تا کی اوقاف باید جوابگوی افتادن یک کاشی از مسجد امام باشد؟

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

موقوفه بودن اماکن تاریخی دلیلی بر جوابگو بودن اوقاف نیست!
خبرگزاری ایمنا: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان با انتقاد از مشکلاتی که در حوزه میراث فرهنگی استان رخ داده و به جای آن اداره اوقاف باید جوابگو باشد، گفت: « تاکی باید یک کاشی از مسجد امام یا مدرسه چهارباغ بیفتد و مسئولیت آن را به گردن اداره اوقاف بیاندازند؟»

حجت الاسلام حسین اژدری در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان این که در بحث موقوفات خود با میراث فرهنگی استان مشکل داریم، اظهارداشت: این درحالیست که برای رفع اختلافات بارها خواستار تشکیل کمیته ای با حضور نمایندگان دو ارگان شده ایم ولی هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است.
وی با انتقاد از مشکلاتی که در حوزه میراث فرهنگی استان رخ داده و به جای آن اداره اوقاف باید جوابگو باشد، گفت: « تاکی باید یک کاشی از مسجد امام یا مدرسه چهارباغ بیفتد و مسئولیت آن را به گردن اداره اوقاف بیاندازند؟»
اژدری تاکید کرد: طبق قانون حفظ، مرمت، بازسازی و نگهداری ابنیه تاریخی برعهده میراث فرهنگی است و موقوفه بودن آن دلیلی بر جوابگو بودن ما به هنگام تخریب آن اماکن نیست.
وی با بیان این که برای مرمت ورودی علامه مجلسی ۲۲۰ میلیون تومان اوقاف پرداخت کرده است، اظهار داشت: متاسفانه هنوز در این خصوص هم میراث فرهنگی اقدامی انجام نداده است.
اژدری در ادامه ضمن تشکر از مسوولین شهرداری به دلیل تعامل خوب با اداره اوقاف بیان داشت: اگر کسی یا ارگانی دخل و تصرفی در موقوفات داشته باشد به صورت جدی با او برخود کرده و تا ریال آخر اجاره اش را از آن می گیریم.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان به فروش قبور در بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: هزینه فروش قبور در بقاع متبرکه صرف همان بقعه متبرکه می شود و در این رابطه هیچ مشکلی وجود ندارد.
اژدری موقوفه بودن شهر جدید بهارستان را نیز یادآور شد و افزود: هنوز نتوانسته ایم محدوده موقوفه بودن آن را مشخص کنیم که این امر در حال انجام است.
وی با بیان این که در خصوص مشخص کردن محدوده های موقوفه اصفهان هدف مان کسب درآمد و گرفتن پول از مردم نیست، بیان داشت: هدف ما مشخص کردن حلال و حرام زندگی مردم است.  ۵۹/