برگزاري برنامه هاي روز اصفهان در سطح بين المللي

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري موج - برنامه ريزي براي اجراي برنامه هاي نمادين و سمبليک در روز اصفهان بسيار در معرفي اين شهر تاريخي موثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار موج از اصفهان، رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان ضمن گراميداشت روز سوم ارديبهشت ماه به عنوان روز اصفهان گفت: در اين روز بايد مسئولان و مردم اصفهان با برنامه ريزي اصولي و منسجم اين روز را گرامي بدارند و برنامه هاي روز اصفهان به خصوص در حوزه فرهنگي و اجتماعي را به نحو مطلوب ودرسطح منطقه اي و بين المللي اجرا كنند.

مهندس عباس حاج رسوليها، تقويت روابط خواهرخوانده هاي اصفهان و معرفي اين شهر به ديگر شهرهاي دنيا را در هفته نکوداشت روز اصفهان مهم دانست و اذعان داشت: برنامه ريزي براي اجراي برنامه هاي نمادين و سمبليک در روز اصفهان بسيار در معرفي اين شهر تاريخي موثر خواهد بود.

وي با بيان اين كه روز اصفهان به نام شيخ بهايي گرامي داشته مي شود، افزود: در اين روز بايد از خدمات وي به اصفهان در دوره صفويه تجليل به عمل آيد.

رييس شوراي اسلامي شهر با اظهار داشت: شخصيت شيخ‌بهايي و فعاليت‌هاي وي در عرصه‌هاي معماري، فقه، رياضي و نجوم بر کسي پوشيده نيست و از همين رو برنامه‌هاي روز بزرگداشت شيخ‌بهايي در سال‌ جاري از تنوع و جذابيت بالاتري برخوردار است.

وي بر هرچه بهتر برگزار شدن برنامه هاي نكوداشت اصفهان پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي تاكيد و تصريح کرد: بر اساس دستورالعمل شوراي اسلامي شهر اصفهان در سال 84 مبني بر نامگذاري يک روز به نام روز اصفهان، سالروز ولادت شيخ‌بهايي يعني سوم ارديبهشت به نام اصفهان نامگذاري شد و اميد است هرسال برنامه هاي نکوداشت اصفهان بهتر و در تمام حوزه ها به خصوص اجتماعي و فرهنگي و حتي زيست محيطي برپا شود تا شهري سالم داشته باشيم.