زنان بدحجاب، 50 درصد قربانيان جرايم آزار و اذيت

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان با بيان اينكه زنان بدحجاب 50 درصد قربانيان جرايم آزار و اذيت را تشكيل مي دهند بر ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاكيد كرد.

سرهنگ" جهانگير كريمي" اظهار داشت: براساس آمارها و يافته هاي پليس 50 درصد از قربانيان جرايم آزار و اذيت، زنان بدحجابي هستند كه با لباس ها و آرايش زننده در سطح خيابان ظاهر مي شوند.

وي با بيان اينكه پليس وظيفه خود مي داند كه با مجرمان و خلافكاراني كه براي نواميس مردم ايجاد مزاحمت مي كنند برخورد جدي و قانوني انجام دهد افزود: اما در عين حال پليس معتقد است كه بانوان محترم جامعه نيز مي توانند با رعايت شونات اسلامي از قرباني شدن توسط مجرمان و خلافكاران مصون باشند.

اين مقام مسئول در ادامه بر ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاكيد كرد و گفت: همانطور كه دشمن با وارد كردن فرهنگ بي حجابي، بي بندوباري و فساد قصد به انحطاط كشيدن نظام مقدس ما را دارد مسئولان نيز بايد فرهنگ عفاف و حجاب را با آموزش ها و هشدارهاي مستند در جامعه ترويج كنند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان كار فرهنگي را بهترين راه براي حل مشكل بدحجابي در جامعه عنوان كرد و بيان داشت: بايد دستگاه هاي فرهنگي كشور وارد صحنه شوند و با كمك يكديگر آثار شوم بدحجابي را به دختران و زنان جوان نشان داده و هويت زن اصيل ايراني اسلامي را به آنان رائه دهند.

وي به اقدامات پليس اصفهان در فرهنگ سازي پيرامون موضوع حجاب و عفاف در سطح استان اشاره كرد و افزود: فرماندهي انتظامي استان اصفهان طي يك سال گذشته طرح هاي متعددي چون طرح ريحانه النبي، طرح تجليل از خوش حجاب ها و طرح گل عفاف و طرح تذكر لساني در پارك ها وتفرجگاه ها را اجرا كرده كه با استقبال خوبي نيز در اين خصوص مواجه شده است.

سرهنگ" كريمي‌" ابراز اميدواري كرد اين گونه طرح ها به عنوان الگويي در سطح استان هاي ديگر به اجرا گذاشته شود گفت: متاسفانه در خصوص كار فرهنگي در خصوص ترويج حجاب و عفاف كمتر توجهي صورت گرفته و بيشتر بر برخورد پليسي با بدحجاب ها تاكيد مي شود كه اين روش نه تنها مشكل را به صورت ريشه اي حل نخواهد كرد بلكه موجب مقابل هم قرار گرفتن نظام و نسل جوان خواهد شد.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان در پايان خواستار حضور گسترده تر و همه جانبه تر دستگاه هاي فرهنگي كشوردر اين زمينه شد و گفت: اگر با فرهنگ سازي درست و صحيح بانوان كشور نسبت به عواقب بد بدحجابي در جامعه آگاه شوند خود بر رعايت حجاب اسلامي اقدام كرده و جامعه را از جرايم مرتبط با خود مصون خواهند كرد.