دولت 25 هزار میلیارد ریال به بخش حمل و نقل عمومی كمك كرد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

بجنورد _ معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست گفت: دولت امسال برای اجرای طرح مترو و حمل و نقل عمومی در مراكز استانها 25 هزار میلیارد ریال كمك كرد.
'محمدجواد محمدی زاده' روز شنبه طی گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در اسفراین افزود: این كمكها در اختیار شهرداریهای تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، اهواز، كرمانشاه، شیراز و رشت قرار گرفته است.

وی اضافه كرد: میزان كمكهای مالی دولت برای اجرای مترو در این استانها بیش از كمك شهرداریها بوده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: كمك دولت برای اجرای مترو در مراكز استانها به خصوص در تهران نسبت به گذشته افزایش زیادی داشته است.

محمدی زاده اضافه كرد: اكنون بسیاری از ادعاهایی كه در خصوص عدم توجه و كمك دولت به ساخت مترو مطرح می شود بیش از آنكه كارشناسی باشد جنبه سیاسی دارد.

وی افزود: بر اساس قانون 50 درصد از هزینه اجرای مترو در مراكز استانهای كشور باید از سوی دولت و 50 درصد نیز از سوی شهرداریها تامین شود.

معاون رییس جمهور گفت: شهرداریهایی كه ادعای عدم كمك دولت در این بخش را دارند به مدارك خود مراجعه كنند تا مشخص شود دولت چه میزان كمك كرده و آنها چند درصد از سهم خود را به این بخش تخصیص داده اند.

وی اضافه كرد: دولت كمكهای خوبی برای اجرای مترو در اختیار شهرداریها قرار داده و این كمكها نیز نسبت به گذشته افزایش خوبی داشته است.

او ادامه داد: وزارت كشور نیز ریز مبالغ پرداختی دولت را برای اجرای طرح مترو به شهرداریها، در اختیار دارد.