كوتاهی پزشكان ناجا در سنجش سلامتی متقاضیان گواهینامه، باعث حذف آنان می شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان- رییس بهداری كل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: در صورت مشاهده‌ كوچكترین سهل‌انگاری تخلف از سوی پزشكان معاین ناجا در سنجش صلاحیت متقاضیان اخذ هرگونه گواهینامه‌رانندگی، پزشك متخلف از گردونه‌ همكاری با این نیرو حذف می‌شود.
كوتاهی پزشكان ناجا در سنجش سلامتی متقاضیان گواهینامه، باعث حذف آنان می شود

به گزارش روزدوشنبه ایرنا، سردار دكتر 'علی مجیدی' در ‌نهمین كارگاه بازآموزی 'نحوه‌ احراز سلامت متقاضیان گواهینامه‌ رانندگی پزشكان ناجا' اظهار داشت: آگاه كردن پزشكان از آخرین و جدیدترین تغییرات آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و نیز انجام صحیح و دقیق این معاینات، بیشترین سهم را در كنترل تصادفات درون شهری و برون شهری دارد.

وی با ابراز امیدواری از اینكه برگزاری این دوره‌ها بتواند تاثیر بسزایی در توانمندسازی پزشكان در امر معاینه متقاضیان اخذ گواهینامه‌ رانندگی داشته باشد، تصریح كرد: پزشك معاین ناجا بایستی با معاینات دقیق تنها به كسانی كه از سلامت جسمی و روحی مناسب برخوردار هستند اجازه‌ اخذ گواهینامه بدهد.

وی افزود: داشتن گواهینامه یك حق اجتماعی نیست بلكه یك امتیاز اجتماعی است.

سردار مجیدی خاطرنشان كرد: انجام سخت‌گیریهای لازم مانع بروز بسیاری از حوادث جاده‌ای و شهری و نیز كاهش تلفات انسانی ناشی از آن می شود.

وی با بیان اینكه معاینه‌ چشم متقاضیان اخذ گواهینامه‌ رانندگی از زمانهای گذشته وجود داشته است، یادآور شد: طبق آیین‌نامه‌های جدید كلیه‌ متقاضیان اخذ گواهینامه بایستی از نظر سلامت تمام اندام ها و روان، معاینه شده و در صورت احراز سلامتی، گواهینامه برای وی صادر ‌شود.

رییس بهداری كل ناجا ادامه داد: در كنار این معاینات كمیسیون‌هایی نیز پیش‌بینی شده كه اگر فردی دچار مشكل بود، به كمیسیون معرفی شود و كمیسیون برای او تصمیم‌گیری كند.

وی افزود: در شرایط كنونی به طور متوسط در هفته نزدیك به 100 الی 150 نفر از كسانی كه به دلایل مختلف، منع اخذ گواهینامه دارند به كمیسیون‌های مذكور مراجعه می‌كنند.

‌به گزارش روابط عمومی مركز حوادث و فوریتهای پزشكی استان اصفهان، نهمین كارگاه بازآموزی 'نحوه‌ احراز سلامت جسمانی و روانی متقاضیان گواهینامه‌ رانندگی پزشكان ناجا' با شركت حدود 600 نفر از پزشكان معاین ناجا از استانهای اصفهان، چهارمحال و بختیاری در دانشگاه علوم پزشكی اصفهان برگزار شد.