امسال با 30 درصد کاهش آب روبرو هستیم

ارسال در سایرعناوین

تابستان امسال با 30 درصد کاهش آب نسبت به سال گذشته در شهرستان روبرو هستیم. مدیر امور آبفای خمینی شهر ضمن اعلام این خبر به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: متوسط مصرف آب در خمینی شهر 760 لیتر بر ثانیه است که این میزان در ساعات اوج مصرف به 900 لیتر بر ثانیه می رسد. جمشیدیان تاکید کرد: اگر میزان مصرف را در شهرستان به اندازه 30 درصد کاهش ندهیم امسال در فصل گرم با مشکل مواجه خواهیم شد.


وی در ادامه از آغاز به کار گروه مروّج مصرف بهینه آب در شهرستان از 15 اردیبهشت خبر داد و گفت: این گروه متشکل از 20 نیرو هر روز در دو نوبت صبح و عصر در قالب گروه های دو نفره به نقاط مختلف شهر رفته و ضمن اینکه به شهروندانی که مصرف بی رویه دارند تذکر می دهند، اگر به عنوان مثال کولری دچار مشکل شده باشد با مراجعه به درب منزل، آنها را از بروز مشکل باخبر می سازند. ارائه گزارش به اداره راجع به انشعابات غیرمجاز نیز از دیگر وظایف این گروه است. مدیر امور آبفا خمینی شهر در ادامه گفت: گزارشات این گروه به صورت روزانه بررسی شده و پیگیری می شود.


جمشیدیان همچنین از ارائه آموزه هایی در زمینه مصرف بهینه آب به فرماندهان بسیج خمینی شهر در یک ماه گذشته خبر داد و هدف از این اقدام را انتقال این آموزه ها از طریق طرح صالحین عنوان کرد. اعزام کارشناس به جلسات خانگی قرآن، مساجد و تکایا در ماه مبارک رمضان نیز از دیگر اقداماتی است که به گفته وی در این زمینه به اجرا درخواهد آمد.