جرم شهید احمدی روشن خدمتگزاری علمی به کشور بود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

ملت فهیم و با بصیرت ایران همچنان به مبارزه خود با استكبار جهانی ادامه خواهند داد
خبرگزاری ایمنا: رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: شهید احمدی روشن به جرم خدمتگذاری علمی به كشور به دست دشمنان نظام و ملت ایران به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا در آران و بیدگل، غلامعلی حداد عادل در جمع مردم این شهرستان در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) اظهار داشت: نظام اسلامی همواره در مقابل خواسته های نامتعارف غرب در مورد فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود ایستادگی كرده كه این نشانه اقتدار ملت ایران در صحنه های بین المللی است.
وی تصریح كرد: در حال حاضر استكبار با صرف هزینه های فراوان در صدد فریب مردم ایران اسلامی است اما ملت فهیم و با بصیرت كشورمان همچنان به مبارزه خود با استكبار جهانی ادامه خواهند داد.
وی عزاداری روز اربعین حسینی را نشان دهنده چهل روز ظلم و بی حرمتی به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت دانست.
حداد عادل در حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع)، برپایی گسترده و پرشور عزاداری روز اربعین را نشان دهنده عظمت واقعه کربلا و یادآور خاطرات غم انگیز مصایب چهل روزه کاروان اسرای کربلا عنوان کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبلیغات گسترده حکومت بنی امیه علیه خاندان اهل بیت (ع) اظهار داشت: ظلم های روا شده در حق اسرای کربلا به حدی است که آنها را خارج شده از دین خواندند و در طول این چهل روز اسارت، مصایبی را بر خاندان وحی و نبوت فرود آوردند که به اندازه روز عاشورا غم انگیز است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز اربعین را مبدأ دو سنت ماندگار زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) و سوگواری و عزاداری برای آن حضرت عنوان کرد و ادامه داد: حضور جابربن عبدالله انصاری و کاروان اهل بیت (ع) در سرزمین کربلا در اولین اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران با وفای آن حضرت نشان می دهد که زیارت و عزاداری و روضه خوانی برای شهدای کربلا موضوع جدیدی نیست.
وی اربعین حسینی را فرصتی دوباره برای عرض ادب و ارادت به پیشگاه خاندان اهل بیت خواند و با اشاره به عزاداری های پرشور مردم شهرستان آران و بیدگل در سوگ و ماتم شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) افزود: پس از پایان ماه محرم، مسلمانان و شیعیان جهان اربعین را مجالی دوباره برای اقامه عزای شهدای دشت نینوا می یابند و بار دیگر در غم مصائب ائمه معصومین (ع) لباس عزا بر تن کرده و بر سر و سینه می زنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود نظم و زیبایی نماز جماعت آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) را بسیار باشکوه و مجذوب کننده توصیف کرد.
حداد عادل با اشاره به پخش نماز جماعت آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) از شبکه های مختلف سیما، نظم موجود در میان نمازگزاران و زیبایی های خیره کننده بنای بقعه امامزاده را از جمله مهم ترین ویژگی های این آستان عنوان کرد.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به جذابیت های تصویری فضای آستان و علاقه و توجه ویژه مردم شهرستان آران و بیدگل به حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع)، برگزاری مراسمات مذهبی و پر شور مردم این شهرستان را مایه افتخار کشورمان دانست و بر لزوم توجه به نظم و انضباط و جاذبه های تصویری در تمامی فعالیت های مذهبی تأکید کرد.
وی با اشاره به تاریخچه گرایش مردم شهرستان آران و بیدگل به دین اسلام و مذهب تشیع از همان ابتدای ورود دین اسلام به کشورمان، مردم این شهرستان را از جمله وفادار ترین و بهترین دوست داران خاندان وحی و نبوت عنوان کرد.
حداد عادل وجود بقعه متبرکه ۳۹ تن از امامزادگان عظیم الشأن در این شهرستان را شاهد مثالی بر سخنان خود دانست و افزود: پناه آوردن این تعداد امامزاده به یک شهرستان آن هم در زمان حکومت حاکمان ظلم و جور نشان دهنده آرامش و امنیت موجود در این منطقه به عنوان پایگاهی برای مذهب تشیع از همان آغاز اسلام است.
وی با اشاره به پیشینه درخشان شهرستان آران و بیدگل در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، کسب رتبه اول ایثارگری توسط این شهرستان در سطح کشور را بالاترین امتیاز این منطقه عنوان کرد و با اشاره به انتخابات پیش رو، اختصاص نماینده ای مستقل به مردم شهرستان آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی را حق مسلم مردم ولایتمدار این شهرستان دانست.