اصفهاني‌ها بيش از همه به آبادان سفر كردند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور


خبرگزاري فارس: شهردار آبادان گفت: اصفهاني‌ها بالاترين درصد مسافران نوروزي آبادان را به خود اختصاص دادند.
محمودرضا شيرازي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: 50 درصد ميهمانان نوروز 90 آبادان به پنج استان كشور مربوط مى‌شود.
وي افزود: نمونه‌گيرى از فرم‌هاى نظرسنجى و تاريخچه سفرهاى نوروزى نشان از اختصاص 50 درصد مهمانان نوروزى آبادان به پنج استان كشورمان دارد.
شهردار آبادان تصريح كرد: استان‌هاى اصفهان، فارس، تهران، خوزستان و لرستان به عنوان پنج استان با بيشترين آمار مهمانان و مسافران نوروز 90 در شهر آبادان بوده‌اند.
وي اضافه كرد: مهمانان استان اصفهان با 16 درصد، فارس با 13 و هموطنانمان از استان‌هاى تهران و خوزستان هر كدام با 8 درصد در صدر اين جدول جاى دارند.
شيرازي ادامه داد: همچنين لرستان با كسب 5 درصد از جمعيت مسافر در مكان بعدي ميهمانان نوروزى شهر آبادان قرار دارد.
وي خاطرنشان كرد: 50 درصد باقي مهمانان و مسافران اين شهرستان نيز به استان‌هاي ديگر كشورمان مربوط شده كه اين جزيره را به دليل داشتن جاذبه‌هاي متفاوت گردشگرى براى ايام نوروز 90 خود انتخاب كرده‌اند.
مدير سامانه شهري آبادان در ادامه گفت: از 27 اسفند 89 تا پايان تعطيلات نوروز 90 بيش از 3 ميليون و 70 هزار نفر از هموطنان‌مان به‌ عنوان مهمانان نوروزى وارد جزيره آبادان شده كه از اين تعداد يك ميليون و 570 هزار نفر زائران كاروان‌هاي راهيان نور و يك ميليون و 500 هزار نفر مسافر نوروزي بوده‌اند.
وى افزود: بيش از 96 درصد ميهمانان شركت‌كننده در فرم‌هاى نظرسنجى كميته آمار و اطلاعات ستاد نوروزي به سوال در ارتباط با سفر مجدد به آبادان پاسخ مثبت داده‌اند.
شيرازي اظهار داشت: اميدواريم با همت و تلاش هر چه بيشتر همه نهادها و سازمان‌هاي اين شهرستان و ايجاد هماهنگي هر چه بيشتر ادارات با يكديگر، در راستاي رضايت‌خاطر شهروندان و جذب مهمانان و مسافران بيشتري به اين خطه قهرمان‌پرور گام‌هاي رفيعي برداشته شود.