سياست‌ كميته امداد توانمند‌سازي خانواده‌هاي زير پوشش است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري فارس: معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اصفهان گفت: سياست‌هاي كميته امداد از سال‌هاي گذشته در راستاي توانمند‌سازي خانواده‌هاي زير پوشش بوده است.

علي طالبي امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به مستمري خانواده‌هاي زير پوشش كميته امداد اظهار داشت: مستمري خانواده‌هاي زير پوشش كميته امداد تا پايان اسفند‌ماه گذشته به حساب خانواده‌ها واريز شده است.
وي افزود: تا پايان اسفند‌ماه گذشته آخرين اعتبار مربوط به مستمري‌ها كه به حساب استان واريز شده است در اختيار شهرستان‌ها قرار گرفته و مستمري خانواده‌ها در كل استان اصفهان تا پايان اسفند‌ماه گذشته پرداخت شده است.
طالبي با اشاره به سياست‌هاي كميته امداد امام خميني (ره) تصريح كرد: سياست‌هاي كميته امداد از سال‌هاي گذشته در راستاي توانمند‌سازي خانواده‌هاي زير پوشش بوده است ولي اين سياست‌ها از سال گذشته تغيير پيدا كرده و به صورت جدي‌تر انجام مي‌شود.
وي اضافه كرد: كميته امداد سال‌هاي متمادي همواره با افزايش جمعيت خانواده‌هاي مستمري‌بگير زير پوشش اين كميته رو‌به‌رو بوده است و هر ساله تعدادي خانواده به خانواده‌هاي زير پوشش اين كميته اضافه مي‌شود.
معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اصفهان به تدابير اين كميته در سال‌هاي گذشته اشاره كرد و گفت: كميته امداد در سال‌هاي گذشته به نداشتن‌ها و نياز‌هاي خانواده‌هاي زير پوشش اين كميته تكيه ‌كرده و براي رفع اين نياز‌ها تلاش مي‌كرده است ولي در حال حاضر به توانمند‌سازي خانواده‌هاي زير پوشش اين كميته توجه دارد.
وي اظهار داشت: توانمندي‌هاي خانواده‌هاي زير پوشش كميته امداد در اين كميته ارزيابي مي‌شود و كميته امداد بايد توانمندي‌هاي بالقوه خانواده‌ها را به توانمندي‌هاي بالفعل تبديل كند.
طالبي به كمك‌هاي كميته امداد به خانواده‌هاي زير پوشش اين كميته اشاره كرد و بيان داشت: كمك‌هاي كميته امداد در راستاي توانمند‌سازي خانواده‌ها است و خانواده‌هاي زير پوشش كميته امداد در راستاي بحث‌هاي فرهنگي، مستمري و غيره توانمند مي‌شوند.
وي با اشاره به سياست‌هاي تك‌خدمتي و چند‌خدمتي كميته امداد تصريح كرد: با توجه به اين سياست‌ها، متناسب با نياز خانواده‌هاي زير پوشش به آنها خدمات ارائه مي‌شود و بيشتر نياز خانواده‌ها با پرداخت وام برطرف مي‌شود.
معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اصفهان افزود: سياست‌هاي كميته امداد در راستاي كاهش خانواده‌هاي مستمري‌بگير است و كميته امداد استان اصفهان در سال گذشته در حدود 3‌هزار و 700 خانواده مستمري‌بگير كاهش داشته است.