فروش شمش توسط بانکها تغییری در قیمت طلا نداشته است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهرات اصفهان گفت: با عرضه و فروش سکه و شمش طلا توسط بانکها تغییری درافزایش یا کاهش قیمت طلا ایجاد نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، علی زمردپوش ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اصفهانی در رابطه با وضعیت سکه در بازار اصفهان اظهار داشت: تغییر قیمت سکه و طلا توسط بانکها ایجاد ‌می‌شود و طلا فروشان در قیمت‌گذاری اثری ندارند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت سکه در کشور حبابی بوده و 30تا40هزارتومان بیشتر از قیمت واقعی در سطح جهان است، افزود: فروش و عرضه سکه‌های طلا و شمش توسط بانکها در کشور آغاز شد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهرات اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر قیمت واقعی سکه 400هزارتومان و ربع سکه 100هزارتومان است و تا رسیدن به قیمت واقعی باید راهکارهایی ایجاد شود، تاکید کرد: طلافروشان، سکه و شمش مورد نیاز خود را از بانکها می‌خرند.

وی گفت: این اقدام بانکها در حالیست که برخی از مردم تصور می‌کنند این افزایش قیمت در خرید و فروش طلا و سکه توسط صنف طلا فروشی‌ها تعیین می‌شود.

زمردپوش اظهار داشت: ربع سکه در هفته جاری نسبت به اواخر فروردین‌ماه حدود 35هزارتومان کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه سکه و شمش توسط برخی از شعب بانکهای ملی در شهرهای اصفهان، گلپایگان و شهرضا عرضه می‌شود، ادامه داد: در قیمت طلا تغییر محسوسی ایجاد نشده و همان مسیر قبلی خود را طی می‌کند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهرات اصفهان به وجود برخی سکه‌های تقلبی طلا در سطح بازار اشاره کرد و افزود: از روی ناهمواری‌های پشت و روی سکه و عیار کم طلای آن، قابل تشخیص هستند.

به گزارش مهر صبح امروز در بازار اصفهان بهای هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم نسبت به دیروز با 60 هزار ریال افزایش، چهار میلیون و 470 هزار ریال فروخته شد و این در حالیست که نیم سکه نسبت به روز گذشته 70 هزار ریال و ربع سکه با 170 هزار ریال افزایش به ترتیب دو میلیون و 130 هزار ریال و یک میلیون و 335 هزار ریال در بازار اصفهان عرضه شد.

امروز در بازار طلای اصفهان، نرخ هر گرم طلای 18 عیار خام چهارصد و شش هزار ریال و هر مثقال طلای 17 عیار یک میلیون و 750 هزار و 800 ریال معامله شد.