاضر شدند تا یکبار دیگر با آرمان های متعالی عزیزان خود تجدید میثاق کنند.

 

حضور پر رنگ روحانیون و مسوولان درکاروان خیران ساعی
به دنبال حرکت پرجوش وخوروش مردم خمینی شهر که به عشق سالار شهیدان برای تکمیل ساخت بیمارستان ساعی به میدان آمده اند روحانیون محلات مختلف که در خمینی شهر و قم سکونت دارند، مسوولان محلی و مدیران شهری از جمله امام جمعه، فرماندار، نماینده شهرستان، شهردار و نمایندگان آیات عظام در جمع خیّران در دفتر خیریه حاضر شدند. به گزارش خبرنگار فرصت، امام جمعه شهر با حضور در این جمع ضمن اظهار تاسف از عدم انعکاس این حرکت عظیم در رسانه ها گفت: خمینی شهری ها در ولایتمداری، محبت به اهلبیت «ع» و پیشگامی در کارهای خیر سرآمد کشور هستند. آیت اله رحیمی افزود: من به این مردم می بالم و تاسف می خورم که چرا این همه زیبایی و خوبی منعکس نمی شود.
محمد جواد ابطحی نماینده شهرستان نیزبا حضور خود درجمع خیران حمایت وپشتیبانی خود ازای حرکت عظیم را اعلام کرد.


فرماندار شهرستان در جمع تعدادی از خیّران بیمارستان ساعی گفت: عزاداران حسینی در این شهرستان با اختصاص بخشی از نذورات در طول دهه اول محرم، رقم قابل توجهی به ساخت این بیمارستان کمک کردند.


احمد رضوانی با بیان اینکه مردم خمینی شهر در همه عرصه ها از جمله امور خیر پیشتاز بوده و هستند، تصریح کرد: مردم این خطه در ایام محرم، نذرهای متفاوتی از جمله اهدا خون و کمک به بیمارستان خیّر ساز ساعی را وجهه اهتمام خود قرار دادند.


شهردار خمینی شهر هم با حضور چند باره در دفتر جذب کمک های مردمی بیمارستان از ورود شورای شهر و شهرداری به موضوع فضای سبز و پارکینگ واحداث راه های دسترسی به بیمارستان خبر داد و افزود: حضور گسترده مردم در این طرح سبب شده است که این موضوع در شورای اسلامی شهر به عنوان نماینده مردم مورد توجه قرار گیرد. حاج حیدری ابراز امیدواری کرد که شهرداری و شورا بتوانند پاسخگوی این همه شور و شوق مردم باشند.


مدیرآموزش پرورش شهرستان نیز ضمن حضور در جمع خیران بیمارستان ساعی گفت: همه 55 هزار دانش آموز شهرستان متقاضی پیوستن به جمع خیّران بیمارستان ساعی هستند.
آیت الله حاج آقا حسین اشرفی اصفهانی نماینده ولی فقیه در شرق تهران و فرزند چهارمین شهید محراب آیت الله اشرفی نیز باحضور درمحل جمع آوری کمکهای مردمی در بیمارستان ساعی مراتب حمایت خود را ازپویش مردمی کمک به تکمیل ساخت بیمارستان اعلام نمود.


آیت اله حاج آقا نوراله جبل عاملی با حضور در جمع خیرین ضمن اشاره به سفارش اسلام و قرآن برعمل صالح و رفع مشکلات مسلمین، احداث بیمارستان را از مصادیق عمل صالح برشمرد. فرزند آیت اله جبل عاملی اختصاص بخشی از وجوهات شرعی به این امر را جایز دانست.


همچنین تعدادی از نمایندگان آیات عظام و مراجع تقلید در دفترخیرین حضور یافته و از آمادگی خود جهت مکاتبه با مراجع برای دریافت مجوز اختصاص بخشی از وجوهات شرعی مومنین به تکمیل این طرح خبر دادند.


حجت الاسلام سیدمحمدعلی ابوالبرکات نیز به همراهی حجت الاسلام آقا موسی امامی به بازدید از این طرح عظیم پرداخت. فرزند دکتر ابوالبرکات در این بازدید، کمک های بی دریغ مردم در این ایام را ناشی از لطف خداوند و توجهات امام حسین (ع) دانست و افزود: «ان اله بالغ امره» یعنی خداوند رفیق نیمه راه نیست. شما دست اندرکاران مطمئن باشید هر چه توسلتان به عترت النبی (ع) بیشتر باشد کمکی که از جانب این بزرگواران دریافت می کنید هم بیشتر می شود.


محسن صرامی نماینده پیشین شهرستان، ریاست دادگستری و دادستان و رییس زندان، ریاست شبکه بهداشت شهرستان و دیگر مدیران نیز با شرکت در این محفل خیرِ حسینی همراهی خود را با پویش مردمی خیّران بیمارستان ساعی اعلام نمودند.


تذکر: این صفحه به پاس حضورگسترده مردم در این حرکت عظیم باهمکاری اعضای هیات مدیره خیرین بیمارستان ساعی به همه نیک اندیشان حسینی تقدیم می شود.