توسعه تعاوني‌ها و كارآفريني از مباحث ويژه امسال مجلس است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري فارس: نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي گفت: توسعه تعاوني‌ها و كارآفريني و كسب و كار از مباحث ويژه و مورد تأكيد مجلس در سال جهاد اقتصادي است.
حميدرضا فولادگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به نامگذاري سال جاري به نام جهاد اقتصادي از طرف مقام معظم رهبري بيان داشت: اين مسئله متوجه مسئولان و مردم و مجاهدت آنها در اين راستا مي‌شود.
وي با بيان اينكه مردم در زمينه اقتصاد خانوادگي، محلي، شهري و مراحل مختلف تا اقتصاد كلان مي‌توانند تلاش كنند، تاكيد كرد: همچنين مسئولان سه قوه و مديران مربوطه در اين بخش‌ها بايد تدابير لازم را اتخاذ كنند.
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: مجلس نيز كه جزو قواي سه‌گانه محسوب مي‌شود بايد تدابير و سياست‌هاي لازم را اتخاذ كند.
وي با تاكيد بر اينكه مجلس در زمينه قانون‌گذاري و نظارت بر حسن اجرا ملزم به قانون‌گذاري در اين زمينه است، ادامه داد: مجلس به دنبال آن است تا برخي از قوانين دست و پاگير در راستاي جهاد اقتصادي كه مي‌تواند اين مسير را منحرف كرده و تعلل را به وجود آورد، شناسايي و آنها را برطرف كند.
فولادگر گفت: بايد توجه داشت كه مسئله نظارت بر قانون بسيار مهم‌تر از قانون‌گذاري است زيرا در حال حاضر نيز قوانين بسيار خوبي داريم كه زمين گذاشته شده و اجرايي نمي‌شود.
وي با اشاره به اينكه نظارت بر حسن اجراي قوانين بخش مهمي از كار مجلس شوراي اسلامي است، افزود: همچنين كميسيون‌هايي كه به طور مستقيم با مباحث اقتصادي در ارتباط هستند مانند كميسيون اقتصادي، صنايع، عمران، انرژي، جهاد كشاورزي و كميسيون‌هايي كه به طور غيرمستقيم با اين مسئله در ارتباط هستند بايد نظارت‌هاي ويژه و تدابير و سياست‌هاي لازم را اتخاذ كنند.
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دو كميسيون تخصصي اصل 44 قانون اساسي و طرح تحول اقتصادي نيز در سال جاري بايد فعاليت‌هاي خود را گسترش دهند، اظهار داشت: توجه اين كميسيون‌ها بر گسترش بخش تعاون كه از فرمايشات مقام معظم رهبري نيز بود به منظور تشكيل تعاوني‌هاي مردمي در سراسر كشور و حس وحدت و فعاليت اقتصادي گروهي از موارد مهم و داراي توجه است.
وي ادامه داد: همچنين موضوع كسب و كار و كارآفريني از موارد مورد اهميت و ويژه كميسيون‌هاي ويژه مجلس در سال جاري بوده كه پيشنهاد نخست آن نيز توسط مجلس داده شده است.