تسهيل سفرهاي نوروزي با ايجاد مرزهاي مجازي و حقيقي

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري ايمنا: شهردار اصفهان با اشاره به تسهيل سفرهاي نوروزي با ايجاد مرزهاي مجازي و حقيقي گفت: مسافران پيش از سفر به شهر تاريخي اصفهان در ابتدا مي توانند با استفاده از مرزهاي مجازي و اينترنت اطلاعات كافي راجع به اين شهر را كسب نمايند سپس با استفاده از مرزهاي حقيقي در ورودي شهر از تسهيلات ايجاد شده استفاده كنند.

به گزارش ايمنا، شهردار اصفهان در برنامه زنده راديويي "شهر و مردم" از بودجه شهرداري اصفهان در سال ۹۱، برگزاري دوره هاي آموزشي شهروند الكترونيك، اقدامات ستاد نوروزي و آغاز فعاليت هاي سازمان پسماند سخن گفت.
بودجه سال ۹۱، ۲ هزار ميليارد تومان
دكتر سيد مرتضي سقائيان نژاد با اشاره به پيش بيني بودجه ۲ هزار ميليارد توماني در سال آينده اظهار داشت: بر اساس بررسي هاي انجام شده بودجه سال ۹۱، هزار ميليارد تومان شامل ۵۷۵ ميليارد تومان بودجه نقدي و ۴۲۵ ميليارد تومان بودجه غير نقدي در نظر گرفته شده است كه با احتساب بودجه ۱۵ سازمان و پروژه های مشارکتی شهرداری بودجه سال۹۱، ۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.
وي افزود: بودجه سال آینده در مقایسه با بودجه ۵۴۰ میلیارد تومانی اسمی سال جاری۵/۶ درصد رشد داشته این در حالی است که ۷۰ میلیارد تومان بودجه امسال مقررشده از طریق مالیات بر ارزش افزوده و یارانه ها تامین شود که متاسفانه هنوز این مهم تحقق نیافته است لذا بودجه سال ۹۱ نسبت به بودجه ۴۷۰ میلیارد تومانی امسال ۲۲ درصد افزایش داشته است. ضمن اينكه اولين بار است كه بودجه نقدي و غيرنقدي با هم به شوراي اسلامي شهر ارائه شده است.
شهردار اصفهان در بيان برخي از شاخصه هاي اين بودجه گفت: حركت
” بودجه سال آینده در مقایسه با بودجه ۵۴۰ میلیارد تومانی اسمی سال جاری۵/۶ درصد رشد داشته این در حالی است که ۷۰ میلیارد تومان بودجه امسال مقررشده از طریق مالیات بر ارزش افزوده و یارانه ها تامین شود “
در جهت چشم انداز اهداف و شاخصه هاي برنامه اصفهان ۹۵، اتمام پروژه هاي نيمه تمام، توجه به عدالت اجتماعي، حركت طبق اطلس محلات، توجه به حمل و نقل و ترافيك شهري و تحقق شهرداري الكترونيك، توجه به زيست شهري و بهينه سازي ارتقا و فرهنگ شهروندي از جمله اين شاخصه هاست.
۲۰ میلیارد تومان پروژه محرومیت زدایی
وي با اشاره به این که میزان سرانه هزینه برای هر شهروند از کل بودجه نقدی سال آینده شهرداری ۳۰۵ هزارتومان است، ادامه داد: سرانه بودجه عمراني هر شهروند اصفهاني در سال آينده ۲۱۱ هزار تومان خواهد بود، اين در حالي است كه اين سرانه در سال ۹۰، ۱۷۲ هزار تومان است.
شهردار اصفهان با تاكيد بر توجه ويژه بر محروميت زدايي گفت: در بودجه سال آينده ۱۰ ميليارد تومان اعتبار محروميت زدايي و ۳ ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان حمايت شهرداري مركزي براي مناطق محروم و ۲۰ میلیارد تومان اجرای پروژه های محرومیت زدایی در مناطق پيش بيني شده است.
۳۲ ميليارد هزينه نظافت
سقائيان نژاد بيان داشت: ۳۲ ميليارد تومان هزينه نظافت و رفت و روب در سال ۹۱ در نظر گرفته شده است كه بر اين اساس براي هر شهروند ۱۷ هزار تومان در اين خصوص هزينه مي شود.
وي با بیان این که بر اساس برنامه اصفهان ۹۵ هر سال ۱۸۰ هکتار به فضای سبز شهر افزوده می شود اضافه كرد: حدود۵۵ ميليارد تومان از بودجه سال آينده به حفظ، ساماندهي و توسعه فضاي سبز اختصاص دارد كه سرانه هر شهروند در اين خصوص ۲۹ هزار تومان است.
سرانه حمل و نقل و ترافيك هر شهروند؛ ۸۰ هزار و ۱۱۱ تومان
وي در خصوص سرانه حمل و نقل و ترافيك هر شهروند گفت: در اين بخش براي هر نفر ۸۰ هزار و ۱۱۱ تومان در سال ۹۱ پيش بيني شده است كه مبلغ ۱/۱۲ ميليارد تومان مختص ترميم و نگه داري روكش و آسفالت خيابان هاست. در بخش اعتبارات فرهنگي هم سهم اصفهاني ها ۶۱ ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان و براي هر شهروند ۳۴۰ هزار و ۱۶۶ تومان و براي خانواده پنج نفره ۱۷۰ هزار و ۸۳ تومان است.
۴۰۰ هزار اصفهاني شهروند الكترونيك مي شوند
سقائيان نژاد با اشاره به شروع مرحله ثبت نام دوره آموزشی شهروند الکترونیک از ۱۵ تا ۲۰ بهمن گفت: ۶۰۰ هزار نفر در استان اصفهان تحت آموزش های شهروند الکترونیک
” ۳۲ ميليارد تومان هزينه نظافت و رفت و روب در سال ۹۱ در نظر گرفته شده است كه بر اين اساس براي هر شهروند ۱۷ هزار تومان در اين خصوص هزينه مي شود “
قرار خواهند گرفت.
وي با تاکید بر این که استان اصفهان ۶۰۰ هزار نفر و شهر اصفهان ۴۰۰ هزار نفر سهمیه برای دوره آموزشی شهروند الکترونیک دارد، اظهار داشت: اصفهان با این میزان سهمیه در بین کلان شهر های کشور و همچنین استان ها رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
شهردار اصفهان خاطرنشان: در راستاي بسط و گسترش فرهنگ شهروندي، همسو با اهداف عاليه فرهنگ سازي و آموزش خدمات نوين شهري در سطح کشور و ضرورت توسعه IT و خدمات نوين الکترونيکي همچنین ارتقاي سطح دانش فناوري اطلاعات(IT) و کار آفريني، دوره هاي آموزشي شهروند الکترونيک از راه دور (E-learning) بصورت رايگان و با ارائه مدرک معتبر از دانشگاه تهران به زودی در اصفهان آغاز می شود.
دهه فجر، افتتاح ۳۳ طرح عمراني
وي از بهره برداري پروژه دور برگردان پل تمدن و شهيد لاوي و ميدان شهيد قوچاني به عنوان بزرگ ترين ميدان اصفهان همزمان با ايام الله دهه فجر خبر داد و تصريح كرد: بهره برداري از اين پروژه ها در كنار ۳۳ طرحي است كه به عنوان نمادين و به مناسبت سي و سومين بهار انقلاب افتتاح خواهد شد.
سقائيان نژاد در ارتباط با سيكل نظام پيشنهادات در خصوص سامانه ۱۳۷ تصريح كرد: سال گذشته نزديك به هزار پيشنهاد به اين سامانه رسيد، طبق روند فعاليت نظام پيشنهادات شهرداري، اين موارد ابتدا مي بايست وارد برنامه مديريت اطلس پيشنهادات گردد و بعد از بررسي هاي كارشناسي در برنامه هاي اجرايي شهرداري وارد شوند.
وي ادامه داد: نحوه ارسال پيشنهاد به دو طريق استفاده از پرتال شهرداري و سامانه ۱۳۷ است كه شهروندان مي توانند از طريق نخست و دريافت كد رهگيري بار ديگر به پرتال شهرداري مراجعه كرده و از نتيجه كار مطلع شوند. پيشنهادات تلفني هم به كميته بررسي ارجاع داده مي شود و پس از بررسي و كارهاي كارشناسي در برنامه هاي مختلف شهرداري اجرا خواهد شد.
هدف فروشگاه‌هاي كوثر، قيمت شكني است
شهردار اصفهان با مثبت ارزيابي
” بعد از تاييد وزارت كشور سازمان مديريت پسماند از تلفيق سازمان بازيافت شهرداري و حوزه خدمات موتوري و مديريت مواد زائد جدا و فقط به امور پسماند خواهد پرداخت “
كردن فعاليت فروشگاههاي كوثر بيان داشت: اين فروشگاه‌ها با هدف الگوسازي، قيمت شكني و استفاده شهروندان از اجناسي با برندهاي با كيفيت راه اندازي شده اند كه معمولا حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد تخفيف شامل حال خريداران اجناس مختلف اين فروشگاهها مي شود.
وي در خصوص فعاليت بازارهاي روز در ايام پيش از سال نو تصريح كرد: تهيه ميوه شب عيد با هماهنگي اداره بازرگاني اصفهان انجام شده است كه اين اقلام در بازارهاي روز كه از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردين براي خدمت رساني به شهروندان داير است با قيمت مناسب ارائه مي شود.
احداث خيابان قدس سال آينده آغاز مي شود
سقائيان نژاد در ارتباط با روند آزادسازي و احداث خيابان هاي جديد گفت: در پروژه هاي كوچك، آزادسازي و احداث همزمان صورت مي گيرد اما در طرح هاي بزرگ تر ابتدا با در نظر گرفتن بودجه روند آزادسازي آغاز و سال بعد مراحل احداث شروع مي شود.
وي در خصوص خيابان جديدالاحداث قدس واقع در منطقه ۱۰ اصفهان نيز گفت: در ارتباط با آزادسازي اين خيابان طرح تفضيلي بازنگري شده است كه در اين راستا ۲۰ درصد از مراحل آزادسازي حد فاصل خيابان حكيم اسدي تا پارك انقلاب انجام شده و سال بعد مراحل احداث اين خيابان نيز آغاز خواهد شد.
تاسيس سازمان پسماند، مديريت هدفمند مواد زائد
شهردار اصفهان از تاسيس سازمان پسماند خبر داد و اظهار داشت: مقدمات تشكيل اين سازمان از ابتداي امسال انجام شده است، اساسنامه آن در شوراي شهر به تصويب رسيده و بعد از تاييد وزارت كشور سازمان مديريت پسماند از تلفيق سازمان بازيافت شهرداري و حوزه خدمات موتوري و مديريت مواد زائد جدا و فقط به امور پسماند خواهد پرداخت كه مديريت مواد زائد با فعاليت اين سازمان هدفمند خواهد شد.
زيباسازي شهر با ديدگاه توسعه پايدار، پيشرفت ايراني و اسلامي
سقائيان نژاد در خصوص زيباسازي شهر نيز بيان داشت: طرح هاي زيربنايي در شهر انجام شده است و از اين پس بايد به دنبال زيباسازي شهر و در حقيقت آراسته كردن آن باشيم. به همين منظور سازمان
” سال پيش به رغم اينكه تعداد مسافران كم نشد شاهد ايجاد گره هاي ترافيكي نيز نبوديم كه اين حاصل همدلي دستگاههاي مختلف و برنامه ريزي هاي اصولي در اين خصوص بود “
زيباسازي شهرداري اصفهان از شش ماه گشته فعاليت خود را آغاز كرده است كه فعاليت هاي اين سازمان در راستاي تغيير در نما و ظاهر شهر و با ديدگاه توسعه پايدار و پيشرفت ايراني و اسلامي مي باشد.
تسهيل سفرهاي نوروزي با ايجاد مرزهاي مجازي و حقيقي
دكتر سقائيان نژاد در خصوص فعاليت ستاد نوروزي شهرداري اصفهان تصريح كرد: اين ستاد در سال هاي قبل با عنوان ستاد تسهيلات سفر فعاليت مي كرد كه از سال پيش با هدف پذيرايي مناسب از ميهمانان و گردشگران و شهروندان اصفهاني به ستاد نوروزي شهر اصفهان تغيير يافت.
وي افزود: سال پيش به رغم اينكه تعداد مسافران كم نشد شاهد ايجاد گره هاي ترافيكي نيز نبوديم كه اين حاصل همدلي دستگاههاي مختلف و برنامه ريزي هاي اصولي در اين خصوص بود. امسال هم ستاد نوروزي از سه ماه پيش فعاليت خود را آغاز كرده است به اين صورت كه قبل از ورود مسافران و گردشگران در مرزهاي حقيقي و مجازي اقدامات لازم انجام مي شود.
شهردار اصفهان تصريح كرد: مسافران قبل از ورود به شهر اصفهان در نقاط مختلف هدايت شده و اسكان مي يايند و بسته هاي مختلف گردشگري در قالب بسته هاي طلايي، نقره اي، سبز و عادي در اختيار آنها قرار مي گيرد. مسافران پيش از سفر هم مي توانند با استفاده از مرزهاي مجازي اطلاعات كافي را براي اين سفر كسب كنند. به اين ترتيب هم از ظرفيت اصفهان به خوبي استفاده مي شود و هم شهروندان اصفهاني مي توانند در اين ايام از برنامه هاي مفرح شهرداري در كمپ هاي مختلف استفاده كنند.
تاسيس آژانس پسماند ساختماني براي زيباتر شدن شهر
شهردار اصفهان در ارتباط با نحوه فعاليت آژانس جمع آوري پسماند ساختماني كه يكي از فعاليت هاي شهرداري براي زيباسازي هرچه بيشتر شهر است تاكيد كرد: با توجه به اينكه نخاله هاي ساختماي در پسماند عادي شهر جمع آوري نمي شود نياز به ايجاد اين آژانس احساس شد بنابراين با هماهنگي مجمع امور صنفي، دادستاني و بخش هاي مختلف شهرداري و پليس راهور آژانس جمع آوري پسماند ساختماني تشكيل شد كه شهروندان مي توانند با تماس با سامانه ۱۳۷ در اين راستا اقدام كنند.