امروز کمر گلدکوئست در اصفهان شکست

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با اعلام این که امروز مردم اصفهان شاهد ضربه سنگین عوامل اطلاعاتی و انتظامی بر پیکره شرکت کوئست بودند، از شناسایی و دستگیری ۱۱۵ نفر از فعالان این حوزه خبر داد.

به گزارش ایمنا سرهنگ حسین حسین زاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که اقدامات تحسین برانگیز نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات در تهران باعث برهم خوردن تمرکز فعالیت غیرقانونی شرکت های هرمی در مرکز کشور شده بود، اظهار داشت: این موضوع باعث پراکنده شدن این شرکت‌ها در سطح استان‌ها و فعالیت غیرقانونی آنها در بین جوانان شهرستانی شده است.
وی به برآوردهای اخیر اطلاعاتی پلیس آگاهی و اداره کل اطلاعات استان اصفهان در خصوص فعالیت شرکت های هرمی اشاره کرد و تصریح کرد: این برآوردها که حاکی از فعالیت عده ای از سرآفیس ها و افراد فعال شرکت های هرمی در استان اصفهان بود صبح امروز با فروپاشی آنها همراه شد.
وی با اشاره به عملیات ویژه ای که امروز، با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی استان و ماموران اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) و در راستای مقابله با فعالیت این گروه ها انجام گرفت، بیان داشت: ساعت ۵ صبح امروز با کسب دستور ویژه قضایی از دادستان اصفهان به عنوان مدعی العموم، عملیات انتظامی آغاز و در این راستا ۱۵ محل تجمع سرآفیس ها و افرادی که در این راستا ناخواسته و بدون آگاهی به دام افتاده و به عضویت این گروه ها در آمده بودند، شناسایی گردید.
به گفته حسین زاده در این عملیات ویژه، ۱۱۵ نفر از حاضرین که همگی مرد بودند، غافلگیر، شناسایی و دستگیر شدند.
وی یادآور شد: در این مجموعه بین ۱۵ تا ۲۰ سرآفیس اصلی شرکت کوئست کشور نیز دستگیر گردیدند.
رییس پلیس آگاهی استان اصفهان اضافه کرد: سرشاخه های این شرکت ها اقدام به دعوت و عضوگیری از تعدادی جوانان ساکن در استان های مازندارن، گیلان، فارس، خراسان جنوبی، بوشهر، بندرعباس و آذربایجان غربی در شهر اصفهان می کردند.
حسین زاده با بیان این که این افراد در خوابگاه های اجاره ای مربوط به این شرکت ها ساکن می شدند، خاطرنشان کرد: شرکت های هرمی گلدکوئست بدین طریق مبادرت به عضو گیری، شبکه سازی و ترویج فعالیت های هرمی و اخلال در نظام اقتصادی استان و کشور می کرده اند.
حسین زاده ادامه داد: افرادی که امروز به عنوان سرآفیس و عناصر اصلی شرکت کوئست دستگیر شده اند، ده ها میلیون تومان از وجوه نقد دریافتی را ربوده و در حساب های خود در داخل و خارج کشور ذخیره کرده اند که با هماهنگی قضایی نسبت به توقیف آنها اقدام خواهد شد.
وی با اعلام این که امروز مردم اصفهان شاهد ضربه سنگین عوامل اطلاعاتی و انتظامی بر پیکره شرکت کوئست بودند، خاطرنشان کرد: براساس قانون مجازات اسلامی حبس، شلاق و مجازات مفسد فی الارض و محارب برای سرشبکه های هرمی پیش بینی شده است که با بررسی های دقیق قضایی و ردیابی های اینترنتی و به دست آوردن شواهد، قراین ، مستندات و دلایل کافی اعمال خواهد شد.
رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: هرچند اکثر افراد دستگیر شده دانشجو هستند ولی از اقشار و تیپ های مختلف در میان آنها نیز دیده می شود.
حسین زاده در خاتمه با بیان این که مرحله دوم عملیات به زودی انجام می شود، اظهار داشت: علیرغم هشدارهای مکرر، پلیس یکبار دیگر اعلام می کند که هرگونه فعالیت هرمی و بازاریابی شبکه ای که با دریافت پورسانت از زیرمجموعه ها انجام می شود جرم است، مجازات دارد و پلیس و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور به جد با آن برخورد خواهند کرد.