20 هزار خودرو اصفهاني سلام مي‏دهند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري موج - دبير کميته فرهنگ شهروندي شهرداري اصفهان گفت: مانور بزرگي با هدف توسعه فرهنگ پيش سلامي و افزايش حسن خلق در بين شهروندان اصفهاني اجرا خواهد شد.

مهدي بقايي با اعلام اين خبر به خبرنگار موج گفت: در مانور بزرگ سلام، بيش از 20 هزار سازه تبليغاتي با موضوع سلام در بين خودروهاي شهر اصفهان توزيع مي شود و پس از آن، اين خودروها با تردد در مناطق مختلف شهر اصفهان، فرهنگ پيش سلامي را به عنوان يکي از شعائر اصلي و محوري جامعه اسلامي در بين شهروندان ترويج مي‏کنند.
وي با اشاره به اين که طبق آيات شريف قرآن کريم و روايات رسيده از خاندان عصمت و طهارت (ع) توسعه فرهنگ پيش سلامي در جامعه، موجب دوستي، اتحاد و همدلي هرچه بيشتر اعضاي جامعه مي‏شود، افزود: پس از بررسي‏هاي انجام شده توسط کارشناسان مذهبي و صاحب نظران علوم اجتماعي، ترويج سلام به عنوان نقطه آغاز خوشرويي و محور اصلي حسن خلق در جامعه در دستور کار کميته فرهنگ شهروندي قرار گرفته و برنامه‏هاي جامعي در اين راستا تدوين و به مرحله اجرا درآمد.
دبير کميته فرهنگ شهروندي، نصب حدود 500 تابلوي تبليغاتي با محوريت سلام در نقاط مختلف شهراصفهان را از جمله اين برنامه‏ها برشمرد و تصريح کرد: در تبليغات اخير که همزمان با آغاز فصل بهار و ايام نوروز همراه بود، از مجموعه‏اي از عکسهاي نفيس و هنري بهره گرفته شد که در آنها، هريک از شهروندان داراي مشاغل و موقعيت‏هاي اجتماعي گوناگون، به سبک و شيوه خاص خود، سلامي صميمانه را تقديم ساير شهروندان مي نمودند.
وي ادامه داد: تلفيق اين عکس‏هاي زيبا با آيات و روايات رسيده در خصوص سلام، فضاي شهر اصفهان را شور انگيز نموده و به نوعي، تداعي کننده سلام شهروندان اصفهاني به فصل بهار و مهمانان نوروزي نيز بود.
بقايي آموزش دستورات وارد شده در خصوص نحوه ابراز سلام را از ديگر برنامه‏هاي کميته فرهنگ شهروندي برشمرد و خاطرنشان ساخت: در اين زمينه با استفاده از ابزارهايي نظير سامانه پيام کوتاه، چاپ بروشور، برگزاري جلسات آموزشي در مدارس و مجامع مختلف، اجراي هنرهاي نمايشي و... تلاش خواهيم کرد نکاتي را نظير اين که کوچکتر به بزرگتر، عده قليل به عده کثير، سواره به پياده و رهگذر به ايستاده بايد سلام کند، در بين شهروندان نهادينه سازيم.
دبير کميته فرهنگ شهروندي با بيان اين که اين کميته، پيش از اين، نمايشگاه بزرگي را با محوريت آثار رسيده به نخستين جشنواره خط نگاره‏هاي جهاني سلام در محل کتابخانه عمومي شهرداري اصفهان برگزار نمود، يادآور شد: به دنبال استقبال فراوان شهروندان اصفهاني از اين نمايشگاه، آثار برتر جشنواره، اين بار به شکل خياباني در نقاط پرتردد و محل‏هاي عمومي شهر اصفهان به صورت دوره‏اي به نمايش درخواهد آمد.
گفتني است مانور بزرگ سلام همزمان با هفته آخر فروردين ماه و در آستانه روز اصفهان برگزار مي‏ شود.