ورود خانه سينما به مناقشات سياسي به حيثيت اين نهاد ضربه مي‌زند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري موج - نهاد‌هاي مرتبط با مسائل سينما بايد در همراهي با وزارت ارشاد براي رفع معضلات سينما همکاري کنند و از پرداختن به حواشي بپرهيزند.
به گزارش موج، بهروز جعفري توجه به وضعيت هنرمندان و حقوق آن‌ها را از مهم‌ترين اهداف اقتصاد هنر دانست و گفت: رسيدگي و توجه به پرداخت حقوق فعالان حوزه هنر و توجه به وضعيت بيمه آنها از مسائلي است که بايد در راستاي تحقق اهداف رونق اقتصاد هنر مورد توجه قرار گيرد.
نماينده مردم سميرم در مجلس شوراي اسلامي، مديريت‌هاي متعدد و عدم تصميم گيري واحد دربخش‌هاي هنري را از ديگر معضلات عرصه‌هاي هنري کشور توصيف و تصريح کرد: فقدان مديريت و قدرت تصميم گيرنده واحد در مراکز هنري ما و عدم انسجام ساختار‌هاي حمايتي از هنرمندان در حوزه‌هاي متولي از عواملي است که انسجام جامعه و ارگان‌هاي هنري را برهم ريخته و مانع فعاليت‌هاي مناسب آن‌ها مي‌شوند.
وي ادامه داد: به عنوان مثال هنرمندان عرصه هنر‌هاي تجسمي کشور، بخشي زير نظر وزارت ارشاد هستند و بخشي ديگر تحت نظر سازمان صنايع دستي ساماندهي مي‌شود و واضح است که اين مديريت دوگانه به حمايت و فعاليت مناسب آن‌ها صدمه مي‌زند.
جعفري ضمن تاکيد بر لزوم درآمدزايي در عرصه سينما به عنوان يک صنعت بزرگ افزود: از ديدگاه کيفي جز ۱۰ کشور اول دنيا در فيلم سازي هستيم اما بايد ميزان توليدات عرصه سينما و فيلم را افزايش دهيم و در کنار اين افزايش کيفيت را نيز حفظ و افزايش دهيم.
وي توانمندي‌هاي فعالان هنري کشوررا براي درآمدزايي از طريق ارائه آثار در عرصه‌هاي بين المللي قابل توجه ارزيابي و تاکيد کرد: عدم مديريت واحد، فقدان مهندسي فرهنگي سنجيده وعدم عرضه به‌موقع و مناسب آثار هنري از موانع رونق اقتصادي حوزه‌هاي هنري در کشور ما است.

عدالت به عنوان مهم‌ترين محور نظام بايد در عرصه اکران رعايت شود
جعفري در ادامه با تاکيد بر لزوم حل معضل مافياي اکران به عنوان آفت عرصه سينما و سرمايه گذاران اين حوزه در راستاي تحقق اهداف رونق اقتصادي عرصه هنر تاکيد کرد: حرکت‌هاي مناسبي در معاونت سينمايي وزارت ارشاد براي مقابله با اين موضوع در حال پيگيري است و اميدواريم از اين پس شاهد اکران فيلم‌ها بر اساس يک تقويم زماني عدالت محور باشيم.
عضو کميسيون فرهنگي مجلس، مافياي اکران را آفت بدنه اقتصادي و فرهنگي سينما معرفي و تاکيد کرد: حمايت از فيلم‌هاي توليد شده و فيلم سازان در راستاي اجراي عدالت به عنوان يکي از مهم‌ترين محور‌هاي نظام بايد يکسان اعمال شود.
وي از خارج شدن خانه سينما از فرم و فعاليت‌هاي صنفي و ورود آن به بازي‌هاي سياسي گله و تاکيد کرد: نهاد‌هاي مرتبط با مسائل سينما بايد در همراهي با وزارت ارشاد براي رفع معضلات سينما همکار باشند و از پرداختن به حواشي بپرهيزند.
معاون هنري وزارت ارشاد در حالي از بسترسازي معاونت هنري در حوزه هنر در سال جاري و توجه ويژه به اقتصاد در اين عرصه براي تحقق اهداف جهاد اقتصادي در حوزه هنر خبر داده که سهم ايران از چرخش مالي اقتصاد هنر تا به امروز بسيار ناچيز بوده است.