ما به او محتاج، او به ما مشتاق

ارسال در سایرعناوین

 1- افزایش آمار بیکاری در کشور و ازجمله در استان اصفهان و تبعات حاصل از بیکاری برای خانواده ها، دولتمردان را بر آن داشت تا به مشاغل خانگی رونق بیشتری ببخشند و با ارائه تسهیلات به صاحبان این مشاغل خدمات بیشتری ارائه بدهند. وضع قانون ایجاد بازار برای این افراد به گونه ای که مجبور به پرداخت اجاره چندانی نباشند و از طرف دیگر توان رقابت با بازار را نیز داشته باشند، در همین راستاست.

 

2- به گفته رییس اداره صنعت، معدن و تجارت در خمینی شهر 25 رسته شغلی در قالب مشاغل خانگی فعالیت دارد که از این میان دو رسته «خیاطی» و «خدمات کامپیوتری خانگی» طرفداران بیشتری دارد. نادری می افزاید: درصدد هستیم برای صاحبان مشاغل خانگی مکانی را دست و پا کنیم تا با اجاره میزهایی بتوانند به عرضه محصولات خود بپردازند. وی با توضیح اینکه بازارهای هفتگی که در روزهای مختلف در سراسر شهرستان برپا می شود، مکان مناسبی برای عرضه محصولات این افراد نیست، گفت: از آنجا که این دست مشاغل که شامل عروسک دوزی، مهر سازی، قاب سازی، خدمات کامپیوتری خانگی، خیاطی، قالیبافی، توپ دوزی و... می شود بیشتر توسط خانم های بی سرپرست و بدسرپرست انجام می گیرد، باید مکانی در اختیارشان قرار بگیرد که هم در شان یک خانم باشد و هم آرامش خاطر آنها را فراهم نماید.

 

3- وجود یک یا چند مکان هر چند کوچک اما ثابت لازم است تا تحت عنوان نمایشگاه و فروشگاه محصولات مشاغل خانگی در اذهان شهروندان جا بیفتد و در روزهای خاصی از هفته محصولات مشاغل خانگی را عرضه نماید.

 

4- پس از برگزاری چند نمایشگاه مشاغل خانگی در باغ بانوان از طریق اجاره دادن میز به متقاضیان، کم کم این مکان فرهنگی تفریحی جایگاه خود را به عنوان مکانی برای عرضه این محصولات تثبیت کرد به گونه ای که در حال حاضر چند فروشنده به صورت خودجوش در باغ بانوان اقدام به عرضه محصولات خود می کنند. انتظار می رود مسوولان باغ بانوان با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی مشاغل خانگی به راه اندازی این بازار در این مکان که محل اجتماع بانوان است همت گمارد.

 

5- سیزده اتاقک مقابل پارک پیروزی در بلوار آیت اله صهری سالهاست برق آفتاب تابستان و سوز سرمای زمستان را یکی بعد از دیگری پشت سر می گذارند اما دریغ از اینکه کسی حالی از آنها بپرسد. دو سه سالی در دهه 70 نمایشگاه و فروشگاه فصلی بودند و چند صباحی هم در دهه 80 چایخانه سنتی و ساندویچی و... و حالا سالهاست که بلا استفاده مانده اند و خاک غریبی می خورند.